~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 6 januari 2009

WATER


...... MET Z'N ALLEN ZITTEN ZE HIER ZO ONGEVEER DE HELE DAG IN ONZE BOOM.......TE WACHTEN TOT DE KUST VEILIG IS.....OF TOT ZE WEER HONGER HEBBEN.....WIE HET WEET MAG HET ZEGGEN.........

.......MEESTAL ZIJN HET GROENLINGEN EN VINKEN EN AF EN TOE WAT MUSSEN...........



............WIE ZEGT ER NU DAT DE VOGELS GEEN WATER NODIG HEBBEN ALS ER SNEEUW LIGT......GISTERMORGEN HAD IK GEEN WATER KLAARGEZET OMDAT ER SNEEUW LAG.....IK ZAG DE ROODBORST EEN DUIKVLUCHT NEMEN...OM TE LANDEN OP HET WATERBAKJE.....NIKS GEEN WATERBAKJE.....IK ZAG DAT HIJ MET Z'N SNAVELTJE SCHUIN OP DE GROND HET DOOIWATER PROBEERDE TE DRINKEN.....METEEN HEB IK HET BAKJE GEVULD.....EN TOEN IK ER MEE NAAR BUITEN GING...KREEG IK NAUWELIJKS DE KANS OM HET OP DE GROND TE ZETTEN....OF HIJ ZAT AL TE DRINKEN...HIJ HAD ME TOCH EEN DORST.....JOH.......

....................................................................................................OF
ZOU IK
HEM AL VERWEND HEBBEN.....DE LAATSTE WEEK ZETTE IK IEDERE DAG EEN BAKJE WATER NEER..........VANWEGE DE STRENGE VORST..........
...........................INTUSSEN KOMEN DE STAARTMEZEN MEERDERE KEREN PER DAG HIER LANGS............

........EN EEN PAAR KEER PER DAG.....KOMT ER OOK EEN IN Z'N UPPIE......

.........EVEN TUSSEN DOOR EEN SNACKJE HALEN.........

........DE EKSTERS ZITTEN GRAAG HOOG...........

........HIER IN DE BUURT IS NERGENS WATER...GEEN BEEK OF EEN GROTE VIJVER...LAAT STAAN EEN KANAAL...........IK WAS DAN OOK ERG VERBAASD GISTERMORGEN ........

.........TOEN IK ONDER HET AFDAK EEN WATERHOENTJE ZAG STAAN......EEN VREEMD BEEST OP HOGE POTEN..........IK DACHT...........WAT IS DAT NOU.......HIJ SCHROK OOK VAN MIJ..............EN LIEP RICHTING TUINHUISJE......................................


.............TOEN IK MET M'N TOESTEL NAAR BUITEN LIEP..................GING HIJ OP DE SCHUTTING ZITTEN......LATER ZAG IK HEM ONHANDIG IN EEN BOOM KLUNGELEN.....DUIDELIJK GEEN VOGEL DIE HET VAN Z'N VLIEGKUNSTEN MOET HEBBEN.......

..........HET VOEDERSCHAALTJE STOND ONDER HET AFDAK......DUS IK HOOP MAAR DAT Z'N BUIKJE DIK WAS......VOOR IK TEN TONELE VERSCHEEN...........





........IK HAD EEN BOEL FOTO'S GEMAAKT VAN DE SNEEUW, MAAR IK VOND ZE ZO GRAUW EN GRIJS.....TOT DE ZON KWAM EN DE LUCHT MOOI BLAUW WERD.........HEB IK MAAR EEN NIEUWE RONDE GEMAAKT............EN DE TEMPARATUUR ????......... VANMIDDAG WAS HET IN DE ZON....-6 GRADEN...........MAAR WEL LKKER..........

15 opmerkingen:

  1. Wat een enorme 'kuddes' vogeltjes hè? Bij jullie ziet het er nog kouder uit dan hier geloof ik...
    Voor de fladderaars vul ik iedere dag een bakje met lauwwarm water met ietsje suiker er in (schijnt minder te bevriezen) , maar ik zie ze niet altijd ook drinken hoor!

    Wat is dat voor klein grijs vogeltje, weet jij't? ziet er nog zo jong uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou zeg ik zie bij jullie is ook ergggggg veel sneeuw gevallen, t ligt echt superdik op de takken, leuk he dat zie in Nederland niet gauw ;)Mooie foto s :)
    Vannacht wordt het -20C niet te geloven he, alleen een beetje zielig voor de vogels, maar ik voer ze ook heeeeeeeel goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dus jij hebt ook al problemen met reacties plaatsen, ik dacht al dat het aan mijn computer lag, maar nu lukt t wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooo Thea dat is bij jou ook genieten zeg al die vogeltjes. Maar een waterhoentje in de tuin, dat heb ik nog nooit gezien. Die had vast erge honger of dorst.
    Je zet water buiten, maar dat bevriest toch meteen.
    Het is echt genieten overdag met de sneeuw en de zon en de blauwe luchten, heerlijk.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een geweldige vogel serie is dit weer geworden...je lijkt wel een vogelvrouwtje :))
    Dag, marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeie morgen,
    is hier ook druk in de tuin met al die vogeltjes die komen eten. Heb nu toch al gemerkt dat de meeste buren wel eten en drinken voor de vogels buiten zetten hoor. Er is misschien dus nog hoop voor de mensen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hee theake, mooi foto's meid, ik lach me ook soms te pleuris om die vogeltjes, ik had op een stukje sneeuwvrije grond zaad gestrooid, een dikke merel zat daar boven op en iedereen die in de buurt durfde te komen jaagde die weg, toen zijn buikje vol was ging die op de stoel daarna dik de wacht houden, en weer kwam iemand pikken, werd die weg gejaagd, hahah, zijn privevoerveldje. Doei meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Thea
    Bedankt voor je bezoekje!
    Tof hé al die vogeltjes in je tuin,
    hier is het net zo, maar ze zitten
    te ver om ze te goed kunnen fotograferen.
    Bij jou lukt dat heel goed!
    Mijn tuin hangt vol met vetbolletjes,
    zonnebloempitten en nootjes.
    Ze komen er als vliegen op af.
    Ik zet ook een schaaltje water
    en maak elke dag een gaatje in
    ijs van onze minivijver.
    Maar een waterhoentje heb ik nog niet gezien,
    teveel bebouwt rondom ons denk ik.
    Wel koolmeesjes, pimpelmeesjes,
    mussen, groenlinken, staartmeesjes
    vinken, turkst tortels, merels, ...
    Hier heeft het vanacht nog geen mm gesneeuwt,
    anders nog geen sneeuw gezien.
    Daarom is het nog prettiger om
    naar jou mooie foto's te kijken.
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, een beetje hulp kunnen de vliegdiertjes nu wel gebruiken. Ze hebben het al moeilijk genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. jajajaj water geven altijd als het vriest hoor
    hier staat altijd een bakje klaar
    en die wandeling ik weet niet of ik ze ga doen hoor koppie wil ni mee!!!
    dikke knuf!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hee meid, vanmorgen zat de merel op z'n 'stok' maar liet gewoon de andere vogeltjes snoepen, vlg mij heeft ie door dat er geneog is, heb ook weer appeltjes neergelegd, dus daar smult ie nu aan samen met de duiven, hahah. Je kunt het voer bijna niet aandragen, weet je nog die madame van jou op de groei en bloei, die zal nu wel met een vuurrood hoofd achter haar pcke zitten! Het is een echte hongerwinter voor de dierkes. Zielig eigenlijk he. Ben benieuwd hoe poeske het doet. Zie haar nl niet meer. Zo, ga maar ens wat doen, waar ga je dat fleurig blogje plaatsen? Bin gespannt. Ohja, Ini (mijn vriendin) heeft ook stempeltjes laten maken, waren echt geweldig geworden, heb je no er eits mee gedaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dat vriesweer hè Thea. Ik geniet er ook van. Wat een goeie tip van je om een bakje water buiten te zetten! Daar heb ik nooit aan gedacht. En natuurlijk hebben ze dorst! Onze kippen drinken ook veel hoor. Moeten ze daar maar gaan meelebberen:-) Doen ze ook wel hoor. Als ik het kippenhok of de kippenren binnenkom vliegen er altijd vele vogeltjes weg die daar lekker een graantje meepikken. Vorige week hebben we een emmer vol met vetbollen gekocht bij de Aldi. Blijken de vogels die dus helemaal niet zo lekker te vinden. Jammer hè. Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nee nee niet mis verstaan daar gaan ze niet meer alle vetbollen nootjes kransen en allerlei andere dingen hangen hier aan de keuken waar ik ze kan zien!!!!!
    no panic ze worden goed verzorgd hoor hihihiihi

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw!!! bij ons in Ede ligt toch echt niet zoveel sneeuw als bij jullie, ook al wintert het hier behoorlijk. Bij mij in de tuin kom je vogels van allerlei slag tegen; vooral veel mezensoorten. En natuurlijk eksters, die zo brutaal zijn dat ze zelfs eens een aanval op mijn broodtrommeltje ondernamen. Kostelijk was dat.
    Het is natuurlijk wel een nadeel dat ik een volkstuin heb waarvoor ik toch zeker 10 minuten moet fietsen. Ik kan dus niet de hele dag door van mijn tuin genieten. Daar staat weer tegenover dat, als ik er ben, ik er ook helemaal uit ben.
    Vele groetjes,
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ek sien nou eers die sneeu fotos. Dit is reeds somer by julle en ons winter is ook amper verby. Dit sal iets besonder wees om 'n sneeu landskap te sien. Ons sien wel sneeu op die berge gedurende 'n koue winter. Groete vanuit Suid Afrika

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.