~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

vrijdag 29 februari 2008

HELLEBORUS VIRUS






..............HELLEBORUS NIGER............


..........DE BLOEMEN ZIJN NU OP Z'N MOOIST.............

4 opmerkingen:

  1. Ik ben vandaag naar een open Helleborus tuin geweest, zo mooi allemaal!
    Ik wilde graag een dubbelbloemige want ze verkopen ook uit de volle grond in een speciaal gedeelte maar die hadden ze niet helaas, of tenminste niet in de verkoop.
    Heb natuurlijk wel wat meegenomen maar nog niet duidelijk op de foto kunnen krijgen door de harde wind.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik las in een forum dat je een beetje op moet passen met helleborussen, die net opgepot zijn. Ze willen nog wel eens het loodje leggen!Zeker als ze zo duur zijn! Ik heb een setje gekocht vorige week bij Kwekerij Wilgenbroek in Belgie. 6 stuks voor €5,-
    Daar zat ook een dubbele bij, maar
    dat is de enige van de 6 plantjes die het niet haalt. Daar ben ik nu al bijna zeker van!Jammer maar helaas.Er zijn er ook maar vier bij waar een bloem aanstaat.We zien wel wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig mijn lievelingsbloem in het vroege voorjaar , zelf heb ik ,witte donkerroze en dubbel wit met roze,het is ammer dat ze zo duur zij,,o ja ik heb ook nog groenachtige , jammer dat het blad vlug lelijk word gr ina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijdens de Helleborus dagen hebben ze me verteld, dat je al het lelijke blad er af moet knippen.
    Zodra de plant begint te bloeien.
    Ik deed dit al enigzins, maar wist niet of dit mocht. Dus wel!!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.