~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

vrijdag 2 mei 2008

PAARS


...........DE DRUIF IS AL HEEL MOOI UIT AAN 'T LOPEN.......EN OOK DE KIWI ZIET AL EEN BEETJE GROEN........FRIS EN GROEN........


.............DEZE KLEUR BAARD IRIS ..............HEB IK NOG NOOIT BIJ IEMAND ANDERS GEZIEN.........IK KREEG HEM VAN MIJN SCHOONVADER................INTUSSEN HEB IK ER AL HEEL VEEL MENSEN BLIJ MEE GEMAAKT......



......OOK DE VINKEN BEZOEKEN REGELMATIG ONZE TUIN.................DAT PAARS MIJN LIEVELINGSKLEUR IS................HOEF IK NU NIEMAND MEER TE VERTELLEN........







...........DE KOOLMEES HEEFT HET NOG STEEDS ERG DRUK.............



..................CLEMATIS MONTANA................ GEEFT ONS EEN BLOEMEN ZEE ...........






............................WILDEMANSKRUID.................................... WILDEMANSKRUID.............PULSATILLA VULGARIS.......
EN EEN LIEF LELIETJE.........HOORT IN ELKE VOORJAARS TUIN.....


...........ZO LIJKT HET ALS OF DE NOTEN BOOM AL TOT IN DE HEMEL REIKT...LEUK OPSTAPJE MISSCHIEN........

17 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleuren heb je in je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dag meid

    ben terug maar ik doe het nog een beetje kalmpjes aan voetje doet nog steeds pijn
    ik had natuurlijk heel wat bij te lezen hé
    prachtige foto's weeral van je vogeltjes ik kan nu momenyeel geen fotootjes maken dus fotoblog is nog een beetje stil maar van zodra ik beter te been of eerder te voet ben schiet ik er op los!
    ik kom je een heel fijn weekend toewensen
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heej Callemie, leuk dat je er weer bent, was vanmorgen nog even op je blog, maar zag nog geen teken van leven !
    Dat je heel wat bij te lezen hebt, spreekt voor zich !! We hebben heus wel aan je gedacht, hoor !! En dat ook laten merken!!
    Voor jou ook een heel fijn weekend!!
    Met veel zon....geniet...geniet...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moi die paarse kleurtjes in je tuin.
    Staat allemaal al verder dan hier, ik heb de lelietjes in de knop nu.
    En de blauwe irissen nog niet...maar komt wel.
    Het gaat heel snel nu...dus genieten.
    Gezellig weekend en groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi hoor paars !ik heb veel roze maar paars is ook heel mooi hoor het is genieten nu iedere dag gr ina fijn wekkend !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hallo thea
    mooi he dat paars,heb ik ook in de tuin.
    het groeit al goed in de tuin.
    en je hebt weer mooie foto's gemaakt.
    fijn weekend maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha meid, heerlijk he, dit weer en dan kijken wat er allemaal bloeit en groeit in je tuin, geniet ik ook zo van. Heb vandaag de zomerbloembollen in de tuin gezet, voor het eerst, kijken of het lukt. Fijn weekend,
    doegggg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Thea,
    Wat een bloemen zeg! Prachtig.
    Ik was gisteren bij de orchideeenhoeve. Dat was ook fantastisch! Wat een bloemen pracht. Ik vind veel bloemen echt kunstwerkje van moeder natuur.
    (Op mijn blogger heb ik een paar foto's van orchideeen gezet.)

    Je vroeg naar mijn werk; ik ben directie-secretaresse bij een bedrijf in Lichtenvoorde. Eigenlijk meer een manusje van alles. Een leuke baan met veel vrijheid, zelf initiatief nemen om "dingen" te organiseren etc. Ik werk 38 uur per week. De rest van de mijn tijd besteed ik het liefst buiten. Eigenlijk ben ik echt een buitenmens maar een kantoorbaan is gewoon lekker verdienen!
    Jan (mijn vriend) en ik hebben geen kinderen, maar we weten nog niet wat de toekomst brengt! We zijn nu bezig om de boerderij te verbouwen tot twee woon-eenheden. Wij willen aan de voorkant gaan wonen en Jan's vader aan de achterkant, het deel dat nu nog deel is. (rare zin).
    Mijn opa en oma waren boer en boerin. Mijn vader komt uit de stad en mijn moeder is een echte boerendochter. Pa en ma hebben thuis de boerderij ook verbouwd en verhuren het voorste gedeelte (waar vroeger mijn oma nog woonde)aan vakantiegangers. (zie mijn linkje). Fijne dag, Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het zou mooi zijn als je de tuin zo kon bewaren tot volgend voorjaar he? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja chris, dat frisse groen, en de mooie bloemen ja. Maar ik denk dat dit ook weer de charme ervan is, dat alles nieuw en fris te voorschijn komt. Als dat het hele jaar zichtbaar is , zie je dat niet meer bewust, en is 't ook niet apart meer !!!
    Die eerste bloemen en blaadjes.....'t heeft wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat gaat het nu hard hè buiten, dat is het mooie van ons klimaat, zo heb je niets en zo staat alles weer te bloeien en zit alles weer in 't blad.
    Mei en juni vind ik eigenlijk de mooiste maanden voor de tuin, daarna gaat het meestal alweer een beetje minder worden.
    Een prachtige kleur sering heb je ook, ik heb een witte, die stond hier al, een paarse of lila vind ik mooier!
    fijne zondag,
    groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb je nu al de eerste baardiris in bloei?
    Heb hier nog niet eens een knopje gezien in de mijne die ik in de tuin heb.
    Wel tijdens mijn werk vandaag bij iemand in de voortuin een exemplaar gezien waar de knoppen in begonnen te komen.
    Mooie kleur ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja Jalos, dit is een heel vroege soort ! Ik weet helaas de naam niet, van die baardiris, hij sttaat niet in de boeken. Ook op internet kon ik hem niet vinden !!
    Wens jullie allemaal een super mooi weekend toe !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat gevoel, die schoonheid, da's lente, hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. OT De boshyacinthjes zijn rose, lichtblauw en wit, maar zo licht van kleur dat het op de foto bijna niet te zien is, ik vind jouw blauwe erg mooi!
    De Akebia laat zijn bloempjes vallen, maar ziet er toch nog wel mooi uit, heeft geen last van de wind nu, dat scheelt natuurlijk een stuk.
    Weer zo'n mooie dag vandaag,
    lekker de tuin in, groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik hou ook wel van paars Thea maar ook van andere kleuren.
    Nou dat opstapje naar de hemel gebruik nog maar niet hoor, dat laat maar heeeeeel lang wachten.
    Ik lees dat je een kiwi hebt geeft die wel vruchten hier in ons kikkerlandje.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi thea
    mooi weer hé,heerlijk in de zon.
    zit nu lekker buiten onder de overkapping,met mijn laptop.
    fijne dag nog
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.