~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 29 januari 2009

LENTEKRIEBELS


....... GEREGELDE GASTEN ZIJN DE STAARTMEZEN NOG STEEDS HIER AAN ONZE VOEDERTAFELS......MEESTAL MET EEN AANTAL GELIJK....MAAR ZO AF EN TOE ZIE IK ER OOK EEN ALLEEN......

..........WEKEN HAD IK ONZE HUISVRIEND...SJORS DE EEKHOORN NIET GEZIEN.......EN IEMAND VERTELDE OVER EEN DODE EEKHOORN......MAAR GELUKKIG ZAG IK HEM IN HET VOEDERHUISJE BIJ DE BUREN RONDSCHARRELEN......DAAR BEN IK HEEL BLIJ MEE.......

..........


...................................................................................ZO OP EEN REGENACHTIGE DAG ZIET HET ER SPECTACULAIR UIT ALS DE ZON OPKOMT..................................................WAT IS HET TOCH EEN PRACHTIG VOGELTJE......DIE STAARTMEES..........

................ZE KOMEN VOORNAMELIJK VOOR DE VETBOLLEN.....MAAR ZO AF EN TOE IETS ANDERS VINDEN ZE SCHIJNBAAR OOK WEL LEKKR..............

..............OP DE TUINTAFEL HEB IK ZELF MAAR EVEN VOOR LENTEFEE GESPEELD.......EEN PAAR BLOEMETJES MAKEN HET GEHEEL METEEN EEN STUK VROLIJKER............

.........SAMEN ETEN IS ALTIJD GEZELLIGER............HEEL IN DE VERTE SCHIJNEN ZE NOG FAMILIE VAN ELKAAR TE ZIJN......DAT LAS IK IN M'N VOGELBOEK........ALLEEN ZIE JE VEEL MEER KOOLMEZEN IN DE TUIN VOORBIJ KOMEN...TERWIJL EEN STAARTMEES EEN VOGEL IS DIE MAAR AF EN TOE EENS EEN KEER KOMT KIJKEN............


..........................................................................................................................................................................DE HOGE SNEEUWKLOKJES STEKEN HUN NEUSJES AL IN DE LUCHT...MAAR DE KLEINE DOEN NIET VOOR ZE ONDER..........






...........LEKKER SAMEN DICHT BIJ ELKAAR OP EEN TAK ZITTEN.........

...................................................OOK DE HELLEBORUSSEN WILLEN HET VOORJAAR PROEVEN LIJKT HET......DIKKE KNOPPEN STAAN OP SPRINGEN.........


.............ALS DE ZON ONDERGAAT IS DAT EEN FEEST OM TE ZIEN..........

17 opmerkingen:

  1. Hoi Thea,
    Geweldig zoals jij de vogels altijd verwend in jouw tuin :) !! Zelf kan ik ook tijden staan te kijken hoe ze allemaal zitten te smullen ! Je hebt daar ook een goede plek voor, denk ik, want je kunt ze zo mooi fotograferen !!!!
    Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe krijgt iedereen altijd die vogels op de foto ; voor ik m'n toestel heb kunnen pakken is meestal de vogel al gevlogen ;-)
    Mooie plaatjes weer .
    Goed weekeinde !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha meid, wat een heerlijk blog. mooie foto's ik ben ook blij dat sjors nog leeft, ;)), Enne idd vreemd dat mijn linkiebalk niet aangeeft dat jij nieuw blogje hebt, heel vreemd. maar misschien is ie nu veranderd? anders monterut ik hem toch opnieuw, hahaha. Take care, ik denk aan je, Liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik heb je link opnieuw ingesteld maar de vogelbescherming blijft in beeld, vreemd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wat is het genieten in dze tijd van het jaar met al dat prachtig mooie weer. Ik hunker naar het voorjaar maar helaas het is pas eind januari... Maar toch: we worden deze winter ongelooflijk verwend met schitterend weer. De staartmezen had ik nog nooit gezien tot jij me erop attendeerde. Fijn week-end Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vergeet m'n naam er onder te zetten! Leonie was dat...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig maar dat Sjors gewoon in het hokkie zat! Want ja, daar raak je toch gehecht aan!!
    Je foto's zijn leuk joh. Enne, ik heb ook echt zin in voorjaar, dat't een koude aanloop is ook veel liever dan een natte!!
    Fijn weekend Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's weer Thea; het moet een genot zijn om zoveel gevederde vrienden in je tuin te mogen begroeten. Wat leuk overigens dat ook in jouw tuin de eerste voorboden van de lente zich al hebben aangediend. Zelf kan ik het ook haast niet afwachten: laat ik snel weer aan de slag kunnen in mijn tuin. Wat bij mij nog eens extra meespeelt is het feit dat ik eigenlijk nog helemaal moet beginnen met mijn tuin; het is nu nog steeds één grote zandvlakte. Als er dit jaar flink wat gaat groeien dan valt er voor mij de komende winter ook vast meer te genieten. Afwachten maar dus, en laat eerst die heerlijke lente maar komen.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi
    Nou je hebt weer hele mooie foto,s gemaakt !!!
    Bij ons in de tuin wordt het iets rustiger, volgens mij hebben heel veel mensen voer in de tuin gelegd,zodat ze genoeg hebben haha.. Ik heb gisteren nog nieuwe mezenbollen opgehangen maar ik heb er vanmorgen nog geen mees bij gezien ;)
    Een heel fijn weekend :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De foto's van die vogeltjes zijn prachtig hoor, kan hier buiten uren naar die vogeltjes zitten kijken.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee Theake, hij is toch goed nu? Ik zie tenminste dit blogje staan bij mij, hoe was de beurs? Heb je je een beetje geamusseerd? Ik hoor het wel, doeiiii Oh, bei de wei, de lederhose staat erop!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik bibber van de (winter)kou en jij praat al over lentekriebels:-((

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OT.
    Nee, geen nieuwe fotobewerkingsprogramma. Ik probeer alleen maar er iets meer van te begrijpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Thea je hebt gelijk eigenlijk hebben ze niet veel verzorging nodig hihi......de orchidee heb ik het over hahaha......ik heb ook al boven alle vensterbanken vol staan ik dacht al dat ik de enige was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. jajaja nog een beetje en de ente is daar nu moetenwe nog even de winterprik voorbij hahahahahah
    dada meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Thea, wij hebben hier geen staartmezen, nooit gezien. Hoewel ik in mijn tuin van alles neergelegd en opgehangen heb komen de vogels niet. Ondankbare wezens. Gelukkig heb ik Sjonnie en Anita nog, de merels die al jaren bij ons uit de tuin wurmpjes en zo komen eten. Fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.