~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 28 mei 2008

NIEUWE RONDE


......IN DE WERELD VAN DE TUINVOGELS.....IS EEN NIEUWE RONDE AANGEBROKEN........
....IK HAD EEN BEETJE MOS UIT 'T GAZON GEPLUKT.....EN OP DE STOEP LATEN LIGGEN....
TOEN IK ER LATER WEER LANGS LIEP...WAS ALLES WEG....EN ZAG IK IEMAND VLIEGEN....

.........EINDELIJK GAAN DE EERSTE PIOEN ROZEN OPEN..............

...HET WAS DE WINTERKONING DIE ER MET MIJN MOSJES AAN DE HAAL GEGAAN WAS....

.....NORMAAL MAAKT HIJ ZIJN NEST IN EEN BOLCONIFEER OF ZO....

.....MAAR NU HEEFT HIJ EEN NEST GEBOUWD ONDER 'T AFDAK VAN 'T TUINHUISJE....AAN DE ACHTERZIJDE...HEEL KUNSTIG HEEFT HIJ EEN BOLLETJE GEMAAKT....MET BOVENIN EEN OPENING........


...HIJ HEEFT 'T ER MAAR DRUK MEE...EN VLIEGT AF EN AAN...........














.....ZO AF EN TOE WORD DE KOP NIEUWSGIERIG UIT HET NEST GESTOKEN..... OM TE KIJKEN .......NAAR WAT ER ZICH BUITEN ALLEMAAL AFSPEELT......

......BANG IS HIJ NIET ECHT......HIJ KIJKT MIJ AAN...ALSOF HIJ ZEGGEN WIL.....
MOET DAT NOU.....TELKENS MET DAT TOESTEL...LAAT ME DOORWERKEN.........

21 opmerkingen:

  1. oh jij ook al winterkoninkjes ! leuk zeg!
    en je tuin begint mooi te bleoemen hé
    ik kom net van een tuinwandeling met mijn apparaatje morgen verslagje over wat groeit in de tuin en in de serres hahahahaha
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is toch leuk.
    Gelukkig dat hij niet zo bang is, kan je er mooie foto's van maken:-)
    Mooie die pioenroos zeg prachtig !!!
    Gaat hard nu in de tuin ook hier het vingerhoedskruid al.
    Met het mooie weer net al vandaag gaat het snel.
    het regent nu dus hoef geen water te geven :-)
    Gezellige avond en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo mag ik een klein beetje jaloers zijn Thea. Prachtig een nestje van de winterkoning in je tuin, kun je straksde jonkie's op de kiek zetten.
    Groetjes Tinie.

    P.S. Mijn klaproos is een vaste plant.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spannend, al die vogeltjes in de tuin. Bij ons blijven ze op veilige afstand, want hier lopen drie katten rond...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoef helemaal niet meer naar Springwatch BBC 21.00 uur te kijken met die tuin van jou

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige foto`s en logverhaal :))
    Leuk om te lezen over je winterkoningsnest en morgen komt er wat van Albufeira..!!
    Dag, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Steeds weer prachtige ontdekkingen in je tuin. Mooi, mooi, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi thea
    ziet er weer geweldig uit.
    mooi zo al die diertjes in de tuin.
    ik kan de pagina niet vinden waar ik het aan moet vinken.
    kun je me helpen???
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hee Thea, ik dacht al dat die van mij gek was want die is nog steeds, maar nu denk ik, opnieuw aan het decoreren, mijn kroonluchter wordt ook met mos versierd. Ben benieuwd, of er nu iets te zien valt, doeggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi ik weer
    heb ik het nu goed gedaan?
    ik zat onder de overkapping,maar ik had denk ik de flitser moeten gebruiken.ja het is nog allemaal uitproberen.
    doegggggggggggg maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. was ik weer
    moet ik elke keer ook mijn url dan invullen ??
    nog een keer doeggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OOOOOh, Thea ik klikte op de foto van het vingerhoedskruid met hommeltje en ik kreeg de foto beeldvullend op mijn scherm... ooooh geweldig wat scherp, wat mooi. Twee beentjes nog te zien van de hommel. FANTASTISCH!
    Ben helemaal van mijn apropo... (schrijf je dat zo?) Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hee Truus, geen foto's van de winterkoning maar wel van de koeien in mijn achtertuin!!!!!!
    Nu kom maar op met je winterschnitzel!!!!
    Doegggggggggggggggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  14. thanku van de muchen!!!!! hihi, als er maar prikkeldraad tussen zit he!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toch goed, ik vind het er erg leuk uitzien !Op de fotokes doe koeitjes 't schijnbaar beter dan in ze echie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea, wat een gedoe om op jouw weblog te kunnen reageren maar ik geloof dat het me gelukt is.
    Wat een mooie grote foto's.
    Ik wil graag weten waar je woont in Limburg. Ben nl helemaal verliefd erop. Ga over 4 weken weer naar Slenaken. Heb er zo een zin in. Groetjes Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je ziet dat er geen foto bij is van dat vreselijke grote plein van Albufeira, zelfs een roltrap is er gekomen...zo zonde..
    Maar verder is het een leuk Portugees plaatsje. Volgende week laat ik wat foto`s uit Sevilla en Gibraltar zien.
    Dag Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als je met je rug naar zee staat, rechts, waar vroeger een openbaar toilet was !is nu die roltrap !!
    Zo afschuwelijk kaal en lelijk hbben ze het plein gemaakt en nog steeds niet af.
    Vorig jaar waren wij daar ook :))en toen waren ze ook al aan het verbouwen.
    Dag en welterusten

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben toch blij dat ik iets verder gekeken heb! Anders had ik dit blogje helemaal gemist.
    Nu dus met vertraging. Hihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  20. goeiemorgen théa
    in feite hoe zit het met je eekhoorntje die hebben we al een tijdje niet meer gezien hé
    morgen vertrek ik op fotojacht hahahah
    ga effe nederland onveilig maken whoehahahahahaah
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.