~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 17 november 2008

HET VERVAL


.................ZO LANGZAAM AAN SLAAT HET VERVAL TOE............DE BLADEREN ZIJN MASSAAL GEVALLEN.......EN DE PADDESTOELEN ZIJN AL WEER BIJNA ALLEMAAL VERDWENEN.....

................... S'MORGENS VROEG MET DE DAUW OP DE SPINNEWEBBEN........IS HET GENIETEN VAN DE HERFST........



................

.......................................................EEN ENKELE BLOEM STAAT NOG TE BLOEIEN...ZOALS HIER DE KLOKWINDE........MAAR OOK DE CHRYSANTEN DOEN HET NOG GOED.......EN DE SKIMMIA STAAT AL IN DE STARTBLOKKEN OM HET VOORJAAR TE VERWELKOMEN......



...........MAAR DIT JAARGETIJDE HEEFT OOK WEL Z'N CHARME............DE CONTOUREN VAN DE TUIN ZIJN NU WEER GOED ZICHTBAAR........




..............TOCH IS ER NOG BEST WEL WAT TE ZIEN EN TE BELEVEN IN ONZE STEEDS KALER WORDENDE TUIN...........

.............DE MALUS *RED SENTINEL* IS EEN ECHTE BLIKVANGER.......EN DAT JE MET DE APPELTJES ZULKE LEUKE DINGEN KUNT MAKEN...DAT IS MOOI MEE GENOMEN.........


................................................................

...........EEN PRACHTIGE KLIMMER DIE COBEA SCANDENS..........MET MOOIE KNOPPEN EN BEGINNENDE BLOEMEN IN HET GROENACHTIG WIT......DE BLOEMEN ZELF GROOT EN PAARS.......MAAR OOK DE UITGBLOEIDE BLOEMEN EN VRUCHTEN MOGEN ER WEZEN.......JA..DE KLOKWINDE HEEFT HEEL VEEL TE BIEDEN..........IK PLANT HEM AL JAREN IN M'N TUIN......EN IK ZOU HEM NIET WILLEN MISSEN.......ZO MOOI VIND IK DEZE PLANT.........



....................DE ZIJDEPLANT IS NOG MOOI GROEN......Z'N BLADEREN WORDEN WEL IETS MINDER MOOI IN DE LOOP VAN DE WINTER.......MAAR ZULLEN NIET AFVALLEN........



..................

.......................................................

VOORZICHTIG LATEN DE PRIMULA'S AL WEER EEN BLOEMETJE ZIEN EN DE RHODODENDRON HEEFT AL WEER KNOPPEN ....DIE WACHTEN OP HET VOORJAAR.........

18 opmerkingen:

