~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zaterdag 26 april 2008

IJVERIG

.....VANMORGEN WAREN MENEER EN MEVROUW ROODBORST, BEIDEN IN DE TUIN ROND AAN 'T SCHARRELEN......



...MET M'N TOESTEL BOVEN 'T NEST, LEEK 'T OF ER NOG GEEN EIEREN WAREN.....'T IS OOK WEL ERG DIEP, DAT NEST.........



.....ALS IK IN DE TUIN BEZIG BEN.....WIL MENEER ROODBORST WEL EENS HELPEN.....





.........ZE ZIEN ER MOOI UIT..........NOG NOOIT GEZIEN..........

....ER LIGGEN AL 7 EIEREN IN HET NEST.....'t schijnt....dat ze gemiddeld zo'n 6 eieren leggen.........OF ZE ALLEMAAL UITKOMEN........


.....NEE...IK HEB NIEMAND GESTOORD....EN BEN OOK NERGENS AANGEKOMEN........

...........'T LIJKT DE VROLIJKE TUINFLUITER WEL........

13 opmerkingen:

  1. En nu maar wachten he? Zullen het er 7 worden? Lijkt me wel erg veel voor het roodborstje. Wat zal ze het druk krijgen met het voeren van haar jonkies.
    Je laatste foto is een plaatje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meis, ik ben jaloers!
    Ik heb helemaal geen nestjes in de tuin, ja onder de dakpannen. ;-)
    Bijzonder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee Meid, het lijkt wel pasen. Wat leif hoor. En van dat loggen daar heb je gelijk in, maaaaarrrree, het is ook wel heel leuk, toch???
    Ga weer snel naar buiten, als het weer weer wat minder wordt, slaan we weer aan het loggen, oke??? doeg fijne zondag!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die laatste foto is zeer uniek! Straks zul je nog meer mooie foto's kunnen maken, als daar in plaats van eieren, hongerige bekjes te zien zijn ;-)
    Ik ben zeer benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat wilde ik lezen :-))
    nergens aankomen en zeker niet verstoren:-))
    het zou nog zonde zijn want het zijn zulke heerlijke fluiters:-)
    bokont thea,
    je hebt erge mazzel met deze diertjes in je tuin:-)
    groetjes
    klaproos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a pretyyyy eggs!!
    I sometime see this bird in a books from Europe. I guess they are common there ( or not? )
    I love to see small animal picture from your site...the orange color of the chest is cute. They are not afraid of human? rusc

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oooooo wat zal dat genieten zijn als straks alle zeven eitjes uitkomen, ik had de eitjes ook nog nooit gezien.
    Je hebt Pa en Ma roodborst prachtig op de kiek staan Thea.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alle 7 , dat is niet perse nodig !
    Ik las op internet, dat 't gemiddelde aantal eieren 6 is, en op de meeste foto's van nestjes met jonkies, zag ik er 5. Dus we wachten gewoon af !! 't Schijnt ook zeldzaam te zijn, dat ze niet op de grond, of tussen boom stronken nestelen. Alleen onder een overkapping soms, en hier lijkt 't inderdaad op een overkapping !! Zoals ze 't nest in de kast gemaakt hebben, we zitten nu, met dit mooie weer buiten, onder 't afdak,maar ze gaat gewoon op 't nest zitten, hoor! Ze aarzelt wel af en toe even, en als ze er op zit, laat ze zich niet storen, zelfs niet door de radio !!
    't Is toch wel erg leuk, ja! !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is voor zo'n klein vogeltje
    bijna niet te bebroeden, zoveel eieren. Ik hoop dat ze allemaal uitkomen en dan zien we vast en zeker foto's van de jonkies door jou gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zier er veelbelovend uit !!
    Succes met de kraamkamer :))
    Dag, marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Thea, net gespot, ik heb, of leiver gezegd, ik krijg ook een nestje vogeltjes, in de twijgenbol, midden in de kroonluchter, kicken jou. echt heel leuk, ik zit dus nu de hele dag met mijn camera voor het raam, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Thea,
    Bedankt voor je reactie op mijn weblog!
    Ik kwam daarom ook even bij jou kijken, en zo te zien ben je een echte tuin- en natuurliefhebber!
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, hoor! Wij hebben ook een tuin vol natuur!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.