~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zaterdag 5 april 2008

LEI PEER





Deze Perenboom Kocht ik voor een paar jaar terug bij de Aldi. Dus erg goedkoop.
Maar omdat de tuin zo langzaam aan vol raakt, wil ik er een leipeer van maken. Bij deze lukt dat redelijk, maar de andere is te ver doorgegroeid! Hoe ik dat ga oplossen
is mij nog niet geheel duidelijk. Maar komt tijd, komt raad !!
Alleen zou dit een Conference zijn, maar volgens mij is 't een Clapps.
Die hadden wij vroeger thuis ook in de tuin, daar heb ik leuke herrineringen aan, dus dat is niet zo erg.

17 opmerkingen:

  1. Meid, ik kom echt eens naar je tuin kijken, wat heb je toch ene mooie tuin. mag de buurvrouw ook mee, die vind dat nl ook?? hahaha, doeggg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je snel Janine, ik moet de tekst nog plaatsen !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En dat is een gewone perenboom die je in een bepaalde vorm dwingt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die tweede foto is prachtig! Mooi decor voor die perenbloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Chris, dat is een gewone perenboom. Een leipeer word meestal tegen een muur of hekwerk geleid, maar ze zijn behoorlijk duur in aanschaf.
    En omdat ik wel graag een perenboom wou hebben, kwam ik op 't idee, om dit zo te doen.Heeft mijn man gaas tegen de schutting gemaakt, zodat ik de takken hieraan vast kan binden.
    Enkele zijtakken laat ik groeien, en de rest word weggesnoeid. Zo heel langzaam aan begint 't al op een echte leipeer te lijken. Ik vond gewoon, dat ik 't moest proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heb je er aL peren aan gehad?HEB JE ER eEN VROUWELIJKE EN MANNELIJKE VOOR NODIG ? gr ina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Ina, ik heb er al 2 jaar een paar peren aan gehad. Daarom weet ik ook dat het soort niet klopt.
    Ik heb er twee staan, en officeel heb je voor peren een bestuiver nodig.Ik denk altijd, voor die paar euro, gewoon proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zijn het lekkere peertjes?
    Lijkt er al echt op een leipeer.
    Wat was het vandaag heerlijk weer hè, lekker in het zonnetje mijn werk gedaan en daarna heerlijk bij de vijver gezeten, genieten van de drukte in mijn vijver. :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sorry.....!!!
    Wij hadden de hele dag regen, en ook nog een flinke hagelbui. Hebben de hele dag binnen moeten zitten !!!
    't Zag ook erg donker de hele dag,
    jullie hadden dus meer geluk !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is je bloesem al ver. In het noorden nog niet hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee thea, wat leuk om te lezen, dar er zoveel mensen reageren op een peer hé? Leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja Roos, leuk he!
    Hoe was jou weekend ?
    Hier was 't net al 12 gr. Als de zon zo hard blijft schijnen,Gaan de bloemen van de Clematis Alpina open. Misschien vandaag wel. Spannend.......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh wat leuk, meer foto's!!! Als ik geluk heb, gaan vandaag mijn akebia's de grond is. Mijn man is in elk geval hard aan het werk, dus ..... ook meer foto's!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeh Thea, ik ben dik jaloers op je Leipeer! En zelf gedaan! Knap! Leuk dat je even kwam "buurten". Wij wonen in het uiterste Zuidwesten van brabant, 1 km voor de Belgische grens, in het grenspark de Zoom/Kalmthoutse heide, bij Bergen op Zoom. Brabantse wal dus.... Andere andere kant van het land...:))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Miriam, ik vroeg 't i.v.m. de temp.
    Maar dat ligt niet zo ver uit elkaar !
    En dan zo'n groot verschil?
    Of is de foto niet van dit jaar?
    Kan natuurlijk ook aan 't soort liggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. @ Geeft niks hoor, het is wel makkelijk om te weten welke webbies waar wonen. Brabant of Limburg zou idd niet veel uit moeten maken maarrrrr... we zitten tussen de Ooster- en de Westerschelde, en dat levert een specifiek microklimaat op. Vlak de invloed van het water niet uit! Het is hier vaak heel ander weer dan voorspeld, en meestal kijken we dan ook naar de Belgische weerberichten. Met sommige dingen lijken we vroeg, maar aan de andere kant zie je ook dat in de stad sommige dingen juist weer vroeger zijn......

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja, wij kijken ook eerder naar 't belgische weer, dan naar Nederland.
    Voor hier in Limburg klopt dat meestal vrij aardig!!
    Maar ik heb nu dus weer een leuk log adresje er bij.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.