~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 10 maart 2009

GALANTHUS


.......IN ONZE TUIN STAAN VERSCHILLENDE SOORTEN SNEEUWKLOKJES...........

............................HELAAS WEET IK MAAR VAN EEN PAAR SOORTEN DE NAAM...................VOORHEEN VOND IK DAT NIET ZO BELANGRIJK.......MAAR SINDS IK EEN TUINBLOG BIJ HOUD.......VIND IK HET WEL LEUK OM IETS MEER OVER EEN PLANT TE WETEN.....JA EN DAN IS EEN NAAM TOCH WEL MAKKELIJK.....

...........

.............DE DUBBELBLOEMIGE WAARONDER DE GALANTHUS FLORE PLENO VIND IK ERG MOOI....MAAR IK HEB OOK NOG EEN DUBBELBLOEMIG EXEMPLAAR ZONDER GELE STIPPEN.....GEEN IDEE HOE DIE HEET.....

...............................................




.....................................................................EN DAN STAAT ER OOK NOG DE GALANTHUS WORONOWII....een hoger soort...met brede lichtgroene bladeren......IK HEB WEL GELUK GEHAD....OOIT VOND IK EEN DUBBELBLOEMIG EXEMPLAAR TUSSEN EEN BOSJE GEWONE SNEEUWKLOKJES......DIE HEB IK NATUURLIJK APART GEZET......EN ONDERTUSSEN IS HET AL EEN HEEL BOSJE GEWORDEN.......

........DIT IS OOK EEN HOGER SOORT MET RONDE BLOEMBLAADJES.....................TERWIJL HET SNEEUWKLOKJE OP DE EERSTE FOTO JUIST ERG KLEIN IS MET GRIJSGROENE BLADEREN EN SPITSE BLOEMBLAADJES..........................................................



GELUK MOET JE AF EN TOE HEBBEN..........TOCH ????....................EN DE LENTEKLOKJES.....JA......DAT KAN NOG
WEL EVENTJES DUREN
DENK IK........

15 opmerkingen:

  1. Hoi lieve Thea, ik zit op marktplaats te bieden op eettafels. hahah.Ik vind het leuk om voor een leuk prijsje mijn interieur te veranderen. Nu moet ik mezelf wel vanachter de computer slepen, even snel stofzuigen, boodschappen doen en dan ook mijn atteljee in om te scrappen. De foto's op mijn verjaardag gemaakt in de dierentuin. De lente zit hier ook alleen maar in mijn hoofd hoor want buiten is het ook vreselijk maar.....wordt het morgen niet een mooie dag? Fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea.
    Ik kan me je hang naar meer kennis van de natuur erg goed voorstellen. Mij vergaat het precies zo. Bij mijn tuinieren kom ik allerlei groeiend, bloeiend, kruipend, vliegend en ander leven tegen. Waar komt het vandaan en hoe heet het? Ik blijf veel lezen en hoop zo wat bij te leren om nog een beetje meer van al dat boeiende om me heen te genieten.
    Ik kan je nu dan ook nog niet helpen bij het vinden van namen. Maar wie weet, misschien ontdekken we over een tijdje allebei precies dat wat we weten willen.
    Overigens komen in mijn tuin de hyacinten en andere bollen(ben toch werkelijk vergeten welke plantjes dat zijn) echt uit. Heerlijk vind ik dat: de eerste planten door mijzelf uitgezet komen naar boven.
    Maar ik moet het hierbij laten Thea; mijn kleine oogappel vind dat ik lang genoeg achter het toetsenbord heb gezeten: ik moet haar dringend 'heppele' met haar blokjes.
    Vele groetjes en tot gauw,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oef, wat een fout! Dat moeten natuurlijk narcissen zijn in mijn stukje hierboven. Maar goed het bewijst eens te meer hoe goed het zou zijn iets meer te weten. Dag allemaal!
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Thea,

    Nou die fotocollage hebik gisteren gemaakt.Toen was het beter dan nu.Al is het hier nu ook droog en wordt het lichter.
    Ik ben heel erg geinteresseerd in je link voor de fotobewerkingen.

    Je hebt het maar druk met je blogs.Maar wat leuk op allerlei gebied.

    Daaaag en de vriendelijke groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hm, voor mij zijn sneeuwklokjes gewoon sneeuwklokjes! Nooit geweten, en opgelet, dat er nog verschil in zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee meid, de dubbele klokjes zijn mooi!!! Jajaj, het heeft hier vandaag ook erg herfstachtig gewaaid, niks te lente. Mijn emaildoorgever, werkt nog steeds niet, vreselijk, heb al nagekeken, maar alles is ok ingesteld. Tja, dan maar telkens alles controleren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahaha wou dit gisteren ook posten op fotoblogje maar het is nieuwpoort geworden
    en welke soort??? dat weet ik ook ni hoor
    dikke knuf meid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die dubbele wil ik ook nog eens, ben ze alleen nog nooit tegengekomen helaas.
    De eerste bloeiers zijn altijd dubbelop genieten!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat mooi zijn de dubbelen thea!!!!!
    iedere keer weer genieten van je blog!!!!

    zo leuk dat we via deze blog ook van jou tuin kunnen genieten!

    fijn weekend thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo verschillend en allemaal zo mooi !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We hebben deze week sneeuwklokjes van mijn schoonzus gekregen. We zullen tot volgend jaar moeten wachten totdat ze weer bloeien (denk ik).
    groetjes,
    Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat mooi Thea al die verschillende klokjes. Nooit geweten dat er verschillende waren. Ik heb maar 1 soort, maar wie wwet volgend jaar en ander erbij.
    Fijn weekend, gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sneeuwklokjes zijn sneeuwklokjes zou je denken, maar met jouw foto's zie je ook o zoveel verschil, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dear Thea,

    Double pettal snowdrops...so beautiful!! I always admire your picture.

    Love
    from rusc

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.