~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 28 april 2008

REGENDAG



..........TULIPA TARDA..................

......VANDAAG VALT DE REGEN MET BAKKEN TEGELIJK...........

..........IK HEB 'T WINTERKONINGKJE NOG BIJNA NIET GEZIEN DIT JAAR.....HIJ NESTELT ELK JAAR WEL ERGENS IN DE TUIN.......

...............GISTEREN ............WAS HET EEN HEEL MOOIE DAG..............

.......EEN STRALEND ZONNETJE...... AAN EEN MOOIE BLAUWE HEMEL.........

........EEN BLIK OVER DE TUINMUUR............

.................WAAR IK IEDERE MORGEN DE KONIJNEN ZIE HUPPELEN...................DEZE BOEVEN......... ZIE IK NIET ZO GRAAG IN DE TUIN.........AL HEBBEN ZE EEN MOOIE RODE KLEUR...........

....HET TURKSE TULPJE ...
KOCHT IK ERG LAAT IN
HET SEISOEN, OMDAT
IK ER GEEN MEER
OVER HAD,
NA EEN AANTAL
JAREN, WORDEN HET
ER STEEDS MINDER
...........EN DAN
ZIT ER NIKS ANDERS
OP, ALS WAT NIEUWE
TE KOPEN........OP
EEN STRALENDE DAG
ZIET ALLES ER METEEN
VEEL MOOIER UIT....


....ZOALS DE VINK.... LEKKER OP DE UITKIJK ZIT......... ONDERTUSSEN LEKKER GENIETEN VAN DE ZON.............


.........M'N EIGEN GEKWEEKTE BOL VORM VAN DE SERING..........


.........BIJ DE ALDI KOCHT IK DEZE KERSEN BOMEN...........HEDELFINGER EN MOREL......EN DE EERSTE BLOEMETJES LATEN ZICH AL ZIEN.........


...........DE LAATSTE DAGEN, ROOK DE AKEBIA, BEDWELMEND LEKKER.........

.......ANEMONE SILVESTRIS.......

......DE NOTENBOOM BEGINT AL WEER UIT TE LOPEN.......

.........DE ZAADKNOP VAN DE HELLEBORUS............ BEN ZEER BENIEUWD, OF 'T ME LUKT OM ZE TE ZAAIEN.......

12 opmerkingen:

  1. hallo thea
    gisteren was het mooi weer hier,maar vandaag viel het met baken naar beneden.
    we hebben nu een weekje vrij,maar ja met zo'n weer ga je niet met de honden erop uit.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee die kevertjes vreten straks alles kapot. Gezellige boel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet het er vrolijk en fleurig uit bij jou Thea! Gisteren hadden wij hier ook een stralende dag en helaas vandaag een grijze! Maar wat nu valt krijgen we morgen niet meer!

    Groetjes,
    beuzeblaadje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk, als het buiten regenweer en koud is, maak je gewoon een fleurig blogje!
    Heb je toch iets vrolijks!
    OT.
    Met het gezegde bedoel ik
    "we zullen het varkentje wel even wassen"!
    Of is dat geen gezegde?
    Hier valt het nog mee met de regen. Af en toe een bui, maar ook droge tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea, ik neem aan dat jij met gisteren, eergisteren bedoelt, want bij ons is het gisteren pas na 6en gestopt met regenen. Ja, nu ik jou foto zie van het winterkoninkje weet ik zeker dat mijn nieuwe buuurvrouw ook een winterkoninginnetje is, zo klein he? Maar wel heel lief. Vandaag schijnt het zonnetje weer, dus hup naar buiten, doegggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, deze log heb ik maandag gemaakt,tijdens de regen, tegen 6 uur werd 't droog. Zondag was een stralende dag, heerlijk. Maar vandaag begint ook weer met regen, maar nu klaart 't op,'t is bijna 10 uur. Word 't misschien toch nog wat!!
    't Is echt een winterkoning ,Janine!!
    Je ziet 't ook aan de houding, staartje fier omhoog, kei leuk.
    Ik hoop dat ze gezelliger is als Frau Kobus!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hé nog een Thea ;)) mooie log hoor , heb even rond gekeken ...en tuurlijk kom in kijken wat voor vogel het is ;) je roodborst is druk aan de leg zie ik , maar niet teveel in het nest gluren hoor , ze zijn daar niet écht blij mee ...ze houden je wel degelijk in de gaten ! En als je het te veel doet zeggen ze doei !! Gewoon in de gaten houden en het voeren straks fliepsen ..das leuk ;)
    bedankt voor je bezoek ..ik kom hier zeker terug ..mij te gezellig ;)
    groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bedoelt zeker die lelie haantjes Boomkruiper?
    Ja, dat zijn vervelende beesten, ik vang ze zo veel mogelijk, en maak ze meteen kapot. Ik zal wel een dierenbeul zijn, maar er zit niks anders op.Maar als je ze goed bekijkt op de foto, zijn ze eigenlijk best mooi, maar toch.........jammer dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi thea
    ik heb die clematis nog niet kunnen vinden,maar ik blijf zoeken.
    ik ben altijd opzoek naar nieuwe tuinplanten, die ik nog niet heb.
    daarom ga ik vaak naar tuinders toe.
    ik kan daar wel uren rond lopen.
    en als ik iets zie neem ik het ook meteen mee.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea.
    Hier is het ook precies hetzelfde met het weer, maar het zal beter worden in het weekend heerlijk.
    Daar valt heel wat te kijken in je tuin hé? mooi is dat.
    Nu had ik de Akebia al vaker op een logje gezien en dacht die wil ik ook.
    En wat schets mijn vebazing ik heb heb deze afgelopen herfst zelfs al geplant.
    Ik was vergeten hoe die heette en zag van de week het kaartje terug.
    Maar of die dit jaar nog gaat bloeien, ik weet het niet we zien wel.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Regendag zei je, zondag was het hier bewolkt maar wel lekker, maadag wel regen maar niet extreem veel.
    Gisterochtend wel even maar gistermiddag heerlijk. ( met trui aan dan )
    Die tulipa turkestanica van jou is geen turkestanica maar de Tulipa Tarda.
    Heb een fijne koninginnedag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt gelijk, Jalos! Ik ken ze alleen als turks tulpje, maar dan heb ik 't verkeerd onthouden, of er stond de verkeerde naam op. Kan 't niet meer nakijken, heb de verpakking niet meer !!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.