~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 30 april 2008

GROENLING OF SIJS


....VIA INTERNET .....OF IN DE BOEKEN.... IK KON HET NIET MET ZEKERHEID ZEGGEN.....


.........OF HET DE GROENLING IS OF DE SIJS..................




........ERGENS HEB IK WELEENS EEN FOTO GEPLAATST VAN EEN SIJS.........



.........MAAR DAT WAS EEN VROUWTJE.... EN DIE ZIEN ER HEEL ANDERS UIT , DAN 'T MANNETJE............

.....VANDAAR MIJN TWIJFEL........


......... IK VIND HET LEUK TE HOREN ,DAT 'T DE GROENLING IS.... ZE ZATEN MET Z'N ALLEN IN DE TUIN.....TOEN ER WAT TE HALEN VIEL.......

13 opmerkingen:

  1. Dat is de groenling Thea.
    Die kunnen zo lekker duister/kwaad kijken.
    Nou bij jou zitten er toch ook heel wat vogeltjes in de tuin.
    Dat is genieten hé?
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thea,
    Ik dacht ook meteen aan een groenling bij het bekijken van je foto's, maar moet toegeven dat ik niet weet hoe een sijs eruit ziet. hahahaha.
    En bedankt voor je kas-tips. Mijn kas staat echt in het openveld.Dus dat wordt inderdaad goed opletten dat de zon niet te hard gaat branden binnen.
    We wonen op de boerderij in de Achterhoek. Mijn vriend is boer en ik help graag een handje. Maar de stallen zijn zijn domein.
    Ik kan ook ontzettend genieten van de rust en vogels om ons heen.Kan me niet voorstellen om ooit te verhuizen! Ik ben hier geboren en getochen en zal er hoogstwaarschijnlijk ook begraven worden.
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een paarse baardiris zag je dat op een logje van mij Thea?
    Ik zelf heb deze in iedergeval niet.
    Dus kan ik je ook niet aan de naam helpen, anders had ik het graag gedaan.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geeft niks Thea. Als je even bij de reactie's kijkt op mijn site
    (pa fazant) staat ze op de tweede plaats kun je zo aanklikken en je bent bij de tinie met een y.
    Succes.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga voor de groenling maar Lenie zal het beslissende woord moeten spreken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Boomkruiper, ik had Lenie al om raad gevraagd, voor ik dit logje plaatste. Dus ze zal wel komen kijken, en vertellen wat 't is. Volgens Tinie Is 't een groenling.
    We zullen zien !! Ik wens
    iedereen een fijne Hemelvaartsdag morgen. Wij hebben dubbel feest, mijn man is jarig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou het niet kunnen zeggen. Voor mij zijn het allemaal mussen:-((
    Gefeliciteerd met, en felicitaties voor je man!
    Maak er een leuke verjaardag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Is idd een groenling.
    Mooi vogeltje vind ik, heb hem maar een ker in de tuin gehad.
    Ik herkende hem gelijk aan het geel streppje aan de zijkant.
    Leuk hij al die gasten.
    Zie hier nu veel musjes op het moment en die blijven veel rustiger zitten. ook as ik buiten ben.
    Gezellige dag en groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee wat leuk thea, geweldig allemaal die aparte vogeltjes, lenei had daar laatste een hele fotoserie over gemaakt geloof ik, dus even buurten bij carpediem?
    doeggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van vogels heb ik geen verstand en
    als ik iets wil weten kijk ik even bij vr.vivaldi, die weet alles van vogels. Mooie serie heb je ervan gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Thea,
    Even alvast een kleine reactie,
    ik moest ontzettend lachen om jouw woorden; mijn man is 13 jaar jonger.... want mijn vriend is 13 jaar ouder! Ik ben 31 en hij wordt dit jaar 44.
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. is duidelijk de groenling ;)mannetje ;)
    sijsjes hebben een donker koppie met een geel streepje , eigenlijk makkelijk uit elkaar te houden .
    Hij staat er wel mooi op hoor ;)
    een fijn weekend even genieten van de warmte die voorspeld is ;)
    groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier is het nu al heerlijk zonnig!
    Wel wat bewolking, maar ook veel blauwe lucht, lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.