~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 20 maart 2008

GROEISPURT


DE MAGNOLIA SHOWT AL TROTS ZIJN DIKKE KNOPPEN, NORMAAL GESPROKEN ZIEN WE DEZE PAS ZO ROND KONINGINNEDAG !MAAR DAN ZULLEN ER GEEN BLOEMEN MEER ZIJN VREES IK!!!

DE REST VAN HET JAAR HEEFT DE SIERTROSBES WEINIG SIER WAARDE, MAAR NU IN HET VOORJAAR KUNNEN WE VOLOP VAN DE BLOEMPJES VAN DE RIBES GENIETEN!

DE AKEBIA LAAT AL EEN HEEL KLEIN BEETJE VAN ZIJN BLOEMETJES ZIEN.
De Akebia is een bijzondere opvallende klimplant,komt in China,Korea en Japan in de bossen in het wild voor. Hij staat graag zonnig en redelijk droog. Z'n rood paarse bloemetjes ruiken naar vanille. De bloemen zijn niet groot,er zitten vrouwelijke en mannelijke aan een bloemtros. De iets grotere zijn de vrouwelijke en de kleintjes mannelijk.Zo hoort het ook!Groeit best wel hard, als hij het naar z'n zin heeft, en is niet veeleisend.bij ons staat hij bij het prieeltje,Ik heb hem gekregen van een vriendin, die hem zelf gestekt heeft, maar ik zag hem ook in het tuincentrum staan!

18 opmerkingen:

  1. ja de foto is goed gelukt
    moest het snel doen.
    ik heb ook al gezocht maar kan het nog niet vinden.
    hier zitten wel meer vreemde vogels in de tuin,en ben vaak te laat met mijn toestel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb ik ook, en daarbij is mijn toestel niet geschikt om foto's dichtbij te maken!!Moet maar eens uit op een ander.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee dat is het niet.
    die hebben een andere kleur.
    ik heb het al aan veel mensen laten zien.maar nog niemand weet het. vindt het wel een mooie vogel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Maria, wat een mooie plant die Akebia, is dat een klimplant? ik had er nog nooit van gehoord, hoe moet je hem verzorgen? Ik zoek nog nl een klimplant voor op een bepaalde plek, maar daar is niet veel zon. Doeiiiiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je mag wel Thea zeggen, hoor Janine! De akebia heeft wel graag zon, is verder niet veel eisend.Ik zal wat meer beschrijving bij de foto zetten.Ik had er even niet aan gedacht dat maar weinig mensen deze bijzondere en opvallende klimplant kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook ik ben reuze nieuwsgierig naar jou rozen, Janine!
    Ik heb al eens eerder rozen gestekt. Zie mijn blog hierover!
    Met Als titel - Rozen - van 08-09-
    2007









    '

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oeps, sorry Thea, was ook zo druk met iedereen beantwoorden, bedankt voor de uitleg, de plek die ik in gedachten had is in de schaduw, maar daar kan die dan dus niet staan? Jammer, maar ik ga toch eens in het tuincentrum kijken hoe hij in het echt uitziet, nu ff naar je rozenverhaaltje gaan kijken,
    doeii

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeps, sorry Thea, was ook zo druk met iedereen beantwoorden, bedankt voor de uitleg, de plek die ik in gedachten had is in de schaduw, maar daar kan die dan dus niet staan? Jammer, maar ik ga toch eens in het tuincentrum kijken hoe hij in het echt uitziet, nu ff naar je rozenverhaaltje gaan kijken,
    doeii

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amai Thea, wat heb je toch een prachtige tuin, ik heb maar direct naar alle verhaaltjes en foto's gekeken. Echt een plaatje, zo als jij het ingericht hebt. vind ik ook zo mooi. Wij hebben een hele grote tuin dus zo knus zal ik niet niet kunnen krijgen, maar ik heb al 6 hoekjes die ik probeer te verfijnen. En ik heb ook de rozen zo gestekt zoals jij hebt beschreven, dus ik ben benieuwd. Die oranje roos heb ik precies hetzelfde. Als het wk voetbal is zetten we ze tegelijk in de vaas oke? doeggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hij word trouwens nog mooier!!
    IK vind hem zelf ook hardstikke leuk. En ben er nog steeds blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik had het nog over de Akebia !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hahaha!! Ik zit hier in mijn eentje te gieren! echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Thea, ben maar niet bang ik ben geen stalker, hihi. Maar ik moet het nog een keer kwijt, meid, wat heb jij een prachtige tuin!!!! Je moet jezelf aanmelden voor zo'n tuinblad of zo. Echt top, fijne paasdagen!
    doei

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Istie noglanggggggg niet mooi genoeg voor!!!!!!!!!!!

    Er zijn nog een paar plekken die nog niet af (mooi) zijn.

    Maarre toch bedankt voor het compliment. Lief van je!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Paas thee ?? Wat is nou Paas thee??
    Loop ik achter of zo ??

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha, oke, paasthee is losse thee met vanalles in, vanille, sinas en zo. Ik koop altijd losse thee, in maastricht daar is een hele grote koffie en thee zaak, en ik heb altijd 20 verschillende soorten losse thee in huis, waaronder paasthee, de kerst-thee is al op, hihi. Wat in gekochte theezakjes zit is nl de afval van de echte thee (hahahaha)
    dus je kunt kiezen paasthee of een kopje cappochino?
    doeii

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mmmm, Akebia, ff plekje vooor zoeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, this is your Magnoila! Still buds. I would like to see blooming one...must be beautiful!! Any special name?

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.