~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 1 januari 2009

NIET RUSTIG


......AL IS HET WINTER IN DE TUIN...HET BETEKENT NIET DAT HET SAAI IS...OF DAT ER NIKS GEBEURD.....ER GEBEURD HIER JUIST VAN ALLES......ZOALS DE STAARTMEZEN DIE IEDERE DAG LANGS KOMEN.......




........EN DE ROODBORST DIE TREURIG OP Z'N WATERBAKJE ZIT TE KIJKEN..........

.......EN WAT HIJ HIER AAN HET ZOEKEN IS...........



...........DE MEREL EN DE TURKSE TORTEL ZIE IK OOK IEDERE DAG AAN DE ONTBIJTTAFEL....


.......DE GROENLING EN DE HEGGEMUS BEGRIJPEN ELKAAR.........DAT HIJ DE PINDAS EN ZONNEBLOEMPITTEN ER UIT ZOEKT IS VOOR DE HEGGEMUS GEEN PROBLEEM.......


..........ZELFS DE EKSTERS PIKKEN REGELMATIG EEN GRAANTJE MEE.......



..........IN HET BEGIN VAN DE ZOMER...ZAG IK DAT MIJN DONKERE HELLEBORUS ZIJN ZAADJES LIET VALLEN.....IK HEB ER EEN GEDEELTE VAN OP KUNNEN VANGEN.....EN HEB ZE IN EEN BAKJE GEZAAID....OP DE GROND LATEN LIGGEN WAS GEEN OPTIE....OMDAT DE PLANT ER AL JAREN STAAT EN IK ZEKER WEET DAT ER EERDER OOK AL ZADEN AAN ZATEN...MAAR IK HEB NOOIT GEEN ZAAILINGEN KUNNEN ONTDEKKEN.....HET BAKJE HEB IK MAAR IN HET KASJE GEZET....ZODAT IK ER ZEKER VAN KON ZIJN ....DAT DE VOGELS DE ZADEN NIET OP KUNNEN ETEN.....IK LAS ERGENS DAT HET KOUDEKIEMERS ZIJN....dat betekent dat ze pas na een koudeperiode gaan kiemen.....EN SOMS KAN HET JAREN DUREN VOOR ZE OPKOMEN......MAAR IN HET BEGIN VAN DE HERFST IS HET AL BEST KOUD GEWEEST...SCHIJNBAAR KOUD GENOEG...WANT OP EEN GEGEVEN MOMENT ZAG IK KLEINE PLANTJES STAAN.....INTUSSEN ZIJN ZE AL REDELIJK GROOT.....ZODRA HET WEER BETER WORD GA IK ZE UITPLANTEN......DAT IS WEL HEEL ERG LEUK.......

.......TOEN IK VOOR HET RAAM VAN M'N PC KAMER STOND TE KIJKEN....ZAG IK EEN KLEIN VOGELTJE LANGS DE STAM VAN DE HAZELAAR KRUIPEN...........HIJ HEEFT ONGEVEER DE ZELFDE KLEUR ALS DE BOOMSTAM.....DUS JE KUNT HEM BIJNA NIET ZIEN...........IK HEB METEEN M'N VOGELBOEK ER BIJ GEPAKT......EN ZAG DAT DIT DE BOOMKRUIPER IS.........

........HIJ ZOCHT IN DE RUWE STAM VAN DE BOOM NAAR KLEINE INSECTEN EN SPINNEN.....TELKENS KWAM HIJ WEER NAAR BENEDEN GEVLOGEN EN GING WEER DE STAM ROND KRUIPEND NAAR BOVEN......IK HEB HEM NOOIT EERDER GEZIEN.........HIJ KOMT VOLGENS DE BOEKEN ALLEEN IN TUINEN MET GROTE BOMEN....HIJ HEEFT EEN GEVLEKTE BRUINE RUG EN Z'N BUIK IS VAALWIT.....Z'N POOTJES LIJKEN WEL ORANJE.........

16 opmerkingen:

  1. Goede morgen ,

    eerst en vooral een gelukkig en gezond 2009.

