~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 25 september 2008

KLOKWINDE

EEN ODE AAN DE KLOKWINDE.........COBAEA SCANDENS IS ZO'N MOOIE KLIMMER........IN JULI KOMT HIJ PAS EEN BEETJE OP GANG.....EN DE BLOEI IS NORMAAL IN SEPTEMBER ..OKTOBER....DIT JAAR STOND HIJ IETS EERDER IN BLOEI, MAAR DAT IS ZELDZAAM...VAAK BEGINT HIJ PAS IN BLOEI TE KOMEN......TEGEN DE TIJD DAT ER AL NACHTVORST DREIGT....IK HEB ZE IN FEBRUARI AL BINNEN GEZAAID, DAT SCHEELT OOK......MAAR 'T IS WEL EEN ECHTE ZUIPSCHUIT......WANT ALS HET WARM IS, LUST HIJ WEL 10 LITER WATER PER DAG........



............WANNEER DE BLOEMEN AFVALLEN,IS HET ZONDE OM ZE WEG TE GOOIEN, ZE ZIJN NOG ZO MOOI, EN KUNNEN NOG BEST GEBRUIKT WORDEN OM MEE TE DECORERN........






.........OOK SJORS IS WEER VAN DE PARTIJ....ZAG IK HEM ENKELE MAANDEN NIET.....NU IS HIJ WEER IEDER DAG MEERMAALS IN ONZE TUIN TE VINDEN....................................................................................

.......MOOI ZOALS HIJ EEN NOOT PLUKT EN OPEN MAAKT.......

........ALS IK HEM STOOR.....GAAT HIJ ERGENS ZITTEN WAAR HIJ ME GOED IN DE GATEN KAN HOUDEN.........

.............IK VIND ZE ZO MOOI...........



........HET BIJTJE IS NIET HELEMAAL DUIDELIJK, MAAR IK VOND HET TOCH DE MOEITE WAARD.....

11 opmerkingen:

  1. hoi hoi
    ben ik weer, alles oke hier.
    de klokwinde doe het hier ook erg mooi,en bloeit volop.
    ga volgendjaar ook zelf zaaien.
    hier schijnt het zonnetje ook,wil nog wel even de voortuin in.
    ga je nog iets leuks doen in het weekend?
    dikke knuf van mijn.
    doeiiiiiiiiiii.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi hoi
    oooooo wat leuk dat jeany komt.
    nee dat wist ik nog niet.
    spannend hé.
    wonen jullie dan dicht bij elkaar in de buurt?
    en wendy is toch je dochter of niet?
    knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Thea,

    ja de klokwinde is mooi hé! Maar de groeit serieus ook. Van 3 tot 8 meter op een jaar! Niet moeilijk dat hij zoveel water slorpt.
    De mijne is in juli al beginnen bloeien...kan dat?
    Ik wens je nog een heel fijne donderdag toe en geniet van het zonnetje hé!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oke dan wacht ik daar ook op, en zeg tegen sjors dat ie wel z'n netpak aan moet zaterdag!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. klokwinde ??? ken ik niet het ziet er een grote bloem uit
    en zeg je laat me in de steek hé jij gaat jeany vroeger bezoeken!!!!! geef haar nen dikke knuf van mij hé hihihi
    en dat sjors nu op bezoek komt is normaal hé de noten zijn terug!
    dadda en dikke knuf jij ook!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee Thea, ga eens snel bij mij kijken, nu heb ik ook eens iets origineels!!! Mooi hoor, doegggg

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Thea. Mooi die klokwinde, kon ik nog niet. Alweer wat geleerd!
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een zuiplap die plant van jou!
    Vertel me eens....die Sjors, woont die alleen of heeft ie ook familie?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een schitterende foto van Sjors de eekhoorn. Onze complimenten dat je hem zo vast heb kunnen leggen. Is voor ons weer wat anders als een MG.

    Vanuit Fuengirola aan de Costa del Sol een hartelijke groet van ons en een mooi nazomerweekend (de laatste in Nederland dit jaar?) toegewenst.
    Saludos de Albert y Mara

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hi Thea,
    Ik heb je net een e-mail gestuurd maar je provider weigert mail van mijn provider omdat ze vinden dat het spam is.
    Het overkomt me wel vaker bij sommige Nederlandse providers.
    Ik zal het later nog wel eens proberen.
    Groeten uit New Zealand!
    Liefs van Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zeg truss waar blijft de blog, callemieke wacht op ons!!!! Was gezelli vanmiddag meid, doen we nog eens lekker over, maar dan met appelnotentaart, :) hihi, doegggg

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.