~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 2 september 2008

SNOEIAFVAL


...........EEN ARTISJOK IS HET HART VAN DIT BLOEMSTUK.........DIE BLIJFT ECHT HEEL LANG MOOI.....DE ROZEN KUN JE TUSSENDOOR NOG EEN KEER VERVERSEN.....EN DE HORTENSIA DROOGT WEL IN........................................ZO KUN JE LANG PLEZIER HEBBEN VAN JE CREATIE ..............
DE ZONNEBLOEMEN
DOEN HET
ALTIJD GOED
IN DE HERFST...
ZE ZIEN ER FRIS
EN VROLIJK UIT.....














....................EEN GROENTEN OF FRUIT KRANSJE STAAT LEUK IN DE KEUKEN..................................HIER LANGS ZIE JE ER EEN VAN ECHTE LAURIER...........DAT IS HEEL MOOI MATERIAAL OM MEE TE WERKEN...........DE KRANSJES WORDEN BEST WEL STEVIG.............EN HIER ONDER MAAKTE IK ER EEN VAN HOP.........DAAR VAN KUN JE ER NOOIT GENOEG HEBBEN.....ZE ZIJN OVERAL INZETBAAR........

.....................


............DEZE MAAKTE IK VAN DE BLADEREN VAN DE BLAUWE REGEN............IK KWAM OP HET IDEE....TOEN IK DE BERG SNOEIAFVAL ZAG.....DE BLADEREN ZIJN ZACHT EN KRULLEN...MAAR DAT VIND IK JUIST LEUK........

...............EUCALYPTUS VERWERKT ZICH WEER HEEL ANDERS.....EN RUIKT BOVENDIEN HEEL ERG LEKKER........

21 opmerkingen:

  1. Leuke bloemstukken! Knap werk en ik doe je het niet na!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaja dat zijn weer mooie kransen hé!
    ik kan in elk geval er aan beginnen nu
    en wat een mooi tuinafval!
    hier moet ik ver zoeken hoor om zo'n afval te vinden in mijn tuintje!
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig mooi kranzen zijn dat geworden , wel een idee...super van die oude bladeren.
    Dag, marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. nou tea je bent er best druk mee geweest het ziet er weer heel gezelig en toch ook al wel wat herfstig uit , de zonneboem met tilandsia vindt ik een goed idee ! leuke kransjes ook ! inderdaad wat gaat de tijd supervlug he , hopenlijk krijgen we toch nog mooie zonnige nazomer !gr ina oet twente

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En dat noemt ze snoeiafval.
    Wat ben jij creatief Thea, prachtige stukjes heb je er van gemaakt.
    Mijn complimenten.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi thea
    nou je ben weer aardig opdreef geweest.
    mooi gedaan allemaal.
    ik kom er nog niet aan toe.
    groetjes en liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie bloemstukken, vooral die eerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi thea
    was ik weer
    heb de hele dag visite gehad
    was wel heel leuk.
    morgen ben ik druk met de vitrage en ramen wassen
    is alijd een heel gedoe,maar moet ook weer eens gebeuren.
    fijne avond en veel liefs van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. kids nog steeds daar oma?
    geniet ervan meid!
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  10. naast de oprit waar je wagen stond
    tja dat ben ik vergeten je te laten zien dus je moet terugkomen hahahahahah
    en ja ik had het meoten weten het je uitstap van vandaag
    was het leuk?????

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Zo zie je maar weer ...achter elke voordeur is wel wat !
    Dag,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige creaties Thea !!!
    Als jij niet in de bloemen zit weet ik 't niet meer, maar dan wel een goede bloemenzaak....
    Wij krijgen vandaag bezoek zoals je weet, en ik heb haast iedere dag met haar aan de telefoon gehangen, dus ik geloof vast dat het klikt !
    Fijne dag meid, liefs van die andere Thea xxx :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. tis vrijdag
    dus nog even aan de slag met de kids en ik kan weer uitblazen hahaha
    dikke knuf mieke!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heb net gebeld maar ze lag nog te slapen
    heeft nog steeds last van de narcose!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Goeie morgen Thea,

    normaal ga ik zo vroeg niet op mijn pc'tje maar het lezen verveelde ook een beetje.
    Jij hebt wel echt groene vingers hoor...ik zou er nooit opkomen om iets te maken met snoeiafval, maar je doet me aan iets denken. Volgende snoeibeurt probeer ik ook iets.
    Ik ga nu wel een cursus bloemschikken volgen en daar zal ik ook wel enkele ideetjes opdoen!
    Nog een fijne zondag gewenst!
    Groetjes, Veerle (mijn echte naam hoor)!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. blijf maar lekker thuis vandaag
    regen regen en regen alweer wie heeft er in godsnaam "zon"dag gemaakt?
    liefs en dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Thea, nou zoveel bak ik nou ook weer niet hoor, is meer een winterhobby. ;-)
    Wat betreft die taart dat recept had ik je gemaild toch?
    Maar ik kan je niet zeggen hoe je dat op moet lossen, heb de taart zelf nog nooit gemaakt, had dat recept van internet geplukt dus misschien dat je het op kunt zoeken op internet?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. hoi hoi Thea,
    Mooie creaties! De stekelbolletjes in je "groente" krans heb ik ook in mijn tuin staan...geen idee waar die vandaan kwam. Als de bolletjes bruin kleuren en openbarsten schieten er allemaal zaadjes in het rond! Wel een mooie vrucht voor in stukjes te verwerken.

    BIj ons wordt het nu spannend..volgende week begint de aannemer en mischien moeten as zaterdag de pannen al van het dak! Dan duimen voor 2 weken mooi droog weer! Er komt een nieuw geisoleerd dak op onze boerderij. Nu kijk je nog tegen de pannen aan. (overigens ook een mooi gezicht). Spannend hoor.

    Ik heb zaterdag cake gebakken met appel kaneel en MAANZAAD. Een lepel vol heb ik bij het beslag ingedaan. De cake smaakte heerlijk. Zal morgen foto's op mijn blogje zetten...

    Fijne maandag, Groetjes Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Thea,

    even een blitzbezoekje voor we naar het ziekenhuis vertrekken voor onderzoeken voor mijn vriend!
    Lief dat je regelmatig naar mijn blogje komt!
    Nog een fijne maandag gewenst en tot gauw!
    Liefs, Veerme

    BeantwoordenVerwijderen
  20. hoi thea
    is gewoon een haag, tussen 2 grasveldje,dus ze maakt niets kapot.
    het is hier ook herfstachtig.
    ik vindt het maar koud buiten.
    ik wilde nog wel even in de tuin,mischien vamiddag maar als het iets warmer wordt,we zien het wel.
    ik had ook zo'n krans gemaakt van de blauweregen blaadjes,maar is helemaal ingedroogt.
    is dat bij jou ook zo????
    nou een fijne dag nog.
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Thea
    kom echt niet uit gekeken op u blog,heb al verschillende decoratie op geslagen voor buiten
    ze zijn alle maal zo mooi
    Doe zo voor Proficiat
    Groetjes Miet

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.