~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 1 december 2008

ROODBORSTJE


.........VOOR DE FANS VAN HET ROODBORSTJE.....IS DEZE COLLAGE.......GENIET ER VAN.......ZOALS JULLIE ZIEN, ZIJN DIT GEEN NIEUWE FOTO'S........

6 opmerkingen:

  1. Goede morgen,

    dit vogeltje probeer ik nu al weken te fotograferen maar is veel te schuw.
    Vind dit werkje prachtig hoor.

    Fijne disnddag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is het recept van de roomkaastaart...
    Ingrediënten
    5 plakjes deeg voor hartige taart (pak a 450 g)
    3 eetlepels olijfolie
    1 bleekselderij
    1 rode paprika
    1 zak gesneden prei (300 g)
    1 theelepel tijm (busje a 8 g)
    1 pakje roomkaas naturel (bijv. MonChou 100 g)
    4 eieren
    1 beker slagroom light (200 ml)
    geraspte kaas (zakje a 300 g)


    Bereiden
    Deeg ontdooien. Springvorm (24 cm Ø) met 1 el olijfolie insmeren.
    Vorm met deeglapjes bekleden. Oven voorverwarmen op 180 °C.
    Bleekselderijstengels lossnijden, goed wassen en in schijfjes snijden.
    Paprika wassen en in repen snijden. 2 el olijfolie in koekenpan verhitten.
    Bleekselderij, paprika en prei samen met tijm 5-6 min.
    op hoog vuur al omscheppend bakken.
    Op smaak brengen met peper en zout.
    Roomkaas, eieren en slagroom met staafmixer tot gladde saus pureren.
    Op smaak brengen met peper en zout.
    Kaas door groenten scheppen, 50 g kaas apart houden.
    Groenten in met deeg beklede vorm scheppen.
    Ei-roommengsel erover gieten en achtergehouden kaas erover strooien.
    Taart in 25-30 min. goudbruin en gaar bakken
    en smullen maar!
    grtjs en een fijne dag, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een engel,Leonie!

    Heel erg bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Thea! Het ziet er gewoonweg professioneel uit. Kan zo als ansichtkaart met de post mee; hoef je niets meer aan te doen. Mijn complimenten!
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. misschien niet nieuw....maar wel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo, grootste receptern hier gedeeld zi ik, en maakt neit uit, ouwe foto's het gaat om eht plaatje, ben eht met ton eens, kaartje van laten maken. Weet je inmiddels al dat je de vierkante collage ook kunt veranderen in postkaart formaat, dan kun je ze goed laten afdrukken, 10 bij 15 of zo, met vierkant gaat dat niet goed. Kun je aanpassen op diezelfde programma. Doegggg

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.