~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zondag 18 januari 2009

VREEMDE VOGELS........NEE HOOR


.........IN DE HERFST STOND ER IN DE KRANT DAT DE VOGELS IN DE PROBLEMEN ZOUDEN KOMEN.........DEZE WINTER.....OMDAT ER ZO WEINIG ZADEN EN BESSEN AAN DE BOMEN EN STRUIKEN STONDEN......IN HUN ZOEKTOCHT NAAR VOEDSEL ZOUDEN ZE VEEL VERDER TREKKEN ALS NORMAAL.....WERD VERTELD..........EN DAT ZE IN DEZE STREKEN WELKOM ZOUDEN ZIJN............IS NIET MEER DAN NORMAAL......


...................................................MAAR VEEL VREEMDE VOGELS HEB IK TOT NU TOE NIET GEZIEN..........OF ZE MOETEN NOG KOMEN......

........DE GROENLING MAN IS ERG MOOI VAN KLEUR.....TERWIJL HET VROUWTJE ER ALS EEN GRIJS MUISJE UIT ZIET......

........OOK DE STAARTMEZEN ZIJN MOOI....MAAR IK ZAG ZE ANDERE JAREN OOK AL IN ONZE TUIN..... WANNEER JE ZE HOORT.............ZIJN ZE EIGENLIJK NOG VEEL LEUKER......


......................................................DE KOOLMEES EN DE HEGGEMUS.........ZIJN OOK VASTE GASTEN BIJ ONS.........EVENALS DE ROODBORST ZIJN ZE HARTELIJK WELKOM..........MET NOG EEN HELEBOEL ANDERE SOORTEN HEBBEN ZE MIJ AL VEEL KIJK PLEZIER GEBRACHT.......HET LIJKT WEL ALS OF ZE ZITTEN TE WACHTEN IEDERE MORGEN...TOT ER WEER NIEUWE VOORRAAD WORD GEBRACHT...........




.........DE BOOMKRUIPER EN HET VERDWAALDE WATERHOENTJE.....WAREN DE ENIGE ECHTE VREEMDE VOGELS TOT NU TOE......EN DAAR HEB IK HEEL ERG VAN GENOTEN.......MAAR HET ROODBORSTJE IS WEL TOCH MIJN FAVORIET......ONDER DE TUINVOGELS.........

15 opmerkingen:

  1. Goede morgen,

    bij ons worden de vogeltjes ook goed voorzien met eten en drinken hoor, we doen dat elke winter. En als we bij de buren zo eens rondkijken dan zien we bij de meeste mensen toch wel eten hangen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellige boel bij jullie . Hier hebben we de laatste dagen erg veel meeuwen op bezoek.
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hee meid, de mijne is de winterkoning, zo klein maar zo leuk, ach, eigenlijk vind ik ze allemaal leuk, zelfs naar de merels kijk ik met plezier, mijn bomen zitten vol duiven, die wachten ook op het ontbijt, hahah. Zeg, waar blijft die winkel???, bin gespannt!!! zo ff met sjuul spatzielein, muts op, sjaal aan, brr, geef mij maar vrieskou, veel liever dan dit, en ja, natuurlijk fruhlinggggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oeps vergeten, proficiat voor sandra!!! En mie duimen hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou hier bij ons is het ook iedere ochtend heel druk, alle pietjes groot en klein zitten te wachten op het eten,(maar we hebben ook al veel last van duiven :( daar kan je niet veel aandoen he !!! Maar ik blijf toch goed voeren tis toch gezellig dat kleingrut !!! en het zou van de week weer kouder worden dus hebben ze t hard nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha die Thea

    Je hebt weer leuke plaatjes hoor, vooral die staartmezen.Ik zie hier geen vogel meer, maar hoe kan dat ook anders, Mabel stuurd ze allemaal weg.Die maak er een sport van om achter ze aan te rennen
    Doeg Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hier ook weer lekker bijgekeken hihihihihi ik moet wel af en toe mijn ronde doen hé met al die blogs van jou!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik denk dat de meeste vogels deze winter wel doorgekomen zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thea, ik wil je uitnodigen voor een fotospelletje (kijk maar ff op mijn blogje) groetjes .....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. geen zin in een postje vandaaghah fotoblog is er nog hé hahahahaha
    dadakes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja wat zijn roodborstjes schitterend hè. Zulke kleine vogelstjes en dan zo keihard kunnen zingen! Mijn vakantie zit erop. Khep er van genóten. Veel gedaan en me vrij gevoeld:-) Maar... het begon nu wel weer een beetje te kriebelen. Ik mis het contact met de lezers en de medewebloggers. Good to be back:-) Fijn week-end, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik begrijp je wel ik hou er eigenlijk ook nie zo van maar ik had zoiets van doe maar mee...
    Maar t is geeeeeen verplichting oke
    Die Amerikanen lusten daar meters van hihihi.........
    Tot schrijfs en alvast een prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Thea.
    Prachtig al die vogeltjes, de staartmezen hebben het wel naar de zin bij jou hé?
    Je zotgt ook goed voor alle vogeltjes, ga je ook tellen in het weekend. Dan is de vogeltelling weeer.
    Ik was hier van de week ook al, maar de reactie kon ik niet plaatsen.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hoi thea
    mooi hoor die vogels
    ben nog steeds druk met schilderen
    vandaag goed opgeschoten.
    morgen rustdag en maandag weer verder.
    fijn weekend
    knuf maria

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Thea,

    mooie foto's van al die vogeltjes.
    Ook hier is het dikwijls een gekwebbel van jewelste,
    maar staartmezen zien we helaas niet vaak.

    Ik kom zeker terug,
    ria

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.