~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 10 juni 2008

KLAPROZEN





.....KLAPROZEN ZIJN ER IN HEEL VEEL SOORTEN EN KLEUREN.........EN DE ALLERMOOISTE STAAN IN MIJN TUIN.............DE ALLEREERSTE KWAM OOIT AANWAAIEN.........IK VIND ZE ERG MOOI....DUS ZE MOCHTEN BLIJVEN..........




.......NEE HET LUKT ME BIJNA NIET OM DE MEZEN OP DE FOTO TE KRIJGEN.....ZE HEBBEN HET RAZEND DRUK..... DE JONKIES SCHREEUWEN VAN DE HONGER...........









.............VABENA...IJZERHARD IS EEN PLANT DIE IK WEL OVERAL IN DE TUIN WIL HEBBEN......LANG EN IEL EN TOCH STEVIG.......VLINDERS EN BIJEN ZIJN ER VERZOT OP...........



...DEZE KLEUR KLAPROOS HEB IK IN 4 VARIANTEN...DE ALLERMOOISTE MOET NOG KOMEN....DIE IS NOG EEN PAAR TINTEN DONKERDER....DAAR HAD IK VORIG JAAR MAAR EEN PLANT VAN....HEB 'T ZAAD IN EEN PERK GEZAAID....DE BLOEMEN LATEN NOG EVEN OP ZICH WACHTEN...



......IK KOCHT ENIGE TIJD GELEDEN........ENKELE ROZEN BIJ DE ALDI..... LILA VAN KLEUR....ZOUDEN ZE ZIJN........DIT IS DE EERSTE BLOEM.......LILA IS DIT NIET...MAAR WEL MOOI.....

26 opmerkingen:

  1. Meesje hier, tjielp tjielp, meesje daar... tja dat valt niet mee om de drukke vogeltjes vast te leggen. Prachtige klaproos met die franjes! Even brutaal; ik houd mij aanbevolen voor zaadjes!
    En de aldi roos..., buitenste blaadjes zijn beetje lila toch? En hartje van goud...euh roze dus.
    Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke Lisette, zal zaad voor je bewaren! ! !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken maar een klaproos...en die is rood:-((

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Theake, (ik kijk nu heel lief) ik mag zeker ooit ook een keer een paar zaadjes van die prachtige klaprozen van jou he?
    Heeeeeeeeeeeeeeeel mooi, bijna net zo mooi als je ketting!Die was nog mooier. doeiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldig klaprozenfestival...
    Schitterende sfeerfoto`s van je tuin
    Om te kwijlen...
    En toch zie ik wat lila aan de zijkant van je roos !
    Dag, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zal voor jou ook zaadjes bewaren, of zal ik ze in 'n flessie doen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maybe more than 100 flowers in your garden. So plausive beautiful...kirei...and some flowers which I have never seen before. Especially I really wonder what is tha purple pink one with very delicate petals. Clematis? rusc

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat heb ik vaker gehoord, laatst nog iemand die een donkergele roos bij de Aldi had gekocht, bloeit nu prachtig zachtroze...
    Ach als hij maar mooi is!
    Je Papavers daar ben ik wel een beetje jaloers op, ik vind ze zoooo mooi maar ze worden me nooit gegund door de slakken helaas. :-(((

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg !!!!!
    Ik heb ze ook gekocht, had een geel moeten zijn,dus niet ;-(
    Je hebt nog volop vogeltjes in je tuin zie ik.
    Ik zie ze hier op het moment weinig, had een nest eksters achter de tuin en er zitten er nu te vaak 3 in de tuin bij de vijver en dat houd alle vogeltjes weg...
    Wat een schreeuwlelijkers zijn het.
    Je hebt wel een heel fleurige tuin zeg, ben benieuwd naar die mooiste.Want vind deze al heel mooi.
    Gezellige avond en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je zou er zelf overspannen van raken van die arme meesjes die maar sloven en jij gelukkig in de VUT

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Yes, yes, yes, jawohl!!!! ik krijg zaadjes, in een flesjes? Nue, doe maar in een zakje, hahaa, thanku very muchos!!!!!!
    Wat zal ik eens voor jou sparen??? Kikkers? Massa's hier hoor, lekker voor in de soep!!!

