~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 21 april 2009

MAGNOLIA X SOULANGEANA


.......IN ONZE VOORTUIN STAAT DE MAGNOLIA X SOULANGEANA ...DE NEDERLANDSE NAAM IS BEVERBOOM ........SOMMIGE MENSEN NOEMEN HEM OOK WEL TULPENBOOM........MAAR DAT KLOPT HELEMAAL NIET....DE ECHTE TULPENBOOM IS DE LIRIODENDRON....EN DIE ZIET ER HEEL ANDERS UIT.......



............ONZE VLAGGESTOKHOUDER ZIT NET BOVEN DE MAGNOLIA.....EN IEDER JAAR MET KONINGINNEDAG...ZEG IK TEGEN M'N MAN PAS OP BESCHADIG DE BLOEMEN VAN DE MAGNOLIA NIET.........MAAR DAAR HOEFT HIJ DIT JAAR ECHT NIET OP TE LETTEN.........WANT ALS OP 1 MEI DE VLAG UIT GAAT......ZIT DE BOOM AL VOLOP IN HET BLAD.......

...........ZO VROEG.........EN AL UITGEBLOEID.....KWAM DAT AL EERDER VOOR........

........GEEN IDEE.....WE HEBBEN IN IEDER GEVAL HEEL ERG GENOTEN VAN DE MOOIE WITTE BLOEMEN MET EEN BEETJE ROSE.....EEN PRACHTBLOEM..........EN ALS DE ZOMER ERG MOOI WORD.....MISSCHIEN KRIJGEN WE ER DAN WEER VRUCHTEN AAN.....NET ZOALS 2 JAAR GELEDEN.......op 1 Mei is mijn man jarig.....vandaar dat hier dan altijd de vlag uit gaat!!!!!

15 opmerkingen:

  1. Heerlijk die mooie bloemen te zien hè ?
    Hier is die ook alweer jammer genoeg uitgebloeid :((
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijn dat jullie er zo van kunnen genieten
    voor mij is het net witlof die bloemen...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. jajajj groot gelijk een tulpenboom is geen magnolia!!!!!
    er scheelt iets met de feeder want ik zie dat ik een paar postjes achtersta!!!
    mooie fotookes zenne théaken
    en vanmiddag
    eerst dochter afhalen van school want ze heeft één uur extra ( bijles wiskunde) dan naar de kapper met haar dan de dokter voor haar spuitje ,de bank ,de post en der was nog iets maar dat ben ik weeral vergeten hihihihi
    dada

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een mooie foto's !
    Hele fijne dag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha meiske, wat een mooie boom, wist niet eens dat die vruchten kon krijgen? enne, dat ie extra z'n best doet voor de verjaardag van het ventje, toppie toch!!!!!!!!!!!!
    Dikke knuff van mie,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn in elk geval hele mooie bloemen en dat is wat telt.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea,
    Ik zie dat mijn laatste reactie bij jouw vorige bericht niet geplaatst is, jammer, maar kan gebeuren nietwaar? In elk geval moet je niet denken dat ik je vergeten ben; de techniek liet me simpelweg in de steek.
    Ik ben momenteel druk bezig met schoffelen en harken; het onkruid groeit explosief. Volgende week hoop ik te gaan planten; pas dan krijg ik in mijn volkstuin water op de kraan en de jonge plantjes moet je natuurlijk wel besproeien om ze een beetje op weg te helpen. Ik hou je wel op de hoogte.
    Prachtige foto's trouwens van de magnolia.
    Vele groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hoi thea
    ja heb een leuke verjaardag gehad.
    hier is het ook wat kouder dan gisteren.
    maar ik wilde nog en plant verplaatsen,dus heb ik maar een dik vest aan gedaan.
    nu komt het zonnetje er door.
    en ga de planten die ik verpot heb even water geven.
    groetjes en een dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's Thea. Ik zie dat je net zo geniet van bloesem en bloemen als ik. Prachtige zachte tere kleuren hè. Hier was gisteren wel de hele dag zon maar met een koude wind... brrrr. Fijn week-end!
    P.S. De foto's van de moestuin zet ik er morgen op. Is gisteren afgekomen.
    Liefs Leonie
    http://leoniedehaan.web-log.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vastal hartelijk gefeliciteerd op 1 mei...
    Dag en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele mooie boom met een pracht van een bloem!
    Maar je hebt er troep van!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb vanavond geprobeerd bij Callemie te reageren maar na vijf keer alles ingevuld te hebben, heb ik de moed maar opgegeven. Raar hè. Ik heb net nog met verbazing naar je énige speldenkussen zitten kijken. Hartstikke leuk! Vooral die lange wimpers:-) Fijn week-end! Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind hem de mooiste voorjaarsboom, wist niet dat ie vruchten kreeg.
    bedankt voor je reactie :-)
    De opening van de B&B is weer uitgesteld, de bedden komen pas half mei. Maar erg vind ik het niet want de afwerking duurt langer dan ik gedacht had. Ik ben nu een paar weken aan het schilderen en in de tuin moet ook nog ontzettend veel gebeuren. Ik wil zo graag dat alles er netjes uitziet! Liever dat alles goed af is dan maar half zeg ik dan maar. Het geeft me nu een wat rustiger gevoel, we gaan gewoon lekker door met werken en genieten van het lekker weer :-)
    groetjes en een fijne zondag, Marlena

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie bloempjes! In de Japanse Tuin was hij echt al helemaal uitgebloeid!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea, Weet jij waarom sommige planten onkruid zijn? Ik vraag het me al tijden af. Ik zie zoveel plantjes die als onkruid bestempelt worden en die ik zo mooi vind en andere plantjes bij de tuincentra waarvan ik denk; beh, niets aan. Zo hou ik van bereklauw maar mag het niet in de tuin van Willem. hahah,dus zo leuk is hij ook weer niet.
    Fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.