~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 16 maart 2009

HIJ WEET HET NIET...


.........DE EEKHOORN DIE NU REGELMATIG IN ONZE TUIN EEN MAALTJE BIJ ELKAAR KOMT SCHARRELEN.......WEET NIET DAT ER VOEDERKASTJES VOOR EEKHOORNS HANGEN......

..........NOU JA....HIJ WEET ZE WEL TE HANGEN....MAAR HIJ WEET NIET DAT ER WAT LEKKERS VOOR HEM IN ZIT.....

.....................................................................................

.....HIJ GAAT ER ALLEEN MAAR OP ZITTEN........ZO ALS JE ZIET....REUZE HANDIG TOCH....

...................EEN PRACHT GEZICHT HOE HIJ EEN NOOTJE OP GAAT ZITTEN SMIKKELEN.........


............................................................................................................................................................................ALS EEN ECHTE ACROBAAT HANGT HIJ AAN ZIJN ACHTERPOTEN.....ZODAT HIJ MET DE VOORPOOTJES IETS EETBAARS KAN PAKKEN......






................REGELMATIG ZIE IK HEM BIJ DE BUREN IN HET VOEDERHUISJE ZITTEN....DAT HIJ DAAR MAAR NAUWELIJKS IN PAST....JAAA....DAT DEERT HEM NIET.....HIJ SLUIPT VIA HET PRIEELTJE NAAR HET PINDASNOER IN ONZE TUIN......OM DAAR ZIJN BUIKJE ROND TE ETEN.....

18 opmerkingen:

  1. hoi thea
    ben nog niet klaar met de tuin,moet nog wel het een en ander gebeuren.
    ik heb ook helleborussen gekocht.
    mooie witte.
    zo lekker gewinkelt,en nog leuke dingen gekocht?

    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is het toch ee prachtig beestje. Wat heerlijk om zo bij de natuur te wonen.
    Wanneer ging jij naar Lisse?
    Wij gaan pas begin mei weer naar Limburg en ik heb echt heimwee hoor. We hebben een huisje gehuurd in Epen bij een boer. Onze vrienden uit Lisse kamperen daar dan maar dat is niets voor mij. Als ik ergens naartoe ga moet het net zo comfortabel zijn als thuis. Gelukkig is Willem ook zo. De lente komt er echt aan he? Ik zit met de deur open naar de tuin. Wel beetje fris maar heerlijk die frisse lucht. Ik wens je een hele fijne week toe. Geniet ze lekker. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thea,
    Het moet geweldig zijn om zoveel belangstelling van vogels en zelfs viervoeters te krijgen als jij voor je tuin. Een eekhoorntje! Hij staat er weer prachtig op Thea. Zelf heb ik alleen nog maar een klein veldmuisje zien wegrennen terwijl ik de compost hoop aan het opruimen was
    Ik kan alleen maar hopen dat ik straks ook bezocht zal worden door onze gevederde vrienden en nieuwsgierige viervoeters. Ik ga wat dat betreft een beetje opletten bij mijnplantenkeuze. Ik wil planten plaatsen die insecten aantrekken die op hn beurt dan weer vogels aantrekken. Ik ben benieuwd.
    Voor dit moment ben ik samen met Maricarmen heerlijk aan de slag in onze tuin(en). Kom maar weer eens kijken op mijn blog.
    Vele groetjes en tot gauw,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Thea,

    Wat een geweldig leuke plaatjes van de eekhoorn.Ik heb vorig jaar in Frankrijk bij ons vakantiehuisje een video-opname gemaakt van deze acrobaat,Zo mooi.
    Ik moest er gelijk aan denken.!!

