~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zaterdag 28 februari 2009

NOOIT GEZIEN.......


.......DE BOOMKRUIPER IS MET ZIJN 12,5 CM. NIET ECHT EEN OPVALLEND VOGELTJE.....OOK ZIJN KLEUREN ZIJN NIKS APARTS.......ZE ETEN HOOFDZAKELIJK KLEINE INSEKTEN EN SPINNEN.....JE ZIET ZE ROND DE RUWE BOOMSTAM VAN DE HAZELAAR OF OOK WEL DE CATALPA OMHOOG KRUIPEN........MET HUN LANG SPITS GEBOGEN SNAVELTJE KUNNEN ZE DE BEESTJES ER HEEL GOED UITPIKKEN.......

.......HIER TEGEN DE STAM IS HIJ BIJNA ONZICHTBAAR.........

......TOCH ZIE IK HEM BIJ ONS IN DE TUIN OOK WEL OP EN AAN HET PINDASNOER ZITTEN......EEN NOOTJE VIND HIJ OOK WEL LEKKER......

........Z'N BUIK IS EEN BEETJE GRAUW GRIJS VAN KLEUR..........


.......KIJK HIER ZIE JE DAT HIJ WAT LEKKERS GEVONDEN HEEFT......
*********************************

..............WIE WEET DAT DE KATJES VAN DE HAZELAAR DE MANNELIJKE BLOEMEN ZIJN.......BIJNA NIEMAND.....EN DIE HELE KLEINE RODE BLOEMETJES..HEB JE DIE OOIT GEZIEN.....KIJK DAT ZIJN NOU DE VROUWELIJKE BLOEMETJES........NOOIT GEZIEN ZEKER....




.....................................................................................TOCH ZIJN ZE ZEER BESLIST DE MOEITE WAARD.....HET IS ALLEEN JAMMER DAT ZE ZO KLEIN ZIJN....EN ZE NIET ECHT OPVALLEN.........


15 opmerkingen:

  1. mied, wat zijn die foto's je goed gelukt 'hut ab'. en als ik die kronkellartjes zie, denk ik, yes bijna lente. Je hebt een mooi sluitertje gemaakt, past goed bij de lay-out van je pagina. Jack is begonnen de keuken eruit te slopen, lekker troep hier dus, hahah, fijn weekend meid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die foto's Thea! Morgen wordt een tuindagje hoor, wat ik je brom. Genieten dus;-) Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat weer leuk. Bedankt voor de mooie foto's en de bijbehorende informatie !
    Prettige avond , Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoy Thea

    wat dacht je, de hele middag, eerst verwarming naar beneden en toen de achterdeur open gezet,glaasje thee mee naar buiten ,mabel naar buiten en ik naar buiten.
    ik heb de hele middag gewerkt, gesnoeid,geharkt,onkruid weggehaald,geveegd,de hop eraf enga zo maar door.
    ik was helemaal op,maar het was heerlijk.
    liefs van greet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. thea

    nog even het lijkt wel of er cactussen in je boom groeien, mooi
    gezicht trouwens,
    doei greet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt gelijk Greet, de katjes en de rode bloemetjes samen, lijken wel een cactus !!

    Dat had ik nog niet gezien !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke en leerzame log van je boomkruiper naar de els..
    Mooie foto`s heb je van die 2 genomen
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooo Thea wat heb je de boomkruiper mooi op de kiek kunnen zetten. Ik zie deze hier nooit. En de bloemen van de hazelaar, dat wist ik i.d.d. niet. Maar nu wel, weer wat geleerd. Mooi dat je dat laat zien en verteld.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke foto's. Ik vind het een leuk vogeltje. In Brabant hadden wij er een aantal in de tuin. HIer in Zeeuws-Vlaanderen heb ik ze nog niet gezien. (wwon hier 3 jaar)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zijn mooie foto's geworden en die vogel heb ik bij ons nog niet te zien gekregen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ...en zo heb ik weer wat geleerd!
    OT
    Heel leuk die 2 kindertjes. Ik heb ze vaker gezien. Op jou Blog ??
    Dat zal wel.

    Misschien dat je ze al eerder gezien hebt. Maar niet op mijn blog want ik was voor het eerst in dit dorpje met de camera.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi thea
    ze zijn niet allemaal van mijn.
    op goed geluk heb ik deze voor elkaar gekregen.
    hoe is het daar bij jullie?
    nog aan het knutselen?
    ben nog niet helemaal klaar met schilderen,maar ik ben nu even gestopt,je weet wel waarom.
    dikke knuf van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Thea, Lisse is leuk.Het is vlakbij ons, Hoofddorp, en onze vrienden wonen er in het centrum. Je weet het vast wel maar naar de Keukenhof kun je met airmiles gratis. Wij hebben dat ook gedaan en wat hebben we genoten. wat ook leuk blijkt te zijn is landgoed Olmenhorst.Misschien iets voor jou.
    Fijne dag en bedankt voor je reacties op mijn weblog dan is altijd leuk. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Erg mooi en boeiend, die reeks foto's van de boomkruiper Thea. Ik heb hem zelden zo mooi in beeld gebracht gezien. Mijn complimenten.
    Zelf ben ik flink opgeschoten met het spitten, zoals je gezien zult hebben op mijn Blog. Nog zo'n twee keer er goed tegen aan en de klus is geklaard. Tot gauw.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Door drukke werkzaamheden al een tijd niet op je log geweest,en vidn juist je log zo mooi.
    Mooie foto van de boomkruiper, mooi scherp, je moet idd goed kijken, wat zijn ze mooi en hebben ze een mooie snavel.
    Heb net je log met de eekhoorn ook gezien, wat is dat toch leuk.
    Ik had vanmiddag een muisje bij het vogelvoer ;-)
    Helaas had ik de verkeerde lens op de camera ;-(
    OOk zo lollig om te zien.
    Gezellige zondag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.