~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 13 mei 2008

NIET BIJ TE HOUDEN.....


........EEN BLIK ACHTER DE SCHUTTING......

.........OVERZICHT VAN EEN KLEIN GEDEELTE, VAN DE TUIN.........
...DE NOTENBOOM ......MET EROM HEEN DE DOEBIDANS.....HET IS ZELFS ZO ERG, DAT TOEN IK M'N JONGSTE KLEINKIND, ERGENS OP VACANTIE, OP EEN RONDE BLOEMBAK NEER ZETTE, HIJ METEEN BEGON TE ZINGEN.........DE DOEBIDANS.....DE DOEBIDANS.....

.............MOOI LELIJK...........


...........HET IS NU ECHT GENIETEN.........






..........OP DE UITKIJK........WANT STEL JE VOOR...........ER KOMT IEMAND AAN MIJN KINDEREN................




...........ER MOETEN WEL HEEEEEEEL VEEL RUPSEN GEVANGEN WORDEN.........

........VOOR ZOVER WIJ KUNNEN ZIEN...........ZIJN ER VIER JONKIES.....
ZE LIJKEN WEL OP DE MOEDER, NIET ?? DE ZELFDE OOGJES.........

25 opmerkingen:

  1. oh hoe mooi
    ja je bent een weekje weggeweest en ze zijn onderussen al gegroeid hé
    maar het duurt nog een tijdje voor ze gaan vliegen hoor ik wacht al zo lang op de meesjes maar ze zitten nog steeds te kwetteren in hun nestje
    tuin is in bloei nu heel mooi zicht heb je!
    en ja hoor mama en ik wij lijken heel veel op elkaar zowel vankarakter als uitelijk en dat valt me nu enorm op!
    nog een fijne dag meid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die vogelkop net boven de rand van het nest!
    Gaat nu wel echt hard he, met de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi thea je heb weer mooie foto's gemaakt.
    heb de klimop geknipt,tjeetje wat groeit dat nu hard.
    zo blijven we maar bezig met de tuin hé.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ben ik weer
    ik heb een DIGITAL CAMERA
    FINEPIX S9500.
    KUN JE VER EN DICHT BIJ MET FOTOGRAFEREN.
    ER ZIT EEN HOOP MOGELIJK HEDEN OP
    MARCEL MOET HET MIJN NOG ALLEMAAL UIT LEGGEN, HOE EN WAT.
    DOEGGGGGGGGGGGGG

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé, daar ben je weer!
    Het was hier zo stilletjes. ;-)
    Alles schiet nu de grond uit hè, heerlijk.
    Zoonlief zijn vakantie is nu weer voorbij dus heb ik weer wat meer tijd voor mijn moestuin, de eerste aardappeltjes komen idd al boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De doebidans kende ik niet,
    wel de vogeltjesdans(hihihi)
    Mooie foto's heb je gemaakt van dat jonge spul, het groeit wel erg snel. De ouders hebben het er maar druk mee, als 4 van die bekkies gevoerd moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, Ik heb creatieve kleinkinderen, he Thea. Met een eigen naam voor een bank en ook nog een dans erbij verzinnen ! !Zoiets heeft ook niet iedereen in de tuin, pssssssstttt zal ik je ook maar meteen verklappen dat wij een geheim paadje hebben !!
    Niet verder vertellen, he !!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi, je foto's van het kleine spul Thea!
    Die ouders hebben het maar druk met die kleine schreeuwertjes en ze hebben nóóit genoeg ;-)
    De doebiedans, hahaha, verzin het maar, leuk is dat!
    Wat gaat het allemaal hard hè, gelukkig wordt het wat koeler, dan kunnen we tenminste nog wat langer genieten van al het moois.

    OT @ Jammer genoeg, is hij bij ons bevroren, dit jaar.