    Fijne dag en groetjes van Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. jajaja was geweest maar was nog steeds het sneeuwklokje
    bizaaaaaaaaaaaaaaaaar
    en sjors is weer een gelukzak
    ne rotbedorven str............ zeggen wij hier hihihih
    dada meid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niets mis met Luxemburg hoor maar ik zeg al 6 maanden dat ik graag naar Drenthe wil en heb dus heel wat uren achter de computer gezeten om een huisje te vinden en nu pas, gisteren, zegt hij dat hij naar Luxemburg wil.hahha. Te laat.
    Wij gaan ook veel in hotels maar als me meer dan 2 nachten gaan dan is een huisje leuker. In een hotel ben je toch de hele dag op stap en bij een huisje kun je lekker op je terras zitten, koken, op de bank zitten met een boek. Wat ook heel handig is dat we ook een paar uur zonder hond weg kunnen. We hebben weleens met een scooter rondgescheurd en ja dan kon zij (de hond) dan in het huisje blijven.
    Ik heb je mail ontvangen. Dank je wel. Ga straks even rondneuzen.
    zo nu weer aan het werk. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  7. meid heerlijk toch, tis dus niet sjors want die is slim, hij zou ens aan sjors moeten vragen hoe ie het deurtje open moet krijgen ;)), ikke zit allenig, vbentje is tumke helpen, dus niks te leuk doen vandaag, alhoewel, ik amusser me zelf ook kostelijk hoor. Zo, ff aan de wandel met sjuul, doegggggggggggggg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke foto's van de eekhoorn. Heerlijk om dit soort cadeautjes in je tuin te krijgen.
    groetjes en een (als we de weerman mogen geloven) zonnige week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thea, did you see I am from Poland? Your garden guests always take delicious dinner, right? rusc

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat zien we hier spijtig genoeg niet, maar kom dan hier wel effe een kijkje nemen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat geweldig zo'n "huisdier" !
    Fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tja, je moet toch wat als je honger hebt he?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar dat adresje van je. ;-)))
    Maarre jij in Limburg ik in Frl, ga ik natuurlijk niet heen hè maar wil natuurlijk wel graag je nieuwe aanwinsten op je blog zien. ;-)
    By the way, zag nog iemand staan die ook nog Helleborussen en ander tuingoed kwijt wilde in Limburg ( o.a. Taxus, buxus, vlinderstruiken )
    Misschien iets voor jou?
    Je moet ze er alleen zelf uithalen.
    ( da's alles )
    Leuk zo'n eekhoorntje, wat leuk dat je van zijn capriolen kunt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vergat ik te zeggen dat die Helleborussen en ander tuingoed uit Ospel weg moesten komen.
    Weet niet of dat in je buurt is?
    Dacht iig aan jou, het is gratis....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Thea, bij jullie ook mooi weer?
    Wat knapt een mens daarvan van op. Hoop dat het weekend ook mooi is. Zeker voor jou. Ik heb nog niet veel aan de tuin gedaan, gewoon een beetje bijhouden maar Willem doet het meest maar nu ook nog niet zoveel. De plannen zijn om een terras te maken van stenen en de vijver, die heel klein is, veel groter te maken omdat we er zo van genieten. Verder een plekje voor de cavia's want die vinden het heerlijk om buiten te lopen. Verleden jaar mochten ze gewoon los maar nu wil ik ze toch achter gaas doen. Zij springen niet dus het hoeft niet hoog. Een beetje gezellig maken met huisjes en zo. Tja wie geen eekhoorns heeft moet zich behelpen he?
    Nou veel liefs en fijn weekend.
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig om zo'n prive acrobatenvoorstelling van deze prachtige eekhoorn in je eigen tuin te hebben. Wat een weelde...
    Ik zou geloof ik de hele dag met m'n neus tegen het raam zitten...zoveel gebeurt er altijd in jullie tuin. Genieten !!!!!!!!!!Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een geluk hé?
    jij kunt daar vast van genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar heb je geluk mee.
    Wij hebben er ook één, maar die is veel schichtiger.
    Ik kon wel een mooi plaatje van hem maken, staat ook op mijn blog.

    Tot een volgende keer,
    ria

    ria

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.