~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 15 april 2009

HELLEBORUSFEEST


In het voorjaar ben ik helemaal in de ban van HELLEBORUS....een vaste plant.....met super mooie bloemen.......Er zijn zo ontzettend veel soorten en kleuren .....ik denk dat je nooit uitgekocht of gekeken raakt.........DE HELLEBORUS IS EEN WINTERHARDE VASTE PLANT........MEESTAL WEL DUUR.........
.........EEN TIJDJE GELEDEN VOND IK VIA MARKTPLAATS...EEN HOBBY KWEKER VAN HELLEBORUSSEN........WE MAAKTEN EEN AFSPRAAK EN GINGEN BIJ HEM OP BEZOEK.......EN KONDEN BIJ HEM ENKELE PRACHTIGE GROTE EN GEZONDE PLANTEN KOPEN..............................................................

.................HEEL ERG MOOI IS DEZE MET ZO'N DUBBELE RAND IN HET HART.........EN ALS DE ZON EROP SCHIJNT.......ZIJN DE KLEUREN WEER HEEL ANDERS...........DAN LIJKT HET EEN TOTAAL ANDER PLANT TE ZIJN...........

..........................


....................OOK KOCHT IK DEZE MET EEN RONDE ANEMOON ACHTIGE BLOEM.......DAAR WORD JE BLIJ VAN........ALS JE DIE IN HET HART KIJKT..........VOOR EEN KIJKJE BIJ MARCEL KLIK ....HIER........................................MISSCHIEN HEEFT HIJ OOK NOG WEL WAT VOOR JOU STAAN...........

..................VOOR MIJN VRIENDIN DIE ALTIJD NOG WEL EEN PLAATSJE VRIJ HEEFT IN HAAR TUIN...... BRACHT IK OOK WAT PLANTEN MEE .............................


............................ZOALS DEZE ROSE EN DIE PRACHTIGE ZWARTE................ZIJ HAD ALLEEN ENKELE WITTE PLANTEN IN HAAR TUIN STAAN........DUS EEN PAAR KLEURTJES WAREN MEER DAN WELKOM.....................................................



...................ZIJ WAS ZEER VERRAST DOOR DE KWALITEIT EN DE SCHOONHEID VAN DE PLANTEN................................OOK DIE MET HET DUBBELE HART NAM IK VOOR HAAR MEE............

...




DOOR HET ZONLICHT WORDEN DE BLOEMBLAADJES BIJNA DOORZICHTIG...... ..........................

.......................ER STONDEN IN ONZE TUIN AL ENKELE HELLEBORUS SOORTEN WAARONDER DEZE DONKERE CHOCOLADE KLEURIGE........DIE VIND IK OOK NOG STEEDS MOOI......DE KLEUR WISSELT HEEL ERG DOOR DE HOEVEELHEID ZON.......DE ZAAILINGEN HIERVAN...HEB IK OPGEPOT......DAT BELOVEN PRACHTIGE PLANTEN TE WORDEN.......ZE GROEIEN HEEL ERG GOED.............


......................DE GEWONE HELLEBORUS NIGER....MET WITTE BLOEMEN..........VIND IK PAS MOOI WORDEN ALS ZE BEGINNEN TE VERKLEUREN..........................DEZE ROSE MET DONKERROSE STIPPELS ERIN KOCHT IK VORIG JAAR.....HIJ HEET.....guttatus pink......EN DIT JAAR STONDEN ER AL MASSA'S BLOEMEN AAN DE PLANT............


12 opmerkingen:

  1. Wat heb jij veel verschillende Thea! Wow, ik word er helemaal hebberig van als ik ze zo zie...
    Tot vorig jaar wilden ze niks doen in mijn tuin, enorm veel blad maar geen bloem. Dit jaar las ik dat ik de bladen gerust kon wegknippen vlak voor de bloei en inderdaad, nu zater meer moois bij en vast dat ik nog meer wil aanschaffen, als ik dit zo zie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. meid, prachtig gewoon weg, wat en mooie bloemen, wist niet eens dat er zoveel verschillende soorten waren, jij hebt in elk geval beslist de mooiste. Prachtige foto's!!! liefs, jeany

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb jij er veel, daar word je gewoon hebberig van
    Maar ze zijn ook zo mooi, ook als ze `oud` worden :))
    Foto`s staan in de wachtrij om te showen :))
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als mijn vrouwtje dat hiet te zien krijgt, dan gaat ze watertanden denk ik.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nooit geweten dat de Helleborus er in zoveel verschillende kleuren is Thea. Vooral de dubbelbloemige vind ik schitterend! Het is weer heerlijk genietweer:-) Liefs Leonie
    http://leoniedehaan.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blommekes!!! Daar word ik weer vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat veel mooie bloemen !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi thea
    nog geen nieuws hier.
    heb vandaag een druke dag,krijg bezoek.
    want ik ben vandaag jarig,ja ja alweer 52 jaar.
    dus ik was vanmorgen al vroeg op.
    en het weer zit lekker mee,kunnen we mooi buiten zitten.
    ook een hele fijne dag
    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig , maar het is wel heeeel ver weg....
    ;-)
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hee doorgeefluikje :)))))) hahhahahaa, ik ga mee, maar wil wel extra portie slagroom hoor!!!!! :000, liefs van mie,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie bloemen! Vooral de 4de vind ik mooi met die extra krulletjes in de kern!
    Die bloemen zou ik ook wel als model willen hebben voor mijn foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thea wat heb je veel van deze schoonheden. Ik ben altijd zo blij als ik deze plant weer zie opkomen. Meestal een van de eerste planten die weer kleur laten zien in de tuin.
    Heel fijn weekend gewenst
    groetjes
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.