~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 29 oktober 2008

BENEDUIS MEETING

......VOOR HET INTERNATIONALE BENEDUIS TREFFEN HAD IK EEN KRANS GEMAAKT VOOR DE DAMES.......ZE KREGEN ER IEDER EEN.......GELUKKIG VIEL HIJ IN DE SMAAK........EN KONDEN ZE DE GESTE WEL WAARDEREN............................................................................................
HET HAD EVEN WAT VOETEN IN AARDE OM ER TE KOMEN....WANT DE MIEP MIEP VAN CALLEMIEKE IS EEN FRANSE DAME.....EN JULLIE WETEN...FRANSEN SPREKEN ALLEEN HUN EIGEN TAAL...ZE WEIGEREN OM EEN ANDERE TAAL TE SPREKEN OF TE BEGRIJPEN....OM OVER DUITS DUS MAAR TE ZWIJGEN.......MAAR MET EEN BEETJE HULP VAN JEANY KWAM ALLES OP Z'N POOTJES TERECHT.......

......HET COMITEE HAD ECHT GOED Z'N BEST GEDAAN...EEN WELKOMSBORD....VLAGGEN...BLOEMEN....WE KREGEN ZELFS EEN DONATIE....OM LATER OP DE DAG MEE TE GAAN KERSTSHOPPEN..........






..........................................OOK SJUUL STOND ONS OP TE WACHTEN....CALLEMIEKE...................MOEST SJUUL OOK EEN DIKKE KNUFFEL GEVEN..........DAT SPREEKT TOCH VAN ZELLUF.........

.................................................................................................................EFFE LEKKER DOLLEN..................................................................................................DAT KRIJG JE MET DAMES VAN DE * be-ne-duis *
BELGIE...NEDERLAND...DUITSLAND..................

...MADAME IN DE FLES WOONT HIER HELEMAAL NIET VERKEERD........WIJDS UITZICHT....HOLLANDSE MOLEN.....PRACHTIGE WOLKEN....ZE HEEFT ECHT NIKS TE KLAGEN.......




...............BIJ DE INGANG VAN HET DORP............STOND DE POLIZEI ONS OP TE WACHTEN.......ze kunnen niet voorzichtig genoeg zijn...volgende week is het kermis in het dorp...en sabotage...daar zit men niet op te wachten...en zo een vreemde auto...werd argwanend bekeken......DOOR TE ZWAAIEN MET HET TOVERWOORD................MOCHTEN WE GELUKKIG SNEL VERDER RIJDEN.................................................................................................................................................................................................

JA..............EN DAARNA ZIJN WE HET GEKREGEN GELD NATUURLIJK METEEN GAAN VERBRASSEN.......BIJ HAPPY PRICE......VEEL KITSCH MAAR OOK VEEL ERG LEUKE DINGEN VERKOCHTEN ZE DAAR.....WAT WE HEBBEN GEKOCHT.......DAT ZIEN JULLIE WEL IN EEN VOLGEND LOGJE...

26 opmerkingen:

  1. hoi thea
    jammer hé dat het eral weer op zit.
    maar jullie hadden een mooie dag zo te zien.
    foto's zijn ook mooi.
    jammer dat je niet heb laaten zien wat jullie zoal gekocht hebben in dat mooie winkeltje.
    ben erg nieuwschierig hhaha.
    fijne dag nog
    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahah jaja mooie foto's al hé meid
    nu nog een teksteke aan plakken hé hihihihihihihihihihih
    en die met sjuulke aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh hoe lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha, iedereen heeft andere foto's leuk!!! Enne weet je wat wij vanavomd eten???? Stroganoff ala Truus!!!! Hmmm,lekker, ben benieuwd!! Succes meid met het afmaken, doeggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thats funny! Jeany and callemie in your blog! I see you are good friends. Its really nice that you can visit for each other...

    rusc
    OXOX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ha het is gelukt joepie
    ja en zoals ons madam zegt elk iets anders
    leuk zeg!
    nog een hele fijne avond meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. yehhhhhh, ze is er ook helemaal, gelukt truus, enne net wat callemieke zegt, 3 madames, 3 verschillende teksten, hahaha. Bei de wei, je stroganoff saus was heerlijk, hij is al op, jammer! Maar echt lekker hoor! Zo meid, ik geef je een dikke cyberknuff, doeiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad !!! hopelijk kunnen jullie nog veel van deze uitstapjes maken !!! lieve groeten An

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jep maar hier heeft het niet gevroren hoor ik kan er meteen aan beginnen (na blogronde weliswaar hihihhihi) maar ze geven weeral regen dus ik twijfel nog een beetje!
    fijne donderdag meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja zeg, mag een mens niet eens uitslapen???? Ik heb ventje thuis he, dan lukt dat neit om zo vroeg aan het pcke te komen hoor. Moet koffie zetten en zo, vandaag easy dag, was toch wel drukke week, vandaag 1ste keer, niets dus lekker tutten denk ik. Weekend wordt weer druk, dus ik ga voorruit tutten, hahaha, oH, was het zigeurernsaus, maakt neit uit, was heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg lekker, snel je recept opzoeken. Doeii dikke knuff van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er erg geslaagd en gezellig uit! Leuk hoor dat jullie elkaar opzoeken! En een prachtige krans heb je gemaakt! WAUW.

    Wat ik nog even wilde uitleggen: De hilde: Is het lage gedeelte van de deel. Je weet dat de deel doorsnede bestaat uit lage zijkant- hoog middenstuk - lage zijkant. Onder deze lage zijkanten staan /stonden het vee. De hildes zijn vaak met hout afgetimmerd. (waar de kat zit) (bij verbouwde boederijen staan vaak de oude antieke spullen hierop.) Kijk maar eens op http://www.zeldenrijk.net/De%20boerderij/feiten/feiten%20boerderij.htm dan is het in 1 keer duidelijk.
    Hilde zal dan wel achterhooks zijn maar had ik eigenlijk niet bij stil gestaan. Goed dat je het vraagt!

