~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 4 november 2009

DE BLADEREN VALLEN


..........INTUSSEN VALLEN DE BLADEREN IN EEN RAP TEMPO VAN DE BOMEN...........EEN KORTE WANDELING IN DE GROENSTROOK ACHTER ONS HUIS........

........LEVERT DEZE MOOIE BEELDEN OP.......VOORAL HET ZONNETJE MAAKT DE KLEUREN ZO INTENS.......EN EEN BLAUWE LUCHT ERBOVEN........

................HEERLIJK OM HIER EVEN WAT ROND TE DOLEN.......

..........PADDENSTOELEN VOND IK OOK BIJ DE VLEET.........

..........ZO DICHT BIJ HUIS......EN ZOVEEL MOOIS...ER STAAN OOK VEEL KASTANJE EN NOTENBOMEN HIER...........


........EEN INDIAN SUMMER IS HET NIET........WANT

.......VEEL BOMEN MET DONKERE BLADEREN VIND JE HIER NIET......JAMMER MAAR JE KUNT NIET ALLES HEBBEN..........

18 opmerkingen:

  1. Wat een schitterende collages heb je gemaakt. Heerlijk om als het droog is en het zonnetje dan toch even tevoorschijn komt lekker een frisse neus halen. Ik kan ook geen genoeg krijgen van al die mooie herfstfoto's op de diverse blogs.
    Ik wens je een fijne dag, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Thea,

    Ik ben niet alleen de hele dag winkeljuf aan het spelen hoor in mijn eigen winkel zonder klanten waar niets te koop is en alles zelf hou;-) ik ben ook nog eens helemaal gek van tuinieren, nou ben ik bij jouw even aan het goede adres:-)
    Ik vond je wandeling op de groenstrook bij je huis zo mooi, ik woon in de buurt van Amsterdam dus wij hebben een hele andere strook, een gedoogstrook hahahahaha.
    Dus ik ben natuurlijk gelijk even verder gaan kijken op je blog en keek mijn ogen uit, zoveel moois.
    Je post over de Helleborus was ook super, ik ben ook helemaal verliefd op deze plant.
    Ik heb eens een tibetaanse helleborus gekocht, heel zeldzaam en al mijn verjaardagsgeld erin gestopt, na het voorjaar verdween hij en is nooit meer terug gekomen:-( vaak gaat het dan om zeldzame soorten die uit het wild geroofd zijn en hier weinig overlevingskans hebben dat was dus mijn straf want het wildroven is verboden.
    Onze tuin is niet groot maar ik heb er wel een paar planten van staan, dicht bij het raam dan kan ik ze goed zien in de winter.
    Ik heb genoten van je tuin er is zoveel bij je te zien en kom zeker terug om lekker rond te wandelen.

    Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, mooi, mooi, al je foto's Thea. Zo zie je, dicht bij huis zijn ook mooie foto's te maken. Prachtige groenstrook met van alles te zien.
    Fijne dag verder.
    Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat weer een prachtige collages ; je zou het haast gewoon gaan vinde...
    ;-)
    Erg herfstige groet uit Assen. ( nat , nat , nat , nat... )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat zijn we toch een geluks vogels he,we wonen toch prachtig,hier geniet ik van.kan me nooit teveel zijn,
    mooie foto's hoor ,zou zo weer naar buiten willen,maar dat kan niet,mijn griepie heeft de kop weer opgestoken.zit in mijn ponnetje achter de computer.

    groetjes GREET

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto serie van de herst. Dat is puur genieten hé. Ik mag ook graag rondwandellen en de camera gaat dan ook altijd mee.
    Uitzonderingen daar gelaten.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En wat heb je er een herrie van al die vallende bladeren he?
    Ik ben blij als ze eindelijk allemaal van de bomen zijn. Dan kan de rust weer komen! Hahaha.
    Leuke en mooie collages Thea!
    Ik zou het niet kunnen. Ook heb ik er geen geduld voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Beste Thea,

    Wat een prachtige foto's..echt gewelig..
    Als je zulke foto's kunt maken, dan ben je een echte kunstenaar..

    Heel erg bedankt voor je lieve krabbeltje op mijn Blog..


    Alle liefs en goeds,
    Marijke van Ooijen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goedemorgen Thea,
    heel mooi foto's..heb je gemaakt..

    Es muß herrlich sein, wenn man aus dem Haus nur ein paar Schritte laufen muß um im Grünen zu sein..

    Das Pilz Layout ist klasse!
    Die Pilze sind wunderschön,aber auch alle anderen Bilder sind sehr sehr schön.

    Ich werde nachher die Kamera an den See mitnehmen und vielleicht finde ich ja dort Pilze...

    Wünsche dir ein schönes Wochenende
    Herzliche Grüße
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is toch wel weer mooi om alle herfsttinten nu te zien. Vooral met het zonnetje erop is het een prachtig geheel. Je treft het wel met zo'n mooie wandel gelegenheid dicht bij huis. Hier is alles plat en kaal. Dus voor de bossen moeten we wel even een stukje rijden. Maar het wad is ook mooi hoor, alleen heel anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een mooie foto's weer thea!!

    vooral die paddestoelen......... geweldig!

    wat is de natuur toch ook mooi he thea!!!!


    ik wens je een heel fijn en goed weekend!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bonjour Thea, wat een prachtige kransen en zo heb je weer gemaakt. Ik wilde daar reageren maar het lukte me niet dus vandaar dat ik het hier doe. Jij haalt zeker de meeste materialen uit eigen tuin ?
    Ik moet alles kopen en wat is alles duur. Dan is de lol er gauw af hoor.
    Ik was inderdaad naar Olmenhorst was er nooit geweest en het was nog dichterbijer dan ik dacht. Wat prachtig die knalrode appels. Ik heb meegenomen voor onszelf maar ook voor de beesjtes. Onze vrienden hebben daar 3 bomen.
    Willem is weleens bang voor zijn baan en zegt dat hij gek zou worden van het thuiszitten maar er is altijd zoveel leuks te doen en te beleven. ik ben net als jij hoor, ik vermaak me prima.
    fijne week en veel liefs daar in het mooie limburg.
    Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bloos bloos groot gelijk ik ga er gelijk wat aan doen. Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lukt me niet . Maar als goed maaker zet ik in de zijkant van Blog speciaal voor jouw mijn Hortensia bollen. Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je weet geweldig mooi de sfeer van het jaargetijde in je foto's te vangen Thea. Vooral de collage met de bosgezichten vind ik erg mooi. En wat die Indian Summer betreft: daarginds in Canada is het nu inderdaad van een overweldigende schoonheid, maar hier