~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 20 oktober 2009

IK HEB EEN VOGEL......


...........IN MIJN KAS........DE LAATSTE WEKEN TROF IK DEZE MOOIE VOGEL AL EEN PAAR KEER AAN IN M'N KASJE........

.......HET IS EEN KLEIN VOGELTJE DAT BIJNA NIET STIL ZIT.....DE KLEUREN ZIJN EEN BEETJE GROENIG EN Z'N BUIKJE IS WAT LICHTER VAN KLEUR.........

.........HIJ HEEFT EEN LICHTE STREEK OVER Z'N OOG........IK DACHT EERST AAN EEN JONGE GROENLING.....MAAR DE SNAVEL IS SMAL EN SPITS......

.......IN HET ECHT ZIET HIJ ER VEEL MOOIER UIT ALS OP DE FOTO.......

.........GEEN IDEE WAT HET VOOR EEN VOGELTJE IS......BEN AL AAN HET ZOEKEN GEWEEST IN M'N BOEKEN EN OP INTERNET..........HET LIJKT OP EEN FITIS OF EEN TJIFTJAF..........Het is niet zielig hoor.....telkens als hij in de kas zat..........heb ik de deur zo ver mogelijk open gezet...zodat hij weer naar buiten kon vliegen...........

11 opmerkingen:

  1. Jammer maar ik weet het ook niet.
    Misschien dat Vivaldi je verder kan helpen om achter z'n naam te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zoek eens op heggemusje? die zien er ong. zo uit!!!

    even een antwoord op je vraag via m'n blog...
    de stickerverf is in contouren en inkleurverf verkrijgbaar!
    de contouren is dikker en strooperig, speciaal voor de lijntjes en is er in de kleuren, goud, zilver, zwart grijs en lood.
    bij de andere kleuren heb je heel veel keus!
    er is ook nog een ander merk te koop, maar deze Marabu vind ik het prettigste werken, vooral de contourenverf! er zijn ook nog doosjes te koop met een paar kleuren in speelgoedwinkel en action ed. maar die raad ik af, zonde van je geld!
    gr.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zou niet weten welk vogeltje dit is, maar weet wel dat het een mooie is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattig vogeltje Thea. Geen idee wat het er voor een is. Jammer.
    Fijne dag .
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat je gelijk hebt thea. Ik heb hem ook in de tuin. Een prachtig rank vogeltje en ik kom idd ook steeds weer uit bij de Fitis of Tjiftjaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een klein dotje. Ik kom je even een fijn week-end wensen Thea, ik ben geveld door een flinke kou. Getver wat vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Agossie... ik hoop maar wel dat-ie er niet onder lijdt, in de kas? Wel een mooike hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea. Dat is een mooi vogeltje in je kas en je hebt hem mooi gevangen met je lens.
    Ik denk ook dat het de fitis of de tjif tjaf is.
    Kijk hier maar eens:
    http://www.vogelvisie.nl
    Fijn weekend gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geeft niet hoor. Trouwens, volgende week moet ik van mams de patroon van de tas weer uittekenen voor je :p enne je hebt wel een houtzaagje nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hee meid, nou je hebt 1 vogellllllllllllllllllllll :)hihihi, ik denk dat je er wel meer hebt...................... in je tuin, hahahaa, ikke niet weten wat et is, dus zoekses met zoeken, grusse

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Thea

    Wat leuk dat je op mijn blog bent geweest en ja er is heel veel licht nu en inkijk.
    Het gras wat er eerst lag was alleen nog maar mos er was geen zon .
    De bomen waren te hoog.
    Ach ik ga er wel aan wennen en het is maar 2 weken dan staan er weer boompjes gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.