~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zondag 31 mei 2009

VAN MUSSEN EN MEZEN


........IN EEN BUXUSBOLLETJE VOND IK EEN MUSSENNEST.......HET IS HET NEST VAN EEN HEGGEMUS .....

.......IEDERE DAG EEN EI ERBIJ.........NA HET VIJFDE HEB IK ZE NIET MEER GETELD.....

...........WEGENS TIJDGEBREK HEB IK MAAR EEN KEER ENKELE FOTO'S GEMAAKT VAN DE JONKIES......


.........TOEN WE TERUG KWAMEN VAN VAKANTIE HOORDEN WE ZE HARD PIEPEN........DE DAG ERNA VONDEN WE TWEE DODE VOGELTJES OP DE GROND......VOORZICHTIG HEB IK IN HET NEST GEKEKEN...........ZE WAREN UITGEVLOGEN............

.........DE KOOLMEES HEEFT EERST ALLES VERBOUWD.....TJONGE JONGE WAT KUNNEN ZO'N KLEINE VOGELTJES HARD TIMMEREN.....MAAR JA...JE MOET NATUURLIJK WAT ALS DE INRICHTING JE NIET AAN STAAT......

.........EEN KEER HEB IK HET DAK EVEN OPGETILD EN SNEL EEN FOTO GEMAAKT.......ERG DUIDELIJK IS ZE NIET GEWORDEN......IK ZAG WEL DAT ZE HUTJE BIJ MUDJE ZATEN.......DE OUDERS HADDEN BETER EEN GROTERE WONING KUNNEN KIEZEN.....VOOR DE PRIJS HOEFDEN ZE HET NIET TE LATEN......DE HUUR IS BIJ ONS VRIJ LAAG...AL ZEG IK 'T ZELF............

.........INTUSSEN ZIJN ZE AL UITGEVLOGEN.......HET NEST WAS LEEG.....GEEN EI OF VOGELTJE BLEEF ACHTER..........

.........IK ZIE ZE VAAK ALS ZE KOMEN BADDEREN.....SAMEN MET HET GEZIN VAN DE PIMPELMEZEN......


..........OOK KOMEN ZE REGELMATIG MET Z'N ALLEN UIT ETEN IN ONZE TUIN..........

13 opmerkingen:

  1. Geweldige foto's en een leuke tekst !
    Fijne 2e pinksterdag , groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haaaaaaaaaaaaaaaaaaa Truussssssss, benne er weer? Wat een leuke foto's joh, en wat leuk geschreven, ik zal je vertellen dat ik laatst bij frau kobus stond en ik bloemkes water gaf, iedere keer als ik terug kwam lag er een dood vogeltje op de grond, nog zo'n kleintje zonder haren en zonder kop, 4 keer achter elkaar, net of iemand die uit de lucht liet vallen, zo raar, en zo zielug. maar jou foto's zijn zo leuk en leif, ik durf dat niet in zo'n kastje te kijken alhowel, in een van de voelhuisjes zitten nu hommels, ook leuk !!! ;p, fijne maandag meid, tot gauw, leifs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wist niet dat musseneieren blauw waren
    dat hebben we nou weer bijgeleerd!
    even mee gekeken in het kastje hé
    schitterend hoor!fijne avond nog!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb ze ook dit jaar voor het eerst gezaaid Thea. Maar wist niet wat voor zaden het waren. Nu kan ik dus op het www gaan kijken wat voor lekkere gerechten ik kan gaan maken :)(als het echt doorzet natuurlijk) Is toch altijd maar afwachten. Tot nu toe in ieder geval daarin nog geen rupsen.
    Natuurlijk mag je me linken ;) Ik heb jouw ook al even toegevoegd in mijn persoonlijk Netvibes kan ik het doen en laten van je tuin ook volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Thea,

    Wat een leuke foto's van de vogeltjes.Bij ons in de tuin zitten er ook.Een getjilp van jewelste.Wat hebben ze toch allemaal een honger.Af en toe vind ik een kapot ei of een dood vogeltje.De natuur is ook vaak hard.

    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh en jij zei tegen mij dat ik ze niet moest storen en zelf heb je ook je nieuwsgierigheid niet kunnen weerstaan. haha.Zijn die eitjes echt zo blauw???Wat is de natuur toch mooi en bijzonder. Blijf nieuwe dingen leren en me verbazen. Ik was zo ontroerd om te zien hoevel zorg de pimpelmezen aan hun nestje en hun kleintjes gingen besteden. Ik vind het nog steeds erg wat er is gebeurd. Bij ons is de huur ook niet zo hoog dus ik hoop dat er weer wat terugkomt.
    Waait het bij jullie ook zo erg? wij wonen natuurlijk niet ver van de zee en jeetje het waait.
    We gaan eind augustus weer naar Limburg. Ik had iets uitgezocht wat 2 keer zo duur was en ja dat was te gek toen dacht ik er opeens aan dat we het bie t kapelke ook zo leuk was geweest en toen ik de prijzen weer zag dacht o, dat valt hartstikke mee. Dus hup daar gaan we weer. HEEEEEEEERlijk. Fijne dag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och Thea wat een mooie vogelverhalen...en dan die foto van die heggemus-eitjes... heb je ooit zoiets moois gezien. Zulke dingen uit de natuur daar kan ik erg blij van worden. Vorig jaar hadden we een koolmeesnest in onze brievenbus ! Het hele gezin (11 kindertjes) hebben we de hele zomer nog bij ons in de tuin gehad... wat een weelde :)
    Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig wat een leuke foto`s zijn dit geworden en leuke tekst, je kan wel een boek uitgeven !!
    Dag en fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Had er geen idee van dat die mussen blauwe eieren legden, weer wat bijgeleerd dus.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke foto's van die kleine meesjes in de tuin, en wat geweldig dat je zoveel nestjes had!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, wij zijn verplicht om te stemmen. Ik weet niet waarom, ze doen toch hun zin. Nou ja, weer een zondag verpest door in de rij te gaan staan wachten om een bolletje rood te kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig al die vogeltjes in de tuin Thea. Ik vraag ook geen huur, maar ze komen niet ;-((
    Het paard was uit de kast gebroken, van daar dat ie in de wei stond te grazen, ha,ha.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh wat vertederend thea!!!

    lieve groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.