~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 30 juli 2009

PAPAVER


.........JAREN LANG HEB M'N PAPAVERS UITGESCHOLDEN VOOR KLAPROOS.......

......MAAR IK WIST HET NIET.....ECHT NIET !!!............






............HET SCHIJNT, DAT DE PLANTEN MET HARIGE STENGELS KLAPROZEN ZIJN EN DE GLADDE STENGELS...JA..DAT ZIJN PAPAVERS........SORRY LIEVE PAPAVERS.....IK ZAL HET NOOIT MEER DOEN...KLAPROZEN ZEGGEN TEGEN JULLIE....

....ECHT NIET.....MIJN EXCUUS.....DAMES EN HEREN PAPAVERS......IK GA M'N LEVEN BETEREN.......BELOOFD...........VANAF NU KOMT HET WOORD KLAPROOS NIET MEER VOOR IN M'N WOORDENBOEK......EN AL HELEMAAL NIET MEER IN M'N TUIN.........

..................HET LIJKT WEL PAPIER.....ZOOOOOOO DOORZICHTIG ZIJN DE ENKELE BLOEMEN..........ALS JE ZE IN HET MORGENLICHT ZIET......


..............ONGELOFELIJK MOOI...................SINDS DE EERSTE JAREN GELEDEN KWAM AANWAAIEN.....ZIJN HET EEN VAN MIJN LIEVELINGS BLOEMEN.........IEDERE MORGEN MAAK IK AL VROEG MIJN TUINRONDJE.....EN HET IS EEN FEEST OM TE ZIEN, WELKE MOOIE PAPAVER BLOEM ER NU WEER OPEN IS.......

.......UPDATE: MISSCHIEN MOET IK VOORTAAN POPPY ZEGGEN.....DAT KAN VOOR ALLEBEI......AL VIND IK PERSOONLIJK PAPAVER WAT SJIEKER KLINKEN...........

17 opmerkingen:

  1. Hoi Thea, ja wel een geklaag oop mijn blog he maar gelukkig ben ik als ik bij anderen ben niet zo klagerig hoor anders zou ik niemnad overhouden, haha. Nee, ik kan heel gezellig zijn en goed luisteren.
    Het waait hier heel erg hard maar ik vind het niet onprettig. Een lekker zomerwindje.
    Ik zit nu alweer de dagen af te tellen dat ik weer jullie kant opga; 32 dagen. haha. Heerlijk idee dat ik nog 1 reisje te goed heb. We hebben dan een huisje in Mechelen. Ik wens je alvast een fijn weekend toe. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow wat een pracht exemplaren. vooral de laatste heeft mijn voorkeur. Dat is vast genieten als je weer zo'n knop ziet opengaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach Papaver of klaproos. Wat maakt dat nou uit. Ze zijn mooi en dat is toch het belangrijkste!?!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt zo moooie bloemen in je tuin, en vanalles veel soorten, machtig mooi, het is je daarom ook vergeven dat je de verkeerde namen gebruikt :)))) liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb even nar de stelen gekeken en je hebt dus klaprozen en papavers in je tuin staan. Maar je mag er best klaproos tegen zeggen hoor, per slot is van beide de familienaam "Papaver" De foto's zijn mooi.
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt ze weer mooi vast weten te leggen !
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Foei Thea, ga jij maar in de hoek staan, haha. Nee hoor, wat geeft het nu hoe je het beestje noemt, ik wist toch wel dat je de papaver bedoelde. En je hebt hele mooie zeg, niet te kort!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goh, staan ze bij jou nog in bloei, bij mij is het al voorbij ,helaas,want ik vind ze ook erg mooigroeten

    greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Thea. Als rechtgeaarde bloemisten dochter moest ik toch een s even googhelen, papaver-klaproos. Daar werd gezegd wat ik ooit van mijn vader heb geleerd: klaproos is de Nederlandse naam voor papaver. Kijk eens aan , voel je je schuldig voor niks. haha
    Groeten Riet
    Prachtige tuin heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat hebben we gemeen Thea, onze liefde voor poppies. En 's morgens een rondje door de tuin;-) ook heel herkenbaar.Wat zijn je foto's mooi! Fijne dag♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat zijn ze mooi he die klap o nee papavers als je nog zaad over hebt , hou ik me aan bevolen !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi al die papavers!
    Je hebt mij vorig jaar ook zaadjes gestuurd en die bloeien nu ook heel moooi! Ik zal snel wat foto's maken. Allemaal verschillende roze en witte kleuren.

    Ik heb geen vakantie maar het is hier nu echt komkommertijd. Ontzettend rustig. Het bedrijf blijft open ivm reparatiewerk. Maar de meeste klanten zijn duidelijk op vakantie. De telefoon rammelt niet eens...

    Heerlijk warm weertje hè? Zijn jouw pepers al rood? mmmm dat klinkt nu een beetje vreemd.... was niet zo vreemd bedoeld hoor!

    Mijn gele pepers verkleuren nu namelijk wel goed.

    Groetjes en knuffel terug
    Lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe je ze ook noemt Thea, beide soorten zijn prachtig!. Wil je wel geloven dat ik vorig jaar, bij het ontginnen van mijn landje, een hele serie klaprozen als onkruid heb weggespit! Nu denk ik er juist over om ze op de een of andere manier weer terug in mijn tuin te krijgen. Het kan verkeren.
    Bij ons is het trouwens ook erg heet. Heb zojuist nog even geschoffeld en geharkt, maar het was eigenlijk niet om uit te houden; vanavond dus maar weer verder.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hieronder info van wikipedia: dus ik denk niet jouw papaver zich beledigt voelde!!!

    Klaproos of papaver (Papaver) is een geslacht van bloeiende planten. Een bekende soort is de slaapbol (Papaver somniferum), waaruit opium gewonnen wordt. Deze soort wordt ook als sierplant gebruikt. De klaproos staat bekend als heksenkruid, en wordt in de volkstaal soms kollebloem (toverkol of kol = heks) genoemd.

    gr. Anna

    http://averyfairygarden.blogspot.com/2009/07/i-do-love-poppies.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige bloemen zijn dit toch Thea. Ze bloeien schitterend nu, bij jou. Hier doen ze helaas niet. Volgens mij zijn de slakken te lang bezig geweest en hebben die er al flink van genoten ;-(

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben er dol op Thea en heb dan ook ieder jaar een tuin vol papavers. Overal laat ik ze opkomen. Alleen dit jaar waren ze bijna allemaal roze, terwijl ik ook witte en rood met wit heb gehad.
    De was is weer aan de kant, het ligt schoon en gestreken in de kast ;-)))
    Groetjes tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hihi, natuurlijk is het een giraffe ;-) Ben gewoon lekker gek vandaag.

    Babs

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.