~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 24 augustus 2009

TIS NOG NIET VOORBIJ


.........DIE MOOIE ZOMER.......ELKE DAG KOMEN ER NOG NIEUWE BLOEMEN EN IS ER WEER IETS ANDERS OM JE TE VERWONDEREN............


............................................................................................................................BIJNA IEDERE AVOND KOMT ER EEN GROEP KRAANVOGELS OVERVLIEGEN......................

............IK HOOR ZE MEESTAL AL LANG VOOR DAT IK ZE ZIE......WANT ZE HOUDEN EEN GEZELLIG GESPREK ZO TE HOREN......JAMMER DAT IK HUN TAAL NIET VERSTA..........ANDERS KON IK EVEN MEEPRATEN.....OF OP MINST EVEN GOEIEDAG ZEGGEN.........DE GELE BLOEMEN HIER RECHTS HEB IK AL LANG GELEDEN UIT DE TUIN GEGOOID.......OUDERWETS.....MAAR ER STAAT ZO HIER EN DAAR TOCH NOG EEN PLUKJE DAT HET OVERLEEFD HEEFT...EN ALS ZE BLOEIEN DENK IK STEEDS......
.......JA...TOCH WEL MOOI.....................................EN DUS BLIJVEN ZE STAAN....MISSCHIEN MOET IK MAAR EEN POLLETJE ACHTER DE SCHUTTING PLANTEN......WANT IN BOEKETTEN ZIJN ZE OOK MOOI...EN DAN KAN IK ER TOCH NOG VAN KNIPPEN........

.........DE KLOKWINDE VIND IK OOK ZO'N SCHOONHEID.....HET IS EEN EENJARIGE PLANT DIE HEEL ERG VEEL WATER NODIG HEEFT.....EEN ECHTE ZUIPSCHUIT ZULLEN WE MAAR ZEGGEN.........MAAR DAT GESLEEP MET WATER HEB IK ER GRAAG VOOR OVER.....DE BLOEMEN ZIJN IN ELK STADIUM ZOOOO MOOI...ZELFS ALS ZE UITGEBLOEID ZIJN NOG.........


.........DE JONGE MUSSEN GEBRUIKEN HET FIETSWIEL KLIMREK VAN DE MONSTRANSBOONTJES ALS LANDINGSBAAN........WEER 2 VLIEGEN IN EEN KLAP......ZO ZIE JE WEER......GOOI NIET TE SNEL IETS WEG.......VAAK IS HET NOG PRIMA BRUIKBAAR........op mijn Moestuinblog schreef ik er al eerder over.........



..........DIT JAAR HEB IK DE ZONNEBLOEMEN EEN BEETJE MEER IN HET ZICHT GEZET......VORIGE JAAR WAREN ZE LEEG EN IK HAD NIET GEZIEN WIE DAT GEDAAN HAD.....MAAR NU HEBBEN WE DE DADER TE PAKKEN.....DE FOTO KON BETER......MAAR IS TOCH WEL LEUK EN GEEFT EEN GOED BEELD WEER......



............DE DRUIVEN ZIJN AL LEKKER....ZO HIER EN DAAR HEB IK ER AL WAT TUSSEN UIT GESNOEPT.........IK MOET WEL....WANT ALS IK WACHT TOT ER EEN HELE TROS RIJP IS.....IS HIJ LEEG......IK MOET ALTIJD MET DE VOGELS DELEN.............

17 opmerkingen:

  1. Oh eigen wijndruiven uit eigen tuin?
    Dat krijg je he als je in het diepe zuiden woont.
    Nee, de zomer is nog niet voorbij. Alhoewel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen laat je ons weer zien. Wat bijzonder de kraanvogels. Gaan ze ergens bij jullie in de buurt neerstrijken o.i.d.?¿
    Ik denk dat je die hier niet gauw zal zien. Af en toe eens een flamingo op het wad maar kraanvogels!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's zijn het weer geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende foto's laat je ons weer zien. Ze zijn allemaal even speciaal van de kraanvogels tot de fijnste bloemetjes.
    Groeten van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er weer erg fleurig uit op je blog ; prachtige foto's !
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hee meis, veilig thuis aangekomen? was heel gezelli vandaag, thanks!! Ook voor de mooien je weet wel,,,,,, enne je fietsenrek is de oplossing, geweldige mooie foto's, zo, ik ga nu onderuit, hahahha, byeeeeeeeeeeeee. jeany

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja meid, computerproblemen kun je beter niet hebben hé, gelukkig is het weer verholpen en kan ik ook weer bloggen!!! Verder is alles goed hier, bedankt voor de navraag!
    Wat een mooie foto's weer van je tuin. Prachtige clematis en die klokwinde....wauw!!!
    Liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je foto's zijn weer plaatjes, en ja, die meesjes die houden wel van een zonnepitje.
    liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's Thea. Wat is die klokwinde mooi, daar zul je inderdaad graag het gesleep met water voor over hebben. Wat een superhandige uitvinding is at fietswiel! Hier is het gelukkig bewolkt en morgen mwordt het koeler. Heeeerlijk ☺
    Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is gelukkig nog lang niet voorbij in de tuin. Wat bijzonder dat er elke avond kraanvogels komen overvliegen. Hier zie en hoor je voornamelijk gakkers.

    Mooi je klokwinde, bij mij bloeit ze nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Das sind wunderschöne Fotos aus einem August-Garten. Deine Collagen gefallen mir ganz besonders gut. Genießen wir also noch den Sommer und die warmen Tage.

    LG Charlotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ondanks de droogte ziet de tuin er nog mooi uit, bloeit nog genoeg, leuk de foto van het musje op het fietswiel.
    Ik heb ze heel veel in de tuin en zijn absoluut niet schuw, zo leuk.
    Ze wachten gewoon tot ik me een korstje brood buiten kom.
    Hoop dat het nog ff geniten blijft in de tuin.
    Prettige zondag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je foto's geven de wende tussen twee seizoenen prachtig weer Thea. Enerzijds zijn er die verschijnselen die de hefst al aankondigen en anderzijds lijkt de zomer nog even te dralen. Elke moment van het jaar heeft zijn eigen bekoringen, zelfs de wisseling tussen twee seizoenen.
    De bloemen heb je als altijd schitterend vastgelegd, maar wat wat ik vooral erg leuk vind zijn de foto's van de vogels. De musjes, de koolmees en dan kraanvogels! Helemaal te gek om die laatsten over je huis te zien vliegen. Is echt weer genieten van je Blog Thea!
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. kraanvogels ????
    vind je het heel erg als ik dat niet erg geloof ?
    die vliegen trouwens ook niet in een rijtje achter elkaar aan hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kraanvogels, wat leuk! Wat een verschillen toch in ons land, bij jullie kraanvogels en een eekhoorn, hier vooral egeltjes, ransuiltjes en een stelletje spechten...

    Wat mij betreft mag de zomer nog wel langer duren, ik heb er nog steeds nog geen genoeg van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Beste Thea

    Graag zou ik met je in contact komen voor het televisieprogramma Rondom 10 van morgenavond 12-09-2009. Zou jij zo vriendelijk willen zijn om contcat met mij op te nemen? Ik ben bereikbaar op 035 6719683 of via de mail yvonne.verkaik@ncrv.nl

    Ik hoop van je te horen

    Met vriendelijke groeten
    Yvonne Verkaik
    redactie Rondom 10

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thea, wat mooie foto's hebt je gemaakt.
    De foto met de kleine vogel op het rad is leuke.

    Fijne dag nog.

    Groetjes
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.