    wuuuuaaahhhaaaaaaa

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhh, bei de wei, die friemels heten Seerosen!!!!!! Geen wasserrosen, tja, woont op piep van duitsland af en weet nog neit wat seerosen zijn. Tis me wat hoor, fraulein truus. Maarre, je english is very nice hoor!!!!
    love Jeany

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh weer wat leuks gesien, die tuinslanghouder, sooo enig!!!! Very nice, were gebought? Me liky too. (hebbertje he, ikke?)
    auf wiederschintzal, frau Truus.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat voor friemels wonen er bei jou in de wei ??? Ik zou wel eens willen zien hoe die er uit zien !!!
    Enne........ik hoef geen kikkerbillen, bahhhhhh.
    Trouwens aan dat Latijns van jou, til ik me ook een breuk, net als met dat Frans van Peter !!
    Poehhhh...poeh......wat heb ik het weer moeilijk met je !Maar....intussen gaat 't goed met m'n Japans, al 2 woorden, in m'n woordenboek !! Daar heb je niet van terug, he !!
    dikke knuff. Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige klaprozen heb je Thea. Heerlijk dat ik mee mag genieten van je tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. potverdekkie ik woon toch wel in een verkeerde streek
    het is daar altijd mooi weer bij jullie!
    om jaloers op te zijn
    en dan natuurlijk je mooie tuintje!
    ik verhuis
    stuur je adres door
    ik vlieg erheen!
    dikke knuf meid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. haha het regent dus ook bij jullie
    ik doe net als jij hoor met een lekker bakje koffie zit ik ook te lezen wat er te lezen valt
    hier valt het weer met bakken uit de lucht bah!
    maar wel goed voor mijn hooikoorts lijdend studentje!
    dikke knuf meid
    en santé!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. opschepster, ik ken die japanse woorden ook hoor, Rusc heeft ze mij ook verteld, lekker puhhhhhh!!!!!En die man van jou???? Ach ja, we zullen maar geloven dat ie heel leif is he??? Maar is niet erg, mijn man vond het neit nodig, die ouwe autobandvelg werkte toch goed!!!!! Zucht, mannen he, geen verstand van design in de tuin. Lekker weeertje he, echt weer om eens lekker te tuuten in huis, dus....., jeany's time. Doeiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hoi thea
    mooi al die kleuren in de tuin.
    ja die klokjes plant zijn ook in het wit.
    maar ik vind de stengels een beetje dun,moet er wel een stokje bij zetten anders vallen ze alle kanten op.
    en ja die dakpan heb ik zelf gemaakt.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi thea
    gaten boren hebben ze ook al gedaan.
    maar dat helpt ook niet.
    ach thea ieder doet het op zijn eigen manier.is toch goed.
    doeiiiiiiiiiiiimaria

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Thea
    Thank you for the nice comment on my blogside.Your flowers are so beautiful.I like roses and the pink and lila flowers.You have really a
    wonderful garten.
    I wish you a nice evening!
    Groetjes,Regina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Even OT : hier alweer geen druppel gehad en het is hier zo nodig, echt kurkjedroog!
    Het 'dreigt' hier wel de hele dag maar er komt niks van.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. doen meid!!!!
    ik ben ooit begonnen met juwelen maar alles ligt op zolder en kleding ja zolang de kids klein waren heb ik hopen kleedjes en shortjes gemaakt maar nu ?????? stikmachine is stuk en ben te lui deze binnen te brengen foei hé!
    nu is het eerder fotografie maar ja voor hoe lang hé hihihihihi
    neen neen dit doe ik echt graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi hallo, Ik krijg ook het tomatenblad in mijn mail box. De belgische site is inderdaad erg goed. vergetengroente.be is dat he? Als je vragen steld krijg je ook binnen 2 dagen een reactie! helemaal top! Hij schreef mij ook van het trillen van de tomaten... Geweldig dat je zaadjes wilt bewaren! Joehoe joehoe! Mijn weekend kan niet meer stuk... nu hopen dat Nederland nog wint vanavond! Groetjes en alvast een heerlijk weekend! Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. hoi thea
    de pop heb ik zelf gemaakt
    was niet zo moeilijk.
    wil alleen nog andere kleerdjes hebben.
    een heel fijn weekend alvast.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Altijd verrassend die Aldi, ik kocht een magnolia met kleine witte bloemetjes, is het er een met grote lila bloemen :-(
    Maar ach, ze zijn niet duur, dus wat maakt het dan uit.
    Bloeit jouw Verbena al??? ik zie ze hier nog niet!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.