~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 30 december 2008

STAARTMEZEN


........IEDERE DAG....ZO ONGEVEER OM DEZELFDE TIJD .....BRENGT EEN TROEPJE STAARTMEZEN EEN BEZOEKJE AAN ONZE TUIN........

.....ALS IK BUITEN BEN HOOR IK HUN VROLIJK GEKWETTER EERDER ALS DAT IK ZE ZIE........

........STAARTMEZEN ETEN VEEL MINDER ZADEN DAN ANDERE MEZEN.....ZE HEBBEN LIEVER INSECTEN........

...........HET ZIJN ECHTE ACROBATEN.....ZE HANGEN VAAK ONDERSTEBOVEN AAN EEN POOTJE EN MET DE ANDERE GRIJPEN ZE NAAR HET VOEDSEL.......

.........HET ZIJN MOOIE SIERLIJKE VOGELS MET HUN ZWART/WITTE PAKJES....EN EEN KLEIN BEETJE ROZE..........

.......ZE FLITSEN HEEN EN WEER.....VLIEGENSVLUG......ZEER LASTIG OM ER EEN MOOIE FOTO VAN TE MAKEN.............

........MAAR ZO LANG ZE IEDERE DAG TERUG KOMEN.......KAN IK MISSCHIEN NOG VAKER EEN POGING WAGEN......DAT ZOU LEUK ZIJN........

........OP 24 EN 25 JANUARI IS DE NATIONALE TUINVOGEL TELLING.....

..........DAAR WOU IK DIT JAAR GRAAG AAN MEE DOEN...........

........DUS........LAAT MAAR KOMEN....DIE VOGELS...........

......OOK MEE DOEN ???? KIJK MAAR EVEN OP DE SITE VAN DE VOGELBESCHERMING.........

12 opmerkingen:

  1. Goede morgen,

    we hebben hier ook zo'n ganse hoop van die bollen hangen, en alleen al tijdens de dag alles in het oog houden is het meer dan waard want de vogeltjes komen en gaan.

    Kom je voor morgen alvast een fijn 2009 wensen want een blogronde zit er morgen voor mij niet in.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wens jullie een gelukkig, liefdevol en tevreden 2009 toe Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ge weet het hier worden ze ook in de wattekes gelegd!!!!!!
    en tja die vertaling is gedaan met dezelfde als die van jou he waar ik madam pomme noem hahahaha ik vond dat ne keer grappig het te laten vertalen ahahahahahaha
    en ons madam in de fles is wakker hé!!!
    alle fijn eindejaar he mieke!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. maar ook ni et vergeten nog vele beneduits meetingen!!!!
    hahahahah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thea wat énig, die staartmezen! Ik weet nooit hoe ik meesjes op de foto moet krijgen. Die hier in de buurt bivakkeren zijn zó schuw. Zelfs al laat ik maar een kier van de deur open staan (om daar doorheen te fotoraferen) dan zijn ze al weg, laat staan als ik buiten ben. Ook al zit ik doodstil. Maar jouw foto's zijn schitterend! Een hele fijne Oudejaarsavond en een hele fijne Nieuwjaarsdage. En voor 2009 niets dan goeds!
    Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi thea
    ik kom jullie een hele fijne
    oudejaarsavond wensen
    en dat alles maar goed mag gaan
    in 2009.
    dikke knuffel maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee lieve meid, der is der eentje weer wakker, en heb toch al veel nieuws, hahah, maar ja je mot wachten tot morgen ofzo. nu is alleen tijd voor de beste wensen van 2009. Bedankt meid voor al je steun, en we gaan 2009 ook weer onveilig maken. Ik wens jou en al je dierbaren een heel gelukkig 2009!! Liefs van Jeany

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heel goed en vooral een gezond en veel groei en bloei voor 2009!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi thea
    we wensen jullie een heel gelukkig nieuwjaar.
    en alle goeds in 2009.

    groetjes maria

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Alleréérst wens ik je, een gelukkig en gezond 2009 Thea.
    Dat je nog veel van die mooie foto's mag plaatsen.
    Mooie vogeltjes de staartmezen en i.d.d je hoort ze eerder dan je ze ziet.
    Hier waren ze van de week ook (nog niet geplaatst)
    Maar niet ieder dag zo af en toe.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De alerbeste wensen voor het nieuwe jaar.
    Toch mooie foto's , idd moet je bij de staartmezen heel snel zijn,is me ook gelukt vorige week ze op de foto te krijgen.
    Je hoort ze idd eerder dan dat je ze ziet.
    Heb vorig jaar ook meegedaan metde vogeltelling, toen waren er hier het meeste mussen, ik denk nu de koolmezen.
    Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo FF vertellen dat t bij ons in de tuin ook superdruk is met allemaal die vogeltjes, leuk he om naar tekijken. Ik heb ook overal voer liggen en bollen ophangen en t wordt allemaal druk bezocht.
    Nu dat er weer sneeuw ligt hebben ze dat extra voer zeker nodig ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.