~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 8 september 2008

HERFST ??


............MET SIERFRUIT, HORTENSIAS EN SEDUM.......................................KUN JE HEEL MOOIE KRANSEN MAKEN.........






............................................................................................................................RECHTS ZIE JE HET KRANSJE VAN DE BLAUWE REGEN NU HET INGEDROOGD IS.........EN LINKS EEN KRANSJE VAN VERSE EUCALYPTUS UIT EIGEN TUIN......DAT BLIJFT NIET ZO MOOI..........ALS VAN EUCALYPTUS UIT DE BLOEMENZAAK........

...................DEZE ACCUBAK HEB IK GEVULD MET POLYGONUM STOKKEN MET DAARIN ENKELE BLOEMEN VAN DE HERFSTANEMOON........

..............................................................................................................................DE HERFST STIJLOOS KAN OOK GEWOON IN DE VENSTERBANK GELEGD WORDEN........OOIT KOCHT IK 2 BOLLEN.....MAAR INTUSSEN STAAN ZE OVERAL IN DE TUIN......EN HEB IK ZE AL ROYAAL UITGEDEELD AAN VRIENDEN EN BEKENDEN.......IN HET VOORJAAR KOMT HET GROENE GLANZENDE BLAD TE VOORSCHIJN....DAT STERFT MIDDEN ZOMER WEER AF......WAARNA IN DE HERFST DE BLOEMEN ALS EEN SOORT GROTE CROCUS TEVOORSCHIJN KOMEN...........




...........................

............. INTUSSEN WAREN DE ROZEN UIT M'N BLOEMSTUK LELIJK GEWORDEN..........IK HEB ZE VERVANGEN DOOR ANDERE EN HEB METEEN DE KLEUREN AANGEPAST.....DIT IS EIGENLIJK VEEL MEER MIJN STIJL EN KLEUR.......ZAL DE ARTISJOK NOG HELEMAAL OPEN GAAN.....HET IS DE EERSTE KEER DAT IK DEZE GEBRUIK............






...............DE KLOKWINDE.........COBAEA SCANDENS.....IS DIT JAAR ERG VROEG EN BLOEIT ZEER UITBUNDIG.......HOPELIJK BLIJFT HET MOOI HERFST WEER....DAN LUKT HET MET DE ZAADDOZEN OOK NOG WEL.....................DAT ZOU HEEL LEUK ZIJN........................................................................................................................................................................



..........................................................................

.....................................................................................................................................................................DE MERELS HEBBEN AL LANG ONTDEKT DAT DE DRUIVEN LEKKER ZIJN.....ZELFS DE EKSTERS ZIE IK REGELMATIG HUN BUIKJE ROND ETEN......

17 opmerkingen:

  1. Die druiventros ziet er super uit...lust ik ook wel :))
    Wat kan jij toch mooie bloemstukjes maken, zucht...
    Wat zijn dat voor groene holle stokjes in je accubak ? Witte Anemonen en accubak zijn voorradig, maar...onbekend
    Dag,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie morgen Thea,

    wat een mooie dingen zie ik hier weer...inderdaad, die druiventros ziet er heel prachtig uit!
    Maar teveel fructose voor mij nu, ik sta op dieet. Hahaha!
    Ik wens je nog een heel fijne en zonnige dinsdag toe!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ............MET SIERFRUIT, HORTENSIAS EN SEDUM.......................................KUN JE HEEL MOOIE KRANSEN MAKEN........

    Je hebt gelijk Thea!!! Maar je moet het wel kunnen en het gevoel er voor hebben!
    En jij hebt dat blijkbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, hier ook al van die lekker druiven! mjam mjam.
    En mooie stukjes en kransen..je werkt mischien wel niet maar druk ben je wel zo te zien! prachtig.
    Anemoon is een van mijn favourite plantjes. Ik heb een Herstanemoon maar ook bloeit er een grote bol in de lente. Heerlijk en zo mooi zuiver wit! WAUW. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dear Thea,

    Thats nice to see grapes in your garden. I like the idea of flower arrangement of Anemone japonica. Thats like Japanease ikebana.

    Yes, all yukatas are mine. Yukata season finished, so I am thinking to have kimono show next!!

    Big hug,
    rusc

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha je druifjes zijn niet mis maar ja je kan niet winnen tov mij hé hihihihihi
    en je krans ach wat ben ik jaloers
    als ik bij jou kom doen we een knutselnamiddag hé???????
    en je engeltjes zijn in het paradijs daar!
    dikke knuf meid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoi thea
    ziet er weer geweldig uit hoor
    wat was het toch mooi weer hé vandaag.
    lekker de hele dag buiten geweest,
    mijn armen zijn zelfs nog iets verbrand van de zon.
    nou nog een fijne avond
    dikke knuf doeiiiiiii maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag lieve Thea,

    ja het is héél leuk geweest gisteren maar het zonnetje was ook van de partij...
    En we hebben genoten...maar ik zonder ijsje...zelfs geen dieetijsje...hahaha!
    Nog een heel fijne woensdag gewenst!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ha meis, ff dag zeggen, nog een beetje dizzy, maar gaat weer ietsie beter, komt goed, iedere dag stukje erbij, liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie die krans, mooi foto's van de detials gemaakt, grappig stuje op tafel met de accu bak en de herfstannemoontjes. gelukkig leek het vandaag wel zomer en morgen ook, dus wacht nog maar ff met de herfst.
    heb dit liever hoor, Hadden we nog te goed.
    gelukkig hier weinig merels op het moment, blijven mijn druiven ook voor osn als ze nog rijpen hoor.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee meiske, daar ben ik weer, goeiemorgen, kunnen we verder gaan waar we gestopt zijn. Ha! Nou zo snel ga ik nog niet, maar ik begin me te vervelen, dus zoek ik naar dingen die ik weer kan doen. Zit hier ook al vanaf half 8 smorgens gewassen en gestreken! :) Maar ik breng maar aan een paar mensjes een bezoekje hoor, die die me lief zijn ;P, hahahaah, doeggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi hoi
    ik kom je even een hele fijne dag wensen
    het word weer mooi weer vandaag.
    dus ben ik weer buiten.
    even geen tijd voor een logje.
    dikke knuf van mij
    doeggggggggggggg mari

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dag Thea

    ja hier is het ook nog zonnig en warm, maar ze spreken wel van veel regen deze namiddag...enkel in Antwerpen zou het minder zijn en laten we nu juist daar wonen...dus ik hoop om net als jij van een heel gezellige en mooie dag te genieten.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie stukjes en kransen maak jij......ben jaloers!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hahah neen geen zandbak vandaag
    gewoon effe met het balletje gespeeld
    geen postje vandaag
    te moe
    dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. I love your decorations:)
    Liebe Deine herrlichen Dekorationen..wir haben viel gemeinsam:)
    LG Gisela

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Da habe ich doch etwas vergessen...

    Birgit ist auch ein schoener Name, aber bleiben wir doch bei Gisela;))

    - Cheers.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.