~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 19 augustus 2008

PAPEGAAI PLANT Asclepias Syriaca


........DIT ZIJN DE VRUCHTEN VAN ASCLEPIAS SYRIACA....ZE LIJKEN OP VOGELTJES.....JE KUNT ZE AAN DE RAND VAN EEN GLAS HANGEN........................................................



..................OOK KUN JE ER ALLERLEI LEUKE BLOEMSTUKJES MEE MAKEN........ DE PAPEGAAITJES DROGEN HEEL LANGZAAM IN........ MAAK ER MET EEN STIFT EEN PAAR OOGJES OP....EN ZE ZIEN ER BEDRIEGLIJK ECHT UIT...... ..............................



..............DE PLANT ZELF WORD VRIJ HOOG....EN HEEFT ROZE BLOEMEN DIE HEEL ERG LEKKER RUIKEN....ZE ZIJN HEEL ERG AAN TREKKELIJK VOOR INSECTEN........HIJ MAAKT WORTELSTOKKEN...DIE KUN JE WEER DELEN .....HIJ KOMT NOGAL EENS TE VOORSCHIJN OP EEN PLEK WAAR JE HEM NIET WILT HEBBEN..... JE KUNT HEM OOK VIA ZAAD VERMEERDEREN...DIT GAAT ERG MOEILIJK....

21 opmerkingen:

  1. hoi thea
    heel mooi, wil ik ook hebben hahaha.
    was erg druk vandaag.
    hoe was jou dag vandaag?
    nog iets geks gedaan hahaha.
    fijne avond nog
    groetjes en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Thea, ik wil die plant maar zag hem nog nergens...zeker als hij ook nog heerlijk ruikende bloemen heeft is dit echt iets geweldigs !!!
    @ Ik heb mijn teen gebroken( betontegel op laten vallen), en ging er voor 't eerst weer op uit, zodoende de meds., iets waar ik normaal echt niets mee heb.
    Fijne dag meisje, liefs van de andere Thea :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WAT EEN GRAPPIG GEZICHT LEUK GEVONDEN K HAD ER WEL EENS EERDER VAN GEHOORD GR INA

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er wel leuk uit! Maar toch heb ik liever echte parkieten...ook al maken ze herrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend leuk!
    Mijn ouders hebben ca. 35 jaar een blauw-voorhoofd-amazone papegaaitje gehad, hij heette Porcy. Ontzettend lief beestje. En eigenwijs. Twee jaar geleden is hij overleden. Ik ben er mee opgegroeid, hij hoorde echt bij de familie!

    Met decoreren zal ik nog een tijdje moeten wachten tot de verbouwing klaar is (volgend jaar juni ofzo). Maar leuke ideeen kan ik wel verzamelen...

    groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea, wat een aparte vruchten!
    Ik kende deze plant niet maar zo te lezen lijkt het me een prachtige plant, ik ga vooral af op de geur dus... in het najaar maak ik 2 grote borders.Mmm, zou er niet in misstaan. Ik heb ff nagespeurd en hij maakt uitlopers. Door in een metselkuip te planten voorkom je dat ie door de hele border gaat. 'k Ga ernaar op zoek :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zit vol verbazing te kijken en te lezen...wat leuk! lijken echt net vogeltjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hee meid, wat enig, ziet er echt echt uit, enne, ik heb de keok al opgestuurd, zal wel kruimels zijn als het ankomt, :P, doegggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi thea
    ook lekker in de tuin bezig?
    ik wel het is hier lekker weer.
    groetjes en liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. nou zeg, weet je dat ik dat nog neit eens geien had, nee das geen toeval, dat telepathie, hahah, dag meis,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oooo wat mooi Thea, werkelijk schitterend.
    Heet die plant echt zo, dan ga ik in de tuinwinkel eens even een paar zaadjes kopen.
    Prachtig staat dat als versiering.
    Je hebt er dan ook mooie van gemaakt.
    Groetjes Tinie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihihi, ik zie dat ze er nog steeds zitten!!!
    Vergeet niet ze te voeren :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hella
    druk met je kransjes.
    kom je even en heel mooi weekend wensen.
    groetjes en knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi Thea,

    This is my first time to see such a interesting plant!! ( Or a kind of fruit?) I wish I could read Germany!! I am very interested in this plants.

    Have a wonderful weekend,,,
    rusc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Thea,

      The plant is called Parrot plant you can plant in your garden but better in a pot, i don't know if you can eat the fruits.

      greetings jolanda

      Verwijderen
  15. haha das een leuk plantje
    dag meissie ik ben terug en je bent de eerste die ik kom bezoeken (en dan ga ik recht naar jeany hé) ik heb genoten van je verslagje van onze dag!!!!!
    en ja dit is zeker voor herhaling vatbaar! leuk om ons vadrouille zo te zien op een ander blogje hahahah
    eindelijk dus terug in belgenlandej hé maar geef me nog even de tijd te "acclimatiseren " ahaahhahahahahahaha
    dikke knuf en vanaf maandag ben ik weer op post!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dear Thea,

    Thank you to tell me the name of that. I will search later.

    Yes, wearing yukata is more complicated than normal cloths. But easier than kimono.

    Have a nice weekend!
    Love and big love,
    rusc

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die van mij heeft het slecht gedaan dit jaar.....niks geen "papegaaitjes". Zo jammer.
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Beste forum leden,

    Ik, Judith, zou graag willen weten of deze plant ook binnen te houden is...
    Ben erg gecharmeerd van deze plant maar heb geen tuin :(
    Als het antwoord op de eerste vraag 'ja'is. luid mijn volgende vraag hoe ik bij voorkeur aan een stekje zou kunnen komen...

    Vriendelijk dank aan diegene die mijn vragen weet te beantwoorden :)
    En mij eeen mailtje naar mijn E-mail adres zou willen sturen.

    Groetjes,
    Judith

    Judith Krauwel
    Papegaaistraat 13 (echt waar)
    1171 TK Badhoevedorp
    (krauwel.judith@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hey heey ik vind ze er ook best lekker uitzien.... zijn ze ook eetbaar? xD rare vraag misschien maar ik wil het serieus weten... gr kira

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.