~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 16 juli 2008

EPIPACTIS MUELLERI GODF. geel/groene wespenorchis. zeer zeldzaam





...........TOEN IK HET LAATSTE HOEKJE GING OMSPITTEN VAN DE MOESTUIN........ZAG IK EEN VREEMD PLANTJE STAAN........IK VOND DAT HET WEL OP EEN ORCHIDEE LEEK.......HET LEEK ME WEL WAARDEVOL GENOEG OM HET UIT TE STEKEN.......Ttttttttttssssss.......IK STAK AL DIEP.....MAAR NIET DIEP GENOEG.....HEB HET BESCHADIGT........INTUSSEN HEB IK HET OPGEZOCHT OP INTERNET......EN JA......HET IS DE EPIPACRIS MUELLERI GODF. ook wel de Geelgroene wespenorchis. genoemd....UITERST ZELDZAAM........komt alleen in ZUID-LIMBURG voor.....EN DAAR WONEN WIJ DUS ECHT NIET.....dit is toch precies het Midden van Limburg...............................................................................



.....................................................................................



.....................................................................SOMMIGE LELIES KRIJGEN GEEN BLOEMEN.........MAAR ALLEEN BROEDBOLLETJES........ER ZIJN ER OOK WAAR BEIDE AAN STAAN.......MAAR DE BLOEMEN BLIJVEN WEL VEEL KLEINER....................TOCH ZIET HET ER BEST WEL LEUK UIT.........



..................BIJ DE BUREN HEBBEN ZE EEN NIEUW VOEDERHUISJE NEERGEZET.....ER LIGT SCHIJNBAAR GROF ZAAD IN.....HET TREKT VLAAMSE GAAIEN AAN.......DE HELE WINTER LANG, IS HET ME NIET GELUKT OM ZE GOED OP DE FOTO TE KRIJGEN........ZE KOMEN NU OOK VEEL BIJ ONS IN DE TUIN........LEUK, WANT IK VIND HET HEEL MOOIE VOGELS..........




............DE KOOLMEZEN VOELEN ZICH HELEMAAL THUIS HIER ONDER ONS AFDAK.....ZE ZITTEN MET Z'N ALLEN DAN HIER EN DAN WEER DAAR.......DAT LEVERT WEL AF EN TOE MOOIE PLAATJES OP...........



....

.......................................................................................IN ONZE TUIN WOONDEN DE MUIZEN EERST ONDER DE CONIFERENHAAG......DAT WAS IN DE TIJD ...DAT WE ZELF NOG GEEN VOGELS HADDEN....EN OOK NOG NIET ONTDEKT HADDEN, DAT HET LEUK IS OM DE VOGELS TE VOEREN.....DEZE IS WEL HEEL ERG BRUTAAL.....HIJ HEEFT AL EEN AANTAL KEREN EEN SCHOEN VAN MIJN MAN NAAR Z'N HOOFD GEKREGEN...MAAR HIJ KOMT TELKENS TERUG....VOORAL HET MISLUKTE VETBOLLETJE VIND HIJ ERG LEKKER....................................................................................................................................................................AL DAT VOGELVOER ....LEVERT OOK MOOIE BLOEMEN OP....ENKELE ZONNEBLOEMPITTEN HAD IK IN DE GROND GESTOPT.......ER KOMEN AL BLOEMEN IN........


10 opmerkingen:

  1. meid geweldig!!!!!!!!!!!!!!! Wat ben je toch ene toppertje en om die diertjes zo vertederend voor de lens te krijgen, hahah, ik vind zelfs het muisje leuk. Mooi die bonte spechten?? ja?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo thea
    ziet er weer topie uit.
    hier is het droog en af en toe het zonnetje.
    ben in de voortuin alles aan het opruimen,we hebben de buxus geknipt.
    er kwamen 2 vuilniszakken afval af.
    ben nu even aan het eten en koffie drinken, dan weer verder.
    fijne dag nog groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige foto's weer. Vooral met de muis, schiiterend joh. En dus een zeldzame orchidee in de tuin. Wees er maar zuinig op.

    Fijne avond, Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De vlaamse gaaien vind ik wel heel bijzonder dat je die in je tuin hebt. Hier zie je de gaai alleen in het bos. En dan ook nog zelden want ze passen erg op. Hiet heten ze ook wel
    "Polizei des Waldes" omdat ze zo waakzaam zijn en waarschuwen als er gevaar is.
    OT.
    Mieke gaat het beetje bij beetje weer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi thea
    ik ben ooit is aan een kip figuur begonnen,maar daar is niets van geworden,ik had er geen geduld voor.
    en heb nu alleen hagen en bolletjes.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea, mooi een zeldzame bloem daar moet je zuinig op zijn. Maar dat ben je vast wel. Ik leer hier iedere keer weer wat ook van de lelie met zijn broedbolletjes, nooit geweten.Prachtige foto's van de Vlaamsegaai is mijn nog nooit gelukt, maar ze zitten hier ook niet bij de buren ;-)))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea,
    natürlich kann ich deinen netten Kommentar lesen.
    Due hast ja einen wundervollen Blog. Besonders das Eichhörnchen hat mich zum schmunzeln gebracht. Ich werde bestimmt wieder vorbeischauen.
    Liebe Grüße
    Helga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea,
    bedankt voor je bezoekje aan mijn weblog. Altijd leuk als andere Limburgers reageren. Wat de lavendel betreft is het nu een goede tijd. De bloempjes zijn dichtgegaan en de geur is nu op zijn sterkst. Als je ze oogst wel zorgen dat de zon geschenen heeft en alles dus droog is. het beste is het om in de morgen te oogsten. Momenteel is het wel regenachtig weer maar we hadden afgelopen week toch een zeer zonnige middag. Toen maar besloten om de lavendel alsnog binnen te halen omdat hij anders te lang staat. Wij knippen hem af met de stengels eraan zodat je eventueel ook bosjes kunt maken, maar wij zelf halen de stengels eraf als we ze drogen. Ik gebruik de lavendel los om in zakjes te doen of in de wierook als we die branden. het ruikt heerlijk. Bosjes kun je ophangen en wil je het los drogen dan een laken opspannen en daar de lavendel op strooien. Elke dag even met je hand er doorheen zodat alles omgedraait wordt en door en door droogt. Mocht je nog vragen hebben dan mag je me altijd mailen op cazwa1962@gmail.com
    Jij hebt trouwens ook een schitterende log en wat een vogels in de tuin. Helaas komen bij ons geen vlaaimse gaai, wel volop andere vogels. Mijn man is een echte vogelliefhebber (van vogels in de natuur).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi thea
    wat voor weer is het bij jullie?
    hier regen en nog eens regen.
    ben je nog iets aan het knutselen?
    ik ben bezig met de was en strijken.
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. OT.
    Met Mieke gaat het langzaam maar zeker vooruit! Je kunt ook haar blog bekijken. Zij heeft er namelijk zelf een!
    Prettig weekend Thea met veel zon en droog weer (hoop ik)
    http://willeminagreiner2.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.