~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zaterdag 24 januari 2009

NATIONALE TUINVOGELTELLING 2009


...........OP 24 EN 25 JANUARI 2009 IS DE JAARLIJKSE NATIONALE TUINVOGELTELLING...

....tel minstens 1 uur lang op één dag in het weekend van 24 en 25 januari.
...ZOEK OP DIE DAG EEN PLEK BIJ HET RAAM VANWAAR U DE HELE TUIN OVERZIET. HEEFT U GEEN TUIN, ZOEK DAN EEN MOOIE PLEK IN EEN PARK.
HOUD PEN EN PAPIER BIJ DE HAND EN EVENTUEEL EEN VOGELGIDS.

...MEER INFORMATIE VIND JE OP: www.tuinvogeltelling.nl

........ALLE TELLINGEN SAMEN LEIDEN TOT DE TUINVOGEL TOP 10 VAN 2009..........

12 opmerkingen:

  1. Nou bij ons in de tuin zou de koolmees/pimpelmees winnen en dan natuurlijk de mus hahaha...........
    Maar ik ga t eens tellen, ben benieuwd !!!! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Thea.

    volgens mij zitten alle voges bij jullie in het zuiden.
    Af en toe een mus een koolmees een pimpelmees en een roodborstje,dat was het dus valt niet veel te tellen he .Die vier van mij tel je ook maar mee, tel ze
    groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede morgen,

    in onze tuin steekt de koolmees er bovenuit zit er hier vergeven van.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea,
    Ik ben er nog hoor! Alleen ontzettend druk. s'morgens voor het werk zet ik vaak wat foto's op de site en verder niks dan werken en verbouwen.
    Een eigen eikenboom verwerken in huis verbaasd menig mens. Ik vind het zelf ook erg apart en bijzonder. De eik lag al meerdere jaren in de berm te wachten tot ie weer een functie zou krijgen.. en dat heeft de boom nu. Er zit nog wel ontzettend veel vocht in en ze denken dat hij nog 5 cm kan krimpen maar het lijkt heel stoer in de kamer!
    Vaders kant begint eindelijk af te komen.. maar onze kant schiet nog niet echt op. We hebben nog twee maanden te gaan en dan moet het einde in zicht zijn. (zei de aannemer) Ik kan niet wachten tot ik de kamers kan inrichten en daarna weer heerlijk in mijn moestuin aan het werk kan en frutselen met allerlei deco artikelen.
    Ons hele sociale leven ligt momenteel stil. We komen nergens meer en zijn alleen maar moe. Zo'n verbouwing vreet behoorlijk aan ons. Maar goed we houden de moed er in. het wordt al steeds beter dus..
    Je blogs zijn nog steeds een genot om even te kijken.. crea bea vind ik ook super! Carnaval wordt bij ons niet zo gevierd anders had ik dat stippenrokje graag besteld (hahaha). Groetjes en lieve knufffels Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uitgeteld...
    voor wat betreft de vogeltjes dan hè ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gister op het Jeugd journaal zag ik al kinderen die druk aan het tellen waren ; leuk !( Je hebt weer mooie foto's geplaatst !)
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een hele mooie foto van een aparte voge. Ik ben gestopt met tellen, want vlg mij houden ze me voor de gek. Vlg mij zitten ze ergens, vleigen ze weg en komen dezelfde terug. Maar, de koolmees wint het want die heeft de hele middag liggen te flirten met zich zelf in de buitenspiegel, hahah, doeiii
    mag je nu van de zolder af?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oeps...te laat! Het is nu al de 26e Januari!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Verdorie, ik heb dit te laat gelezen! En ik was nochtans van plan dit jaar mee te tellen.

    Nu ja, 't zal voor volgend jaar zijn. Heb jij geteld, Thea?

    Nog een prettige avond toegewenst!

    Groetjes

    Rudi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jajajaa ik weet het hier ook zenne maar ben het vergeten foei maar veel vogelkes zijn er niet vind ik
    en heoveel heb jij er geteld
    en amaai zeg zo ziek ben ik nu ook niet alhoewel ik op een zeker moment dat dat ik verging van de pijn hoor
    het gaat nu al wat beter hoor!
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi,

    vogeltjes hebben al dat eten zeker nu terug nodig he, want de vorst is terug begonnen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.