~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 21 april 2008

SNOEP TUIN

......HIER IS EEN VAN MIJN KLEINKINDEREN AAN HET WERK IN DE SNOEP TUIN.......



....EEN PIEP KLEIN GEDEELTE VAN ONZE TUIN, IS INGERICHT ALS SNOEPTUIN, MET ALLERLEI KLEINFRUIT. HET IS HEERLIJK OM ZO AF EN TOE, IETS LEKKERS TE SNOEPEN UIT EIGEN TUIN.
OOK DE KLEINKINDEREN ZIJN ER DOL OP,ZE GAAN ELKE KEER KIJKEN OF ER AL WEER IETS RIJP IS !!!


...DE ZWARTE BES
IS EEN BEETJE ZUUR,
MAAR WEL LEKKER ALS
HIJ HEEL ERG RIJP IS.......
TEGEN DIE TIJD, VINDEN DE VOGELS, DEZE BESSEN OOK WEL LEKKER......





....DE WITTE BES, IS LEKKER ZOET, EN DE VOGELS VINDEN DEZE NIET ZO MAKKELIJK.....

.......................RODE BES......

..IK BEN BEZIG MET EEN POGING, OM EEN BOL VORM TE KWEKEN VAN DE AALBESSEN....................


......OOK VAN DE KRUISBES,
BEN IK EEN BOL
VORM AAN 'T KWEKEN .......IK HEB STEKKEN GENOMEN VAN DE STRUIKEN DIE IK DIE IK AL IN DE TUIN HAD STAAN......NADAT DEZE AAN ZIJN GESLAGEN...... MAAK IK HET ONDERSTE GEDEELTE KAAL...... TER VERSTEVIGING ZET IK ER EEN BAMBOESTOKJE LANGS..... ALS ZE HOOG GENOEG ZIJN ..... HAAL IK HET TOPJE ERUIT ..... JE MOET WEL GEDULD HEBBEN,MAAR HET IS REUZE LEUK OM TE DOEN, BOVENDIEN, KOST HET HELEMAAL NIKS !! WAT OOK WEL HANDIG IS , IN DEZE DURE TIJD..........



.............DE AARDBEIEN STAAN IN BLOEMBAKKEN, IN HET KASJE, MAKKELIJK VERPLAATSBAAR, EN ZO HOEF IK ZE NIET TE DELEN MET DE VOGELS ! ! ! !




................OOK DE BLAUWE BES...VACCINIUM CORYMBOSUM..... STAAT IN ONZE TUIN........HIJ HEEFT HELE APARTE BLOEMETJES, MOOI OM TE ZIEN.........

35 opmerkingen:

  1. mjam mjam
    wij ook hoor
    blauwe bessen , rode bessen , gele
    aardbeien frambozen en "stekelbessen , euh laat me effe nadenken ....
    bosbessen , pruimen appelen peren nectarines (gele en witte) kiwis vijgen rhubarber en natuurlijk druiven
    en waarschijnlijk ben ik nog ne hoop vergeten!
    dikke knuf meid en geniet binnenkort van je gezond snoep
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zooooooooh, moet ik eens af en toe bij je komen snoepen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jaja hoor breng jij de thee dan maar mee
    hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is goed ! Wij hebben ook druiven, en een hele grote kiwiplant, maaaarrr helaas
    geen kiwi's !!!
    Ga jij eerst 't ziekenhuis op stelten zetten ????

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is lekker Thea al dat snoep in je tuin.
    Ik heb toevallig ook een bessenstruikje gekocht de kruisbes. En een frambozenstruikje
    maar dit jaar zullen er nog wel geen vuchten geven, kom ik wel even bij jou snoepen ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Midden in het tuintje van mijn ouwe, malle oom, staat een kauwgomballenboom....
    ken je dat liedje? ik moet eraan denken omdat jij snoepbomen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. He meid, wat handig die snoep tuin van jou. Ik heb vorig jaar 2 takken meegenomen van een grote wiemerteboer. Hij had z'n planten gesnoeid en de takken zomaar op de grond liggen. Ik heb de gesnoeide takken gewoon in de grond gezet en ze gaan ook nog aan. Ben benieuwd of er iets aankomt. Heerlijk dat weer vandaag he?
    doegggg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jaja donderdag maak ik er een beestenboel van haha
    hopelijk moet ik jullie allemaal niet te lang missen
    fijne avond meid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je Callemie, die avond was geslaagd ! We waren naar een concert van gitaarvirtuoos Tommy Emmanuel uit Australie !
    En Jeany, je moet nu al aan de miemerte kunnen zien, of er iets aan komt ! De bloemetjes zijn nu al zichtbaar als 't goed is !
    Op die manier heb ik ook die struikjes gestekt !!! Meestal lukt dat wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. mmmmlekker:-)

    zo'n snoeptuintje heb ik ook alleen vinden de vogels het vaak eerder:-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja Klaproos, dat is jammer, maar denk er wel aan , eerlijk zullen we alles delen ! Of kennen de vogels dat spreek woord niet ??

