~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 1 oktober 2008

VOGELDRINKBAK VAN BETON


.............IN DE LOOP DER JAREN...HEB IK ER HEEL WAT GEMAAKT...TELKENS ALS ER IETS GEMETSELD WERD....HEB IK VAN DE RESTANTEN VOGELDRINKBAKKEN GEMAAKT.........SOMMIGE HEBBEN WE INGESTREKEN MET EEN MATERIAAL OM ZE EEN BEETJE WATERDICHT TE MAKEN....ZODAT ER WATER IN BLIJFT STAAN.....


...........EN DE VOGELS ER IN KUNNEN BADDEREN....



..........OOK STAAN ER HIER EN DAAR WAT IN DE TUIN MOOI TE WEZEN.........IK MAAKTE IN ENKELE EEN OOGJE ...ZODAT ZE AAN DE MUUR KUNNEN HANGEN.......



............ER ZIJN ER OOK MET PLANTEN IN..........




.............................................................................................................ALLERLEI MATERIALEN HEB IK ALS MAL GEBRUIKT.......ZO ALS EEN RABARBERBLAD...MAAR OOK HET BLAD VAN DE CATALPA...JE KUNT BIJNA ALLE GROTE BLADEREN GEBRUIKEN.............

..........ZE WORDEN VAN ZELF MOOI...ALS ZE WAT LANGER BUITEN STAAN.........

15 opmerkingen:

  1. Zo zo lekker bezig met beton?!
    Ziet er leuk uit, de ene met vetplantjes er op vind ik ook erg super! In de achterhoek regent het ook de gehele dag (af en toe een blink van de zon). Het ergste is nog dat ons dak nog niet erop zit. Dus overal druppelt nu het water naar binnen. DRAMA! Ik zal blij zijn dat het dak weer dicht ligt. We zijn ontzettend druk met opruimen van de bouw als de bouwvakkers weg zijn. Alles eenbeetje bij houden. Veel verdwijnt in de kachel. De katten vinden het heerlijk bij de warme kachel te liggen te genieten. En wij komen zo mooi vanhet oude hout af. hihihi. Knuffel uit d'n Achterhook, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een hoop betonnen drink en andersoortige bakken heb je gemaakt!! Zien er allemaal mooi uit....vind die bemoste ook heel mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi thea
    hoe is het weer bij jullie?
    hier droog en een zonnetje,maar wel koud en winderig.
    die drinkbakken vindt ik erg mooi.
    als je nog andere ideeen heb voor mijn schouw hoor ik dat graag

    dikke knuffel maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je er veel, vooral die met mos zijn mooi. Maar je kunt er dan altijd wel een plekje voor vinden, ik heb er zelfs om mijn balkons een aantal staan.
    Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk hoor tea , ik vindt drinkbakken ook mooi , ik zou nog wel eenns zo n voederbakken voor koeien willen , van beton , moi laten verweren met mos erop , , zo n engeltje heb ik ook eens gehad had ik bij de xenos gekocht jij ook toevallig ? gr ina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Thea,
    mijn drinkbakken zijn inderdaad ook van beton, maar niet zelf gemaakt, daar is het mannetje me steeds te vlug mee af..:-)
    En jij deze winter weer voor 't eerst thuis, dat gaat heel vreemd worden en ben je een beetje zoals mij, krijg je de binnenshuis kriebels wel, whahahaha..!
    Lees, verven, behangen en kamers omruimen...
    Liefs van Die andere Thea xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat handig en slim om van die cementresten vogelbakjes te maken!!
    En wat een lief engelje!
    Volgens mij komen de vogeltjes daar nog liever op af dan op het bakje, hihi!

    gr eva

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooohhh dat heb je mooi gedaan Thea. Prachtig al die bakjes en fijn voor de vogeltjes. Maar met vetplantjes en mos staan ze ook nog mooi te wezen.
    Fijn weekend groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zeg mie katoen
    vertel me eens wat jij niet kan????
    dit is om jaloers te zijn hoor
    maar langs de andere kant doe je me meer en meer zin krijgen om er eindelijk terug eens aan te beginnen
    liefs en dikke knuf
    geniet van je weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jajaja, ik heb ze in het echt mogen zien, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi, vlg keer dat wij metselen (lees mijn maneke) ga ik dat ook doen, fijne zondag meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk dat je die zelf gemaakt hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi thea
    het is hier ook echt herfst weer,en ook nog koud brrrrr..
    ik ben op de zolder bezig om de kerstspullen die ik heb gekregen, voor GAMBIA.in dozen te pakken.en alles goed inpakken.want die komen ze binnenkort ophalen.
    fijne dag nog doeiiii...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg mooi en verweerd zijn jouw schalen/bladeren.
    Ik heb er vetplantjes instaan en van de zomer had iemand ? ze mest gegeven...:(( Nu trekken ze gelukkig weer wat bij.
    Dag, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nog een heel fijne zondagavond
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea,

    Ik heb je ruim een jaar geleden gevraagd hoe de samenstelling van het beton moet zijn om een vogeldrinkbak te kunnen maken.Nu zag ik dat mijn email adres ook op jouw website geplaatst is..Dat was niet mijn bedoeling.Zou je die er weer af kunnen halen?
    Bijvoorbaat dank.Met vr. groeten José van der Louw

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.