  1. hoi tea heb jij nog wat zaden van de cobea scandens ? ik zou de plant volgend jaar zelf ook wel weer in mijn tuin hebben ze bloeit laat maar zo mooi !gr ina p.s mooie buxeshaagjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verval...net zo nodig als de wederopbouw! Komend seizoen staat alles er weer net zo fleurig, of nog fleuriger, erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer heerlijk genoten van je foto's Thea. Fijne dag! grtjs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha Theake, mooi joh en nu ik je tuin ook echt ken kan ik me ook een beter beeld maken, Hier is het vriesnatkoud, de duistsers voorspellen sneeuw voor dit weekend, zelfs op de lage landen, dus wij. Ben benieuwd, dan komen dra weer de winterfoto's he? Liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja maar jouw tuin is altijd mooi !
    hier is alles kaal hoor
    geen bloemen alleen kale bomen
    en paddo's hahahaahahahah
    dikke knuf meid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi thea
    zo ben ik weer,was weer even druk.
    bloeit de klokwinde bij jou ook nog?
    bij mijn zitten er nog veel knopen aan.
    en is je ventje nog steeds ziek?
    en ben je nog weer aan het knutselen?
    groetjes en een knuf van mijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ben al wezen kijken bij haar.
    ja ik vindt het ook nog steeds leuk,maar soms heb ik weinig tijd er voor.
    dan zijn er ook nog andere verplichtingen.en dan de 3 honden daar ben ik ook best wel druk mee.
    onze micky word erg demend,moet ik al voeren,ik moet het op mijn hand leggen en zo kan hij het paken.
    ben soms wel 20 min.met hem bezig.
    maar hij is erg lief.
    mannetje is even naar de makro toe.
    doeiiiiiiiii.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea, Wat leuk dat je op mijn site was. Ik ben nog een beginnertje
    ik kan nog niet zoveel zelf doen. Omdat ik veel foto's maak heeft mijn nichtje deze site voor mij gemaakt en geleerd hoe ik er foto's op kan zetten en dat lukt nu aardig.
    en vind ik het steeds leuker worden
    door de reactie's die er op komen.
    ik heb zo juist ook een kijkje bij jou genomen,hier ziet het er prachtig uit,erg leuk gedaan vooral die herfst stukjes zijn juweeltjes hoor!! en ook je bloemen foto's zijn prachtig
    Ja Thea hier in Zuid Limburg zie je heel veel misletoe vooral nu de bomen kaal zijn zie je ze overal hangen,als ik uit ons keukenraam kijk zie ik ze al hangen.
    Het was heel leuk om hier eens rond te kijken en kom ik graag nog eens terug, groetjes van Willeke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi Thea ! Ik kom je nog een fijne nachtrust toewensen, liefs, prulleke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hoi thea
    je had toch gelijk met die vogel
    zag hem vandaag weer in de tuin.
    maar ze zijn zo vlug.
    heb je nog iets geknutselt?
    ik heb nog wat blad opgeruimt.
    het was wel koud vondt ik,mij vingers waren blauw van de kou.
    knuf van mij doeiiiiiiiii

    BeantwoordenVerwijderen
  11. effe snel goodmornig hé want ik vertrek zo weer naar Brussel dada

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OT.
    Lage ligt ca. 25km van Bentheim vandaan.
    Maar ik vind dat iedere streek zijn schoonheden heeft! Je moet ze alleen vinden en zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. goeiesmorgens Thea, ben ik weer, gisteren drukkie dag, ff balen, maar vertel ik nog wel, alles kits daar? Vandaag rustdag hier, hahah, dus ga lekker tutten. cu dikke knuff

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Thea,
    Weer erg mooie foto's en heel herkenbaar. Want ook al ben ik nog maar met het inrichten van een tuin bezig, ook bij merk ik alles van de herfst. De berkenboom die eigenlijk ook een beetje bij mijn tuin hoort, versiert steevast heel de omgeving door dagelijks met gulle hand gouden blaadjes uit te strooien. En dan zijn daar natuurlijk de hortensia's; zij zijn zo langzamerhand toch echt in hun winterslaap gedommeld.
    Overigens heb ik nog werk genoeg. Ik ben volop aan het spitten en de tuin aan het verfraaien. Kom maar eens kijken op mijn Blog.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Overigens ga ik van mijn een groente, kruiden en bloementuin van maken; een mooie mix moet het worden. En inderdaad heb ik een ontwerp gemaakt. Dit werkt toch het handigst. Ik heb een groot stuk grond (75 m2)en om dat optimaal mooi uit te laten komen moet ik wel iets op papier zetten, vooral ook omdat ik er zoveel verschillends op wil doen. Mijn dochtertje Maricarmen moet bovendien een speelhoekje hebben en mijn vrouw en ik willen een fijn rustig hoekje om te lezen, kletsen of zomaar naar de vogeltjes te luisteren. Ik hou je wel op de hoogte.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Thea
    Ziet er toch allemaal nog mooi uit in je tuin. Ik vind die cobea scandens zo mooi. Koop je die of zaai je die zelf?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi thea
    wat ben je aan het doen met dit vieze weer.
    ik wilde mijn tuintafel afmaken,maar het is veels te slecht buiten,heel veel wind en al sneeuwbuien.
    ik blijf lekker binnen.
    ik wens je alvast een mooi weekend
    knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leuk dat je weer eens langs kwam...en wat een logs heb jij ?
    Nu pas in de gaten dat dat één-en-dezelfde persoon is :))
    Leuk die haartjes en die zwarte ketting is super
    Ik heb ook al die boeken van Auel gelezen.
    Dag en fijn weekend
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.