    Groetjes juf Liset

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heey hallo thea
    ja is een marmeblad en een ijzeren poot,heb ik al jaren,en ik vindt het nog steeds een mooi tafeltje.
    gisteren is de kapster geweest,dus weer een kort kopie en een kleurtje er weer in.
    had gisteren een bloemstukje gemaakt van wat groen en bloemen van de klokwinde,maar vanmorgen hingen ze al slap.heb je daar ervaaring mee?
    denk dat ik er maar andere bloemen in moet doe, of niet?
    straks ga ik nog even wat blad uit de tuin halen.
    leuk is dat hé om oma te zijn.
    soms mis ik dat wel, maar ja ik heb weer andere dingen zak maar zeggen.
    dikke knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jammer , want ze zijn echt mooi.
    zal ook eens kijken wat ik er nu van bloemen er in kan doen.
    maak zij dat kransje van gedroogde
    klokwinde?
    hier schijnt het zonnetje bij julie ook?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha Troes, jaja, als menke thuis is, krijg ik niet alleen iets uit handen maar ik kom niet eens aan de pc toe, maar hij is ff weg, dus snel typen en daag zeggen, net terug van viezepeutje, dus weer auwa gedaan, maarja, voor goed doel he, weekend ga ik weer eens op beozke ergens, krijg de smaak te pakken, maar met viezepeut afgesproken dat we het wel rustig aan doen, du maar 1 ding plannen. Net zo'n oud wijf aan het worre. Verder ben ik braaf aan het borduren, en wil graag aan het bord beginnen, maar eerst een kussen af, haha. fijn weekend meid, c u soon. Oh, heb je nog iets gedaan met die spullen voor de kerstmarkt?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Thea,

    Prachtig die kransen. Ik ben eens benieuwd wat je allemaal gekocht hebt bij Happy Price. Ik verheug me op volgende week zaterdag.

    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja maar das niet eerlijk dat is me nemen bij mijn sentimenten hé jajajaj ikke kuisen en jij kranske maken
    lijkt verleidelijk maar ik heb genoeg gepoetst hoor
    mijn handjes zijn volledig gerimpeld nu hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben nieuwschierig.
    Dus gewoon blijven wachten he?
    Fijn weekend Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een feestdag was dat Thea! Fijn week-end, grtjs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. p.s van http://leoniedehaan.web-log.nl/... anders weet je niet wie ik ben:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ha die Thea. Wat een prachtige krans heb je gemaakt zeg. Gaat alles goed bij jullie in Limburg?
    Hier in Hoofddorp wel. Had je gelezen dat ik een egel had bij het hek van mijn tuin in de nieuwbouwwijk? Heel bijzonder toch he? En ik zocht er al maanden naar om op de foto te zetten en deze was me dus zelf op komen zoeken.haha. Nu komen de vogels ook weer in de tuin en wat kan ik daar van genieten. Ik wens je een hele fijne week toe. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hello again, even over mijn Atteljee; dat is bij mij ook gewoon de zolder hoor. We waren eens bij kennissen die ons hun huis lieten zien; de zolder was 1 grote bende maar er stond een tafel met een computer op en zei zij, heel serieus, dit is mijn studio. Dus toen wij hier een vaste trap naar de zolder hadden gemaakt en een dakkapel en ik me daar kon installeren zei ik; ik ga even naar mijn atelier hoor. Tja kijk als een ander kan overdrijven dan kan ik het ook. Om te laten zien dat ik het niet serieus bedoel schrijf ik het dus Atteljee.
    Het is er trouwens wel heel mooi hoor want mijn schat is een perfectionist dus toch een echte atteljee. Hélène die nu echt iets in het huishouden moet gaan doen.
    ps voor de streepjes gebruik ik de toets naast de ENTER en die onder de knop ESCAPE. dooooeeeeiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er goed uit, lijkt wel een topdag :))
    Dag,marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  22. beneduis morgen op fotoblog hahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hahaha, ja was heel mooi van thea, en die houden we erin de jaarlijkse frauentag der beneduis. vandaag 2de rustdag, weer neiemand hier, zaliggggg, maarja morgen begint het ook weer, viezepeutje, ziekenhuisje en ga zo maar door, jammer, ik geneit wel van de rust, hihi, vandaag, bloemkes binne water geven, is een hels karwei, ze moeten nl dompelen, en ben bezig aan mijn kaartenbord, misschien krijg ik het af, en verder wandelen met sjuulke, ik probeer tot aan de heldense bossen te wandelen, kopke thee te drinken bij truss en dan weer naar huis ;), pffff, zal maar vast vertrekken ben ik misschien vlg week bij je, hahahahahahaahah, amusser je thea, dikke knuff van mie, bye de wei, bij p-ter maakt callmieke ook fun over ons, dus mot je ook maar even gaan kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. hoi thea
    waar blijf je nieuwe logje, hahaha
    je heb vast wel wat liggen toch?
    of ben je druk met de bloemekes.
    fijne dag nog
    knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Thea
    Aangename kenismaking !
    Zo'n bijeenkomst ziet er leuk uit,
    vooral hoe je hier alles zo piekfijn uit de doeken doet
    en met prachtige foto's !
    De broer van mijn zus. bibibi
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oja die kleine letters in mijn
    reaties daar kan ik ook niet aan
    doen dit is zo bij skynet en ze
    bewerken, daar ben ik geen
    computerfreak voor.
    Gr.
    P-TER
    PS Ik ga eens verder neuzen in je blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.