    Ach wat jammer, ik dacht dat ze wel een beetje vorst konden hebben, bij ons vorige huis stond er eentje op de noordkant, deze staat op het zuidwesten, toen we hem net neergezet hadden is ie kapotgestormd, we hebben toen een wat grotere stevige erbij gezet en bescherming eromheen, dat heeft geholpen,
    Misschien vandaag al een buitje, hard nodig!
    Vullen meteen de regentonnen weer aan.
    fijne dag, groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee meid, wat goed dat je ze goed kunt fliepsen, ik zie niks bij mijn koninkje, maarja, dat is ook ene rondje he. En je tuintje, as always, (zonder vleugeltjes, hihi) een plaatje!!!!!En bijdewei, ik heb ook andere kleuren rozen hoor, ha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is wel heel bijzonder hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach, wat leuk de roosborstjes, ze lijken idd op ma :-)
    Je gebroken hartjes staan er ook mooi bij zeg. Heerlijk zo'n bankje Onder de boom, gezellig.
    Je tuin staat er mooi bij, gezellig.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie tuin...en prachtige plaatjes !!
    Ik zag je "kijken/lezen" bij mij....dacht ...even kijken wie er leest .....en even reageren
    Groetjes Sophia

    www.sophia.punt.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee Truus, heerlijk inderdaad dit weer, maar wat de blomen betreft, mag het ook even een paar dagen regenen, ik krijg het water neit aangesleept, met een kapote grondpomp is dat moeilijk. Ik ben nu de bovenvijver leeg aan het scheppen voor mijn blomen, hahaha, de vissen beginnen te protesteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Thea,

    Ik ben eigenlijk best benieuwd wat je gezaaid hebt...
    Gisteren heb ik zelf rode bietjes en snijbiet (rood en wit) gezaaid.
    De eerste plantjes staan er al op, dus voor de verspreiding nu weer een rijtje gezaaid!
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha theaake, van mij mag het gaan regenen, ik ben ook niet meer voorruit te branden, maar hier ist noch alles trocken. Geen druppie hoor. Ik heb een duif voor mijn slaapkamer raam aan het broeden, ook lekker , hahaha. Zit echt op 1ste rij, want hij zit in de vlierbes van de buren, die komt net neit tegen ons raam aan, we wilden hem eigenlijk snoeien, maarja, nu maar ff niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is dat mooi Thea.
    Het roodborstje, ik volg het beestje ook de hele tijd ze zijn zo druk.
    Prachtige kiekjes vooral de laatste met de jonkie's erbij.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe blijf je het toch doen? Op zo'n kleine oppervlak steeds weer zulke parels van foto's maken. Sterk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik wacht nog steeds af tto de meesjes uitkomen maar ik denk dat ze het te goed hebben in hun nestje !
    fijne vrijdag meid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zeg ongelovige thomas, ik zal vandaag eens mijn best doen die duifkes te fliepsen, maar zal moeilijk gaan, er zitten toch takken voor. Maare, het kasteel is wel bewoond, heb gisteren half uur zitten te wachten maar ie kwam er niet uit. hahaha, daar moet je nu zekers ook nog ene foto van he?
    doegggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hee Thea, betekent dat dat de kleintjes dan ook al groot zijn? Wat gaat dat snel dan. Ohja, je meot tegen je vriendin Truus zeggen dat er een reportage voor haar staat op mijn site. hihihi :)))))))))))

    BeantwoordenVerwijderen
  21. tuurlijk meid, wist ik dat, maar ik dacht laat ik maar er een dubbel grapje ervan maken, haha, wat moet je anders bij de zoveelste vogel op nest schrijven hahaha, vind je niet erg he? dat ik een beetje de gein uithang met Truusje??? Die blijft toch net zoals jij mijn dikke vriendin, hahahaha, zo kan die weer vandaag he, doegggg

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja Janine, ik heb Truus naar je toegestuurd !!!
    Ik zal even naar je zwaaien....komt er een lekker luchtje mee, ik ben een vlaai aan 't bakken.Ik weet nog niet wat ik er op zal doen, denk aardbeien.
    groetjes.......

    BeantwoordenVerwijderen
  23. achhhhhh, ikke ook stukje, please, ben gek op aardbeienbvlaai. Heerlijk meid. Ik zal voortaan heel braaf zijn, krijg ik dan ook een stukje?????

    BeantwoordenVerwijderen
  24. He meid, met het schrijven lig ik al in en deuk, zie dan helemaal je gezicht voor me, hahaha, je kent het he, lachen is gezond, daar worden we rond en dik van .... en van aardbieenvlaai, wanneer krijg ik ene stukje??? Hier is het ook bewolkt, maar blijft droog, gelukkig heeft het 'rustig' geregend en neit zo geplenst, daardoor is de grond echt nat en niet weggespoeld. maare,m nu weer mooi weer worden he. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi thea
    ik kom je even een fijn weekend wensen.
    hoop dat het dan droog weer is.
    het heeft nu de hele dag geregent.
    wel goed voor de tuin.maar binnen zitten vindt ik maar niets.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.