    Zijn weer prachtige foto's van al die vogels, hoop dat we er hier nog veel van te zien krijgen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stuur die ne keer naar hier
    want hier is het ook een paradijs voor vogels maar ze komen niet!!!
    snif snif!
    dikke knuf en mijn beste wensen voor dit nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een boel visite heb je in het nieuwe jaar. Maar ze worden natuurlijk ook wel erg verwend.
    De allerbeste wensen voor 2009 en veel tuin, creatief en blogplezier gewenst.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh...wat leuk dat je een eigen boomkruiper hebt :))
    En door al je mooie vogelfoto`s vergeet ik helemaal je een goed gezellig (blog)jaar toe te wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hee meid, wat mooi bij jou allemaal, moet maandag weer nieuw zaad en zo gaan halen want ze eten niet ze vreten hier. iedere dag 2 silotjes helemaal leeg, en dan nog weet neit hoeveel bmezenballetjes, hierin in dld waarschuwen ze voor komende week - 20 vorst, dus ik moet grote voorrrad inslan, ik durfde geen bakje water neer te zetten omdat ik lees dat de vogeltje zich dan gaan wassen en dan kunne bevriezen, maar een beetje zoals jij moet kunne of niet? Maar ik heb ook een hele mooi vogel hier hoor, alleen helas geen foto kunne maken, jack waarschuwde te laat, een grote oehoe in de eik, mooi meid. Zit hier helaas met keelonsteking, dus mot binnen blijven, gisteren nog snel ff naar onkeldr gegaan voor kuur, ga weekend in he. Maar komt snel weer goed. Wil wandelen nu, is zo mooi in natuur en je kunt goed lopen zonder pratsch, ;) daag meid, cu soon. xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie net de staartmees op de eerste foto. Heten ze niet ook kwikstaart?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beste Thea ,ik geniet van de foto,s van jullie tuin zo mooi.Je zal wel veel werk aan de buxsussen hebben. Omdat wij konijntjes hebben gehad,?die ze nijn noemde, heet ik oma nijn en dat is nog steets zo.Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. en Theake, hoe ging et op het veldje, nog wat bijzonders gezien? Hier wordt het rap kouder en opeens zie je niet veel vogels meer, vreemd, maar ja, de pot is ook leeg, morgen snel neiwue voorraad halen. Fijne zondag meid, cu soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,

    natuurlijk eerst de allerbeste wensen voor 2009 toegewenst, dat het maar een geweldig, tuinrijk, gelukkig en vooral gezond nieuwjaar mag worden!!!

    Staartmeesjes...vind ze zo leuk maar helaas nog niet gezien dit jaar, oeps, deze winter. ;-))))
    Leuk is het om van de vogels te genieten, de Helleborussen heb ik ook al zo'n zin in, heb van de week een hele mooie gekocht bij de Intratuin.
    Vorig jaar heb ik mijn Helleborussen zelf een handje geholpen met kruisen, helaas ben ik vergeten de zaden eraf te halen, hopenlijk zaait hij zich bij mij wel op de grond!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hier heel veel sneeuw en het is nog steeds aan het sneeuwen!!!
    heb probleem met blog ik kan niets meer posten dus afwachten geblazen!!!
    liefs xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ik zit nu net achter de koffie, kben de afgelopen 2 uur alleen maar aan t sneeuw schuiven. Hier in Roosteren is ergggggggggggggg veel gevallen ik schat zo n 25 cm . De auto s kwamen in de straat nie vooruit en nie achteruit hahahaha.... ik hoef gelukkig niet weg. Dus jullie staat nog wat te wachten ( zet de sneeuw schuiver maar alvast klaar ;) Veel sneeuwfun hihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea, de allerbeste wensen voor 2009 en dat we nog veel mogen genieten van alle mooie tuinmomenten en mooie logjes :-)
    Ik heb 2 voederhuisjes van houten wijnkistjes gemaakt en ondanks de jonge aanplant in mijn tuin is het schitterend om te zien hoe druk ze bezocht worden. Had niet verwacht al zo snel veel vogeltjes te hebben in de tuin.
    In mijn vorig huis vond ik ook ieder voorjaar uitgezaaide plantjes van de Helleborus. Ik was altijd trots op mijn plantenoogst ;-)
    groetjes, Marlèna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi thea
    heeft het bij jullie ook zo had gevroren?
    hier wel en het vries nog steeds.
    en nog leuke dingen aan het maken?
    of alleen maar genieten van de vogels.
    fijne dag nog
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hier ligt wel iets meer sneeuw.
    met mij schouder gaat het steeds beeter,maar gister veel sneeuw geruimt.
    en vanmorgen kreeg ik pijn in mijn elleboog.dus maar weer even rustig aan doen.
    ben nu wat tuinboeken aan het door kijken.
    en straks krijg ik nog visite.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach, vraag ik in een latere log over welke vogeltjes dat zijn, leg je't hier al uit. Schatjes, die staartmezen!
    Een boomkruiper heb ik hier regelmatig in de tuin. Die kunnen wel omhoog kruipen maar niet naar beneden, dan fladderen ze. Een boomklever kan omhoog en omlaag trippelen langs de stam..

    Leuk, dat je 'eigen' helleborus krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Klopt helemaal, Richtsje !!!
    Ik zag het toen ik naar die boomkruiper stond te kijken, en toen ik het later opzocht, las ik het in de beschrijving !!
    Die staartmezen zijn echt leuk ja!!

    En...ik ben supertrots op m'n helleborus !!

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.