~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 26 oktober 2009

LOKKERTJE


.........DE LAATSTE TIJD HEB IK STEEDS EEN SCHAALTJE MET OVERRIJP FRUIT NEERGEZET......

......OP EEN STRATEGISCH PLEKJE....LEKKER IN DE MIDDAGZON........EN DE VLINDERS GENOTEN ER VAN.....

........DE DAGPAUWOOG ZAG IK ER GRAAG GEBRUIK VAN MAKEN........

.........MAAR OOK HET BONT ZANDOOGJE KWAM VEELVULDIG SNOEPEN.....

16 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's Thea en zo.n goed idee om de vlinders zo te lokken.
    Fijne avond verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hé, dat is een goed idee !
    Zag vandaag ook nog een vlinder in de tuin, dus morgen ook fruit naar buiten !!
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hm, je moet er maar op komen!
    Een goed idee Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. goed idee om dit met je overrijpe fruit te doen. Zo hebben veel er nog plezier van en levert het voor jouw nog hele mooie foto's op

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zijn ernu nog vlinders dan,nou dan ga ik ook wat fruit neerzetten,heb altijd wel overrijp fruit in huis,leuk idee van je dank je thea,
    o ja,,je foto;s zijn heel mooi hoor zoveel verschillende vlinders.

    oma nijn

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vorige reacties Thea. Een prachtig idee en wat een resultaat! Geweldig toch zo'n blog; je kunt ons allemaal mee laten genieten van deze schitterende beelden. Dit is ook het mooie van je tuin achter je huis: je kunt steeds even kijken en genieten.
    Heb ook nog een vraagje aan jou. Volgens mij heb jij ook fruitbomen in je tuin. Zelf heb ik inmiddels een peren- en een appelboom gepoot. Die laatste is 'ingepakt'in een ondersteunend bamboewerk. Weet jij misschien hoe lang dit nodig is? Voorlopig, de hele winter, laat ik het maar zo; hij zal de steun wel nodig hebben. Maar moet ik het laten zitten om hem tijdens de groei van appels te ondersteunen? Heb jij zoiets al eens bij de hand gehad? Zou je me hierover eens willen mailen?
    groetjes, Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow... wat een prachtige foto's Thea en wat een beregoed idee van dat overrijpe fruit!
    Ik wist niet dat vlinders daar op afkomen, denk meer aan vette vliegen en zo;-)
    Reken maar dat ik het ook eens ga proberen. Onder het raam van mijn study staat buiten een tafeltje. Dat lijkt me een ideale plek - camera ook altijd onder handbereik.
    Veel plezier daar nog mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's levert dit op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zou goed een leiboom kunnen zijn Thea. Ik heb het eens opgezocht op het internet en het lijkt er inderdaad veel op. Ik weet niet of ik mijn boompje op de langere termijn ook echt ga leiden, maar voorlopig zal ik het zomaar laten, hij zal inderdaad de steun hard nodig hebben. Bedankt voor je snelle reactie Thea; twee weten toch altijd meer dan één, zo zie je maar weer. Groetjes, Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea,
    We kunnen het er alleen maar erg over eens zijn hè !! Wat is de natuur toch prachtig. Tjonge die vlinders, nou heb jij ze natuurlijk ook super gefotografeerd !!
    Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig ! Wat leuk dat vlinders echt te lokken zijn !
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea,

    Wat een geweldig mooie foto's maak jij zeg ! Die vlinders... het lijken wel foto's uit een plaatjesboek. Supermooie kleuren !

    Dank je ook voor je lieve reactie op mijn blog. Ik ga ook het liefst naar zulke rommelmarkten hoor !
    Hier in Beuningen is iedere dag van 10-4 een klein rommelmarktje in een klein zaaltje. De dame die het beheert doneert alle opbrengsten aan het KWF omdat haar dochter enkele jaren geleden aan kander overleden is.
    Daar kom ik graag. Leuke spulletjes en ik geef haar vaak wat extra's (ze vraagt niet echt veel...) voor het KWF. Heb ik toch de indruk dat ik help !

    Ik kom oorspronkelijk ook uit Limburg.

    Groetjes,
    Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een goed idee om overrijp fruit neer te leggen, zo kan je lang van de vlinders genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Das ist ja eine tolle Idee die Schmetterlinge anzulocken. Aus meinem Garten sind sie leider verschwunden.

    LG Charlotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea!
    Wie viele Schmetterlinge es noch bei dir gibt. Die sind hier bereits alle verschwunden, es ist zu kalt.
    Der Frost bei mir - das ist normal. Wir wohnen auf fast 500 Höhenmetern, da kommt die winterliche Kälte früher und bleibt länger.
    VLG Gudi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat heb ik ook al eens gedaan en ze komen er eht op af. Wie het niet gelooft, hier staat het bewijs.
    Prachtige kiekjes Thea, genieten is dat.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.