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een leuk idde...zo'n snoeptuin!
    En ook nog gezond!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hhhooooiiiiii, Theaaaaaaa!!!!!
    Is de thee al klaar???????
    Zucht........, ben je al op mijn site wezen kijken? Ik ben weer geimmigreerd, kunje daar zien...... Maar of ik er vrolijk van wordt weet ik nog neit. Doeiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hee wat ehb je nu weer voor wat moois daar boven rechts staan, wat is dat nu??? cyberomi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb 't orakel aanschouwt !!!!
    En dat mooi's kun jij ook inst. als je wil. Je kunt zelfs op een site klikken, als je er naar toe wilt. Lekker makkelijk. Was een fluitje van 'n cent.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. aha, okee, ik zal me er eens in verdiepen, het pakt wel veel plaats in he? Ik vind die linken met fototjes zo leuk, maar is veel werk. Moet je iedere keer een nieuwe page toevoegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha, ik heb het landkaartje aan geschaft, is klein maar fijn, maar het staat wel ver beneden, loekie maar. doegg, en thanks voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een pagina element, jaaaa.Zoals Chris heeft, bedoel je ?
    Dat is indd. veel werk. En zoveel tijd hebben wij niet, he???
    Dit geeft alleen aan ,wie er op je pag.komt, vanaf welke site, en via welke site hij/zij jou blog weer verlaat, plus een vlaggetje van 't land !!
    'tIs maar wat je wilt, he!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja gelijk heb je, en we hebben nog veeeel meer te doen he??? hihihi. Ach wat, wie doet ons wat, de cyberomi's are in town!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hallo thea
    zo daar ben ik weer
    dank voor de lieve wens.
    had een druke verjaardag,veel bloemen gekregen en andere kadootjes.
    kan die climatis ook hier nergens kopen.ga morgen naar een andere tuinder kijken.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ja want ik vindt hem erg mooi.
    ben benieuwt morgen.
    en wat heb je weer prachtige foto's.
    je heb zeker nog geen foto gemaakt van je voortuin????
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Komt er aan,Maria!!
    Ik denk ........'t volgende logje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat veel snoepgoed heb jij in de tuin staan. Dat is wel heel leuk voor de kleinkinderen, dat ze kunnen zien hoe het groeit en ze het ook nog kunnen plukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jaaaa.......Thea uit Groningen,Zal eens een foto opzoeken, van een van de snoepers !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hee meis, je hebt het druk in je tuin zie ik? Komt goed van die vijver, straks zie ik wel de vissen goed, is misschien ook wat waard. Dankjwel voor je lieve woorden. Je bent een schat, maar dat vertelt je man je vast iedere dag, niet waar???????

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, je weet het hé meid, een dag neit gelachen is ....
    HAHAHAHAHAHAHA, hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben al de hele dag bezig geweest op de volkstuin en nu net weer terug.
    Ga ook eens kijken bij je moestuin.
    Fijne dag, geniet van het prachtige weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dank je wel Jalos, 't is heerlijk weer, ja. Spannend de eerste lente in je eigen moestuin!
    Weet je al wat je allemaal gaat planten ?
    Gisteren stond er weer een gemengde salade uit eigen tuin op 't menu !Zaaaaliiggggg, zo lekker fris !!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik moet opletten wat ik hier schrijf haha
    thee drinken moeten we dus samen doen met jeany hé
    ok???
    want ze heeft die al klaar staan hahahaha
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nou Callemie, dat is mijn schuld !
    Ik had gezegd, dat ze vandaag heel hard in de tuin moest werken en dat ik wel zou roepen als 't koffietijd was ! Maar ik hoop dat je 't niet erg vind, als ze mee doet ?
    Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, is 't hier in Limburg. Bij mij is sowieso iedereen welkom !

    Bourgondisch type he !!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. In de snoep tuin valt nog niks te halen, zal ik dan maar een vlaai bakken ???

    BeantwoordenVerwijderen
  32. haha ja ja hoe meer ziel hoe meer vreugd
    hier is er al rhubarber daar kan je een lekkere taart van bakken!!!!
    zet maar een stoeltje bij

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Vroeger maakte ik regelmatig rabarber vlaai, met rode taartina erdoor, dan kreeg de rabarber een beetje 'n rossige kleur. 't Oog wil ook wat. Slagroom erop, e viola, smullen maar !!
    Tegenwoordig gebruik ik de bladeren van de rabarber alleen, als vorm, om een vogeldrinkbak te maken, of zo ! Heb je die wel eens gezien ? Ziet er leuk uit vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Leuk zo al die soorten bessen. Moet daar een lekkere doening zijn bij jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. heerlijk zo n proeftuin!, zou je me kunnen mailen hoe ik die yellow tracker op mijn weblog kan zetten , ik heb al wel een account maar k snap er verder geen biet van hoe ik hem er op krijg ,mail me maar b.v.d gr ina

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.