~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zondag 15 februari 2009

HU HU Hahhhhhhhhhh


......HU HU...............................................................................HHHHHHELP IK VAL.................................................OF TOCH NIET................................DAT WAS OP HET NIPPERTJE...............JONGE.................JONGE.....DAT GING MAAR NET GOED............WAT EEN GEDOE OM AAN DIE NOOTJES TE KOMEN...............MEESTAL KOMT DE PIMPEL AANVLIEGEN EN GAAT EVEN ZITTEN...WAARNA HIJ MET EEN NOOTJE IN DE SNAVEL VETREKT....DAT GAAT HIJ ERGENS OP ZITTEN PEUZELEN EN KOMT DAN WEER TERUG OM NIEUW TE HALEN.........

....................................................................................................................................................................STOER MACHO GEDRAG ONTBREEKT OOK BIJ VOGELS NIET......ALLEEN DE HANDEN IN DE ZIJ MIS IK HIER........HET LIJKT WEL OF HIJ WIL ZEGGEN.............KOM MAAR OP JULLIE............IK LUST JULLIE RAUW..........OVERAL EN ALTIJD ZIE JE ER EEN DIE DENKT DAT ALLES ALLEEN VAN HEM IS...............hij heeft het helemaal mis hoor.....samen delen is de bedoeling.........

........................DE SNEEUWKLOKJES WACHTEN NIET OP DE LENTE....ZE MAKEN ZELF WEL LENTE............ieder jaar weer een feest....die allereerste bloemetjes in de tuin........DAT DOET ME WAT.......ZE GEVEN ME HET GEVOEL DAT ER ALTIJD WEER EEN NIEUW BEGIN IS.......EEN NIEUWE START......................................

................. DE KNOPPEN VAN DE HELLEBORUS....DIE ZIJN AL ZO LEKKER DIK.........DEZE PLANTEN KOCHT IK VORIG JAAR.....MAAR ER ZATEN NOG GEEN BLOEMEN IN...........MET BLOEMEN ER IN VOND IK ZE VEEL TE DUUR........DUS IK BEN ERG NIEUWSGIERIG HOE DE BLOEMEN ER STRAKS UIT ZULLEN ZIEN........
IK HOOP NOG STEEDS ERGENS TEGEN EEN KOOPJE AAN TE LOPEN.......


..........DE ZWARTE MEES ZAG IK NOG NIET EERDER BIJ ONS.......HIJ VALT OOK NIET ZO OP EN IS MINDER KLEURRIJK DAN EEN PIMPEL OF KOOLMEES......

..........VOLGENS MIJN VOGELBOEK...KOMEN ZE TEGENWOORDIG MEER IN TUINEN VOOR VANWEGE DE AANWEZIGHEID VAN CONIFEREN.......HIJ ZOU NET ZO KLEIN ZIJN ALS EEN PIMPELMEES STOND IN M'N BOEK.....MAAR DEZE WAS ZEKER DE MAAT VAN EEN FLINKE KOOLMEES...........





....KIJK TOCH DAT KOPPIE EENS.........VAN HET STAARTMEESJE...........HET LIJKEN HEEL PIENTERE VOGELTJES...........................ER WORD HIER DANIG WAT AFGESNOEPT..............................DOOR AL DIE SOORTEN VOGELS IN ONZE TUIN..........................EN ZO LANGZAMERHAND HEB IK TOCH AL HEEL WAT VERSCHILLENDE SOORTEN GEZIEN........HET IS VOORAL ZO LEUK...OMDAT HET IN JE EIGEN ACHTERTUIN GEBEURD..... GEZIEN.............EN DAT MAAKT HET NATUURLIJK STEEDS LEUKER EN INTERRESSANTER...........IK BLIJF ME VERBAZEN ......EN GENIET ER ELKE DAG MEER VAN..............VOOR MIJ IS DAT HET TEKEN DAT MIJN OPZET REDELIJK GOED GESLAAGD IS.....EEN NATUURLIJKE TUIN VOOR MENS EN DIER.....WAAR IEDEREEN ZICH THUIS VOELT......EN WAAR HEEL VEEL TE GENIETEN VALT...

8 opmerkingen:

  1. Goede morgen,
    zijn weer prachtige foto's geworden he, zie deze vogels ook in onze tuin maar is te ver om te fotograferen. Maar dan kom ik er hier maar naar kijken ;-))

    Prettige maandag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jajaj genieten van de vogeltjes dat ik wat ik nu de laatste tijd steeds doe
    ik krijg er niet genoeg van
    en wat mijn blogje betreft er komt een mailtje waar ik je het uitleg geen blogstuff vind ik
    te persoonlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier is het genieten van de vele vogeltjes alleen gisteren was het wat minder, de wetten der natuur : eten en gegeten worden. :-(
    Wil je een goedkopere Helleborus dan zul je denk ik Marktplaats in de gaten moeten houden, ik scoorde vorig jaar echt een koopje via Marktplaats, ook heb ik laatst via ebay wat jonge planten gekocht ook niet zo duur maar ja heb je die verzendkosten weer hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al die vogeltjes in de tuin Thea. Ik kan daar ook zo van genieten. Mooi dat je de zwarte mees ook in de tuin hebt. Wie weet komt ie hier ook nog eens op bezoek.
    Ik heb van de week een heleboris gekocht bij de bloemist voor 3,95 is toch niet duur ;-))
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi thea
    leuk hoor al die vogeltjes.
    ja ja een hoop werk.
    maar ik vindt het erg mooi nu.
    die andere kleur heeft er 15 jaar opgezeten,dus ik mag niet klagen toch!
    als deze kleur ook zolang mee gaat ben ik tevreden.
    hoe is het met je zus???
    en ben je al weer helemaal opgeknapt???
    knuf van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijke foto's Thea. Wij genieten ook elke dag zó van de vogeltjes. En inderdaad zijn het niet allemaal van die lieverdjes. Dan jagen ze nieuwkomers weg! Dat jij al sneeuwklokjes hebt! Heerlijk. Fijne avond, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een foto om te brullen! Net op het nippertje! Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nou meid, zijn weer toppie foto's hoor, vertel me nu eens is die bus echt???? Je neemt me in de maling hé? Is gefotoshopt? Anders moet je geld vragen voor die bus, hahah, Zeg dat vogeltje is enigggg, goed geforgrafeerd, en je hartje benee heel erg goed geluk, zie je wel, je bent cyberomi. ;)), Greetz

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.