~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 27 april 2009

KIEVITSBLOEMPJES


........JAREN LANG HEB IK VERWOEDE POGINGEN GEDAAN OM DE FRITILLARIA MELEAGRIS.....ZOALS ZIJN ECHTE NAAM LUID.....IN MIJN TUIN IN BLOEI TE KRIJGEN.............


.........................................................................VERSCHILLENDE KEREN KOCHT IK BOLLETJES...DIE IK TELKENS OP EEN ANDERE PLEK NEER ZETTE.........MAAR HELAAS...MEER ALS ENKELE GROENE SPRIETJES WAS MIJ NIET GEGUND..........



..........................................................................................................................................................................................TOEN IK ZE VORIG JAAR BIJ DE BOERENBOND WINKEL ZAG STAAN........NAM IK DAN OOK METEEN ENKELE POTJES MEE........ZE WAREN NIET DUUR EN BOVENDIEN ZATEN ER AL BLOEMKNOPPEN IN......DUS SUCCES VERZEKERD........

....................ZE STONDEN NOG MAAR AMPER IN ONZE TUIN....TOEN DE IN DE HERFST GEPLANTE BOLLETJES KNOPPEN KREGEN.........TOEVAL.............DAT GEOOF IK NIET.......EN DE POTJES MET BOLLETJES DIE IK KOCHT BIJ DE BOERENBONDWINKEL.......DIE HEBBEN DIT JAAR OOK WEER HEEL VEEL BLOEMEN........ZE STAAN IN DE VOLLE GROND....... NET LANGS HET KASJE......DE ANDERE STAAN VLAK LANGS DE WATERSPUWER EN KRIJGEN AF EN TOE EEN EXTRA PLENS WATER.....OF DAT EEN IDEALE PLEK IS......HET IS MOGELIJK.......SCHADUWRIJK EN WAT VOCHTIG.......WANT ZELFS OP DIT MOMENT STAAN ER NOG STEEDS BLOEMEN AAN......

..............................EVENTUEEL ZAAD...GA IK NATUURLIJK WEER UITSTROOIEN........

9 opmerkingen:

  1. O wat mooi he , die kievitsbloempjes !
    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik vind die ook zo mooi, kan echt genieten van de bloemenpracht, heb ze ooit een keer in de tuin gehad, nu eigenlijk niet aan gedacht, dus ga ze ook weer halen, mooie foto's meid, Liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. weet je dat wij dat in onze tuin hebben en dit nooit hebben gepland !!!!
    dus wij hadden meer geluk dan jij hé

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Thea, hoe gaat het met die prachtige kleindochter van je?
    Ik baal best een beetje dat mijn nichtjes en neefje zo oud zijn. Ze hebben hun tante niet meer zo nodig.Die van 20 kan zo lief tips geven als ik ergens mee zit en dat vind ik zo lief maar de andere 2 zijn 16 en 11 en dat vind ik dus niets. Ik wou dat ze weer klein waren. Zeker mijn neefje. Dat was zo een lekker ding en nu een puber met wie ik regelmatig in de clinch lig.
    Met familie Pimpelmees gaat het goed. Wat zijn die fel zeg. Er mag echt geen andere vogel meer in de buurt komen. Ik twijfel of er al gebroed wordt. Ik zie het vrouwtje af en toe buiten komen maar ook zie ik het mannetje die lekkere insecten naar haar brengt. Ik vind dat zo lief. Willem zorgt ook zo goed voor mij haha al brengt ie geen insecten voor me mee. Liefs Hélène die niet kan wachten tot ze weer in Limburg loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heej Thea, wat een prachtige verzameling kievitsbloempjes !! Ik wist niet dat ze er ook in wit waren...prachtig... misschien iets voor mijn witte border, daar is ook geregeld schaduw ! Wat een prachtig stukje voorjaarstuin !!
    Fijne koninginnedag !
    Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze zijn heel mooi, wist ook niet dat ze in zoveel varianten waren
    groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi je kievitsbloemen! Maar wat een drama hier vandaag weer hè. Daar word je toch beroerd van. Fijne avond, liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik heb stilletjes genoten van je bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wist niet dat dit de naam voor deze bloemen was, maar ze zijn prachtig he.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.