~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 19 mei 2008

STEEDS MEER KLEUR


.......HET LIJKT WEL OF DEZE EEN VLEUGEL MIST.......

.................BIJEN HOTEL..............WERDEN ZE VROEGER DOOR MIJN KINDEREN GENOEMD........

.......VINGERHOEDSKRUID.....KUN JE NOOIT TEVEEL HEBBEN........



......MOEDER MEREL KWAM HAAR JONG LATEN ZIEN..........


.........DE EERSTE GLOXINIA....ERG MOOI...'T BLAD IS HEEL ERG HANDIG OM IN BOEKETTEN TE GEBRUIKEN.....

..........DE VINK ZONG HET HOOGSTE LIED.....EN HAD MIJ HELEMAAL NIET GEZIEN......


........AKELEI.......IN ERG VEEL KLEUREN EN SOORTEN.........

.........WIE HEEFT OOIT GEZIEN...........DAT DE EENDAGSBLOEM..........HARTJES IN Z'N HARTJE HEEFT.......ERG MOOI...ZOIETS ZIE JE ALLEEN ALS JE EEN FOTO UITVERGROOT...

.......HEERLIJK BIESLOOK....DE BLOEMETJES KUN JE ALS GARNERING GEBRUIKEN........


.......ZO IN HET ZONNETJE... ZIJN DEZE IRISSEN NOG VEEL MOOIER.....

..........DE KOOLMEESJES ZIE IK OOK REGELMATIG.... IN EN ACHTER DE TUIN...........
.........AAN DE DONSVEERTJES KUN JE GOED ZIEN.....DAT HET JONKIES ZIJN......




.....ZE GAAN HUN EIGEN GANG DIE AKELEIEN.....WAAR IK ZE PLANT.....VERDWIJNEN ZE..............ZE ZAAIEN ZICH ZELF ....WAAR ZE WILLEN STAAN..........
..............EN DAN ZEGGEN ZE DAT IK EIGENWIJS BEN....NOU......................
.......IK KAN NOG VEEL LEREN VAN DIE AKELEIEN.....MAAR ZE VERDIENEN ECHT EEN SCHOONHEIDSPRIJS........




......DE ROODBORSTJES ZIJN VERTROKKEN....12 DGN ZIJN ZE NU..



alt=""id="BLOGGER_PHOTO_ID_5202047777439469330" />






......TWEE VAN DE JONKIES KUNNEN SCHIJNBAAR NOG NIET GOED GENOEG VLIEGEN......
.....ZE ZWERVEN DOOR DE TUIN.......REGELMATIG ZIE EN HOOR IK MOEDER ROODBORST.....
........ZE ZORGT WEL GOED VOOR HAAR KIDS.......

21 opmerkingen:

  1. Mooi dat je mij op de hoogte houd met alles wat er in de tuin gaande is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schattig die kleintjes , en je tuin is kleurrijker dan de onze de bloemekes meten nog allemaal komen hihihi
    gisteren ben ik op fotojacht geweest met mijn oude camera maa ja die moeten ontwikkeld worden dus dat is het nog het oude systeem hé
    ben benieuwd naar de resultaten
    fijne dinsdag meid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel fijn voor je Callemie, die camera van je vader. Maar 't geduld,he. Om ze te laten ontwikkelen en afdrukken.
    Is de digitale camera toch goud waard, niet ??
    Maar voor speciale foto's........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea,
    Wat een verscheidenheid aan fotowerk weer zeg! Prachtig.
    De hartjes in de bloem had ik ook nog nooit zo gezien. Verrassend!
    Als kind sloot ik altijd de bloemetjes van vingerhoedskruid als er een bijtje of hommeltje diep in zat. Dan zei ik altijd: "deurtje dicht!" Het gezoem vond ik erg leuk tot dat er een boos bijtje in mijn vinger prikte...
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Thea, wat mooi en leif die vogeltjes,
    zeg ik heb maar voor ons samen op de site van callemie gereagheerd, mot je maar ff kijken, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die roodborstjes blijven me verbazen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fantastisch, die baby- roodborstjes in jullie tuin !! Het is mijn favoriete vogeltje :)
    Bij ons is trouwens de brievenbus gekraakt door familie koolmees. Daar zijn de eitjes net uit.....
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bloeit er al lekker veel bij je in de tuin, heerlijk al die kleurtjes.
    Mooi dat de roodborstje al uit het nest zijn, mooi om foto's te maken.
    Hoop dat het goed gaat nu ze nog niet goed kunnen vliegen.
    De akeleine zijn prachtig heb ze niet maar als ik al die soorten zie ga er er tch eens naar op zoek, vind ze schitterend.
    Gezellige avond en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Thea. Bedankt voor je berichtje in mijn blog. Je hebt een prachtige tuin. Ik kom beslist nog eens terug. Groetjes, Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HOI THEA
    je logjes worden steeds mooier
    mooi hoor al die foto's.
    ik wist niet dat ik die foto nog had van die vogel.
    hier in de buurt zijn veel weilanden.dus je ziet ze regelmatig.
    fijne dag nog doegggggggg maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een kleur en drukte in jouw tuin, de roodborstjes zijn mooi om te zien, evenals alle bloeiende bloemen in jouw tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie blog is dit hier, en welk een schitterende tuin heb jij, en al die vogels!
    Ik heb ook elk jaar een nestje broedende mezen, schitterend niet? Maar als je zo fot's kan nemen in het nest zoals van de roodborstjes, dan is dat helkemaal "bangelijk"!
    Enne ja, op je vraag over die muurschilderingen, dat is inderdaad Antwerpen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's van al wat er bloeit en de vogeltjes.
    Ps. foto 3045 is een allium (sierui)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi thea
    ik weet het dat ik aan de vroege kant ben met knipen,maar ik vindt het zo slordig staan.nou dan maar een keer vaker knipen hé.
    voortuin doet marcel altijd en die wacht wel, want dat is echt een hele klus.
    fijne dag nog groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hee theake, ff daag zeggen, long time no c, maa rik zit net als jij buiten en in huis te klunglelen, veel te leuk he. doegggg, dikke knuff, ohja, 1ste ritje met auto gehad, maar was nog geen zoekses, zal nog ff duren voordat ik langs kom, maar ik kom wel!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oooh wat heb jij mooie Akeleien!
    Wat een liefjes, die roodborstjes,
    die blijven nog wel een poosje rondscharrelen denk ik, ze hebben het bij jouw bèst naar 't zin!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi thea
    ik kom je even een fijn weekend wensen
    doeggggggggggg maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Thea, bedankt voor je reacties op mijn foto's! Wat een heerlijke tuin heb jij. Mijn 'tuin' met de herten zijn de duinen waar mijn flat bijna tegenaan ligt:-)
    groetjes en tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hier nog een bedankje voor je reacties op mijn weblog. Ik ben zwaar onder de indruk van jouw tuinpracht en prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi thea
    ik heb het wel eerst aan ze gevraagt.
    en dat vonden ze wel goed.
    heb nog van een andere tuin foto's gemaakt. zet ik er ook een keer op.
    daar heb ik het ook aan gevraagt.
    ik ga niet maar zo foto's op mijn log zetten.
    ben benieuwt wat voor planten je koopt hahaha.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Thea.
    Daar ben ik weer een keertje, ik kom nu via Leke's moestuin. Je adres wat je bij mij achterlaat is niet helemaal goed want als ik dat aanklik doet ie het niet. Maar ik ben er nu. Mooie foto's van de bij in het vingerhoedskruid en alle andere kiekjes. Ook het jonkie van het roodborstje is zo leuk.
    Fijn weekend groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.