~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zaterdag 25 oktober 2008

WINTERTIJD

........DIT WEEKEND WORD DE KLOK VERZET EN GAAN WE DE WINTERTIJD IN......IN DE TUIN IS DAT AL EVEN TE MERKEN........DE BOMEN EN PLANTEN EN OOK DE DIEREN MAKEN ZICH OP VOOR DE KOMENDE WINTERTIJD.......

.........DEZE MAND KOCHT IK IN HET VOORJAAR OP DE ROMMELMARKT.....MET BERGTHEE ERIN STAAT HIJ NU OP ONZE BANK TE PRONKEN...........

......DE BLADEREN VAN DE CATALPA ZIJN BIJNA DOORSCHIJNEND.....ALS DE ZON EROP SCHIJNT..........................................

..............................................................................................................................DIT IS DE VRUCHT VAN DE KLOKWINDE........EEN MOOI GEZICHT....MAAR OF DE ZADEN ZULLEN RIJPEN IS NATUURLIJK AFWACHTEN.....................................................DAT ZAL AAN HET WEER LIGGEN.......

.....HOE ZE HETEN ....GEEN IDEE...IK VIND ZE PRACHTIG....VOORAL ALS HET LICHT ER ZO OPVALT DAT ZE WEL IETS PAARS LIJKEN.......

........ZE STAAN OP DE STRONK VAN DE KRONKELWILG.....DIE NOG UITGEGRAVEN MOET WORDEN.........INTUSSEN WEET IK DAT HET ELFENBANKJES ZIJN......

........DIT BLAD VAN BETON HEB IK EERST GEVULD MET MOS.....EN TOEN ALLERLEI LEUKE HERFSTDINGEN EROP GELEGD........

......DE TROMPETKLIMMER LEENT ZICH ERG GOED OM ER EEN BOSJE VAN TE MAKEN.....IK HEB ZE BIJEEN GEBONDEN MET DE RANKEN VAN DE AKEBIA.....ZO'N BOS BLIJFT HEEL LANG MOOI EN JE KUNT ER TELKENS ANDERE DINGEN INSTEKEN.....ZOALS KERSTVELICHTING....IK HEB ER WAT BELLEN VAN DE HOP INGESTOKEN EN EEN PAAR UITGEBLOEIDE BLOEMEN VAN DE KLOKWINDE MAKEN HET HELEMAAL AF............



...........................................................................................................................................................DE HORTENSIA HEEFT MAAR EEN PAAR BLOEMEN GEHAD DEZE ZOMER......MAAR Z'N HERFSTBLAD ZIET ER PRACHTIG UIT.........


.........OOK VOOR DE VOGELS IS AL WEER GEZORGD......ZE MOGEN NIKS TE KORT KOMEN.....
deze ring kocht ik een aantal jaren geleden bij de BOERENBONDWINKEL je kunt hem open klikken en weer opnieuw vullen.....EEN SUPER UITVINDING.........

.......VOOR DAT WE OP VAKANTIE GINGEN.....EVEN EEN HERFST PLAATJE MAKEN........

20 opmerkingen:

  1. hee meid die 'boomklimmers' zijn doodgewone elvenbanken hoor, hihi, enne, frau kobus blijft thuis, ze moet oppassen van mij, dus now worries, we gaan gewoon internationaal op stap, belsj, pruus, en ollander!!! Enne, die winkel, ik zei toch, van buiten niet om aan te zien, maar van binnen veeeel prachtigs. hihi, wacht maar af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja tegenover een maand geleden is de tuin al erg veranderd he, maar dat is nu eenmaal de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hei hie is de pruuss, wat hast te noen wear jemacht hieroben? Ken dat ook? Du best doch eine cyberomi wah? Jezt nog 2 nächtlein sjlafen jehen, und dan ist es internationale frauenjekte!!!! Und das hier bei uns, pruuse....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hahahah ja ja wij gaan internationaal op dinsdag!!!!
    en ik ben droevig omdat ik dit jaar geen bloemen op mijn hortensia heb dus kan ik geen bloemstukken maken!
    een mooie titel voor mijn blogje hahahahahahaha
    liefs en een hele fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dus kan voor jou (en de vogels) de winter komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik snap er ff niks van, maar dat komt door de drukte van het slepen met dat bord, ik bedoel de woorden heirboven als je een reactie achter laat, "hallo leuk dat....."
    Enne, ik zou vandaag maar neit naar bottel gaan, is een beetje te vrees ik......hihihi, ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha jeany is in al haar staten
    er wordt een heus willkomst commité georganiseerd nu ben ik nog zenuwachtiger hihiiihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi thea
    zo ben weet opgeknapt hoor.
    nog wel een snotneus maar gaat ook wel weer over.
    zo, leuk dat jullie naar jeany gaan, ben een beetje jaoers.
    maar jullie zullen je wel vermaken daar.
    maak maar veel foto's zodat ik het ook allemaal kan zien hahaha.
    fijne zondag nog
    dikke knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. nog één keer slapen hé hihihihiihi
    ben mijn koffer al aan het vullen ! hihi
    surprise!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jajaj al wakker van 6.00 vanmorgen hihihi
    en sebiet met zoontje boodschappen doen !
    want dochter zit aan zee met mijn zussie!!!
    dada

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hahahah ik sprak van de koffer van de wagen hihiihih
    neen heb spulletjes voor jullie beiden!
    hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk om door je blogs te lopen op (dra)maandagmorgen... Ik heb duidelijk mijn dag niet, heb mezelf al met papier in de wijsvinger gesneden, snif snif. (hihi) Dikke knuffel, Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi thea
    ja het gaat weer.
    en hier schijnt ook het zonnetje
    ik ben de lampen in de kamer aan het schoonmaken.
    fijn hé morgen naar jeany toe.
    wens jullie morgen een hele mooie dag.
    en de foto's waren niet van mijn.
    had ze ergens gezien,en ik vondt ze zo mooi vandaar.
    groetjes en een knuf van mijn
    doeiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha die Thea, hoe is het daar bij jullie in dat heerlijke stukje nederland? Wat mooi dat stukje met mos en zo. Ik ga je nadoen. Dank je wel voor het idee. Ik ben gek op dit soort dingen.
    hier alles zijn gangetje in ons nieuwbouwwijkje. Kreeg net een agenda van de postcode loterij en begon te fantaseren over wat als we een grote prijs winnen. Haha. Mijn grootste wens is ruimte om me heen en dan nog meer dieren en geheime plekjes in de tuin, je weet wel lekker romantisch. Kippen 2 schapen en 2 geiten erbij. Om mee te beginnen.
    Liefs en fijne week
    Hélène die een beetje gek is maar niet gevaarlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. zeg joehoe, hoe zit dat daar, krijg ik nog een tijdstip te horen ofoz iets????? Ik mot mw Piepers toch iets kunne zeggen, als je neit snel antwoord zorg ik dat frau kobus morgen ook aan de koffie zit!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Goeie middag Thea,

    wat een weelde aan kleuren en bloemen heb je weer gevonden om je stukjes te maken.
    Ik zit hier gewoon met mijn mond wijdopen!
    Is ons Callemiekeuh goed aangekomen?
    Ik wens jullie een hele mooie dag toe!
    Ik kom nu maar even een blitzbezoekje afleggen, vanwege de spierpijnen.
    Nog een fijne dinsdag gewenst!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En weer een bewijs dat er altijd mooie plaatjes te schieten zijn. Ik ben afgelopen maandag met mijn kleinzoon gaan wandelen in het park en heb daar ook weer erg van genoten. Het blad van beton ziet er op deze manier weer fleurig uit.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. I often remember about you when I was in Poland, because I saw squirrels are trying to get nuts in the plant nursery. It was cute. I wanted to make feeder like your garden.

    big hug,
    rusc

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, die is inderdaad superhandig, die krans! Kijk, dat is voor mij helemaal handig want ik ben niet supercrea...

    Bergthee, blijft dat steeds groen? Want dat oogt ook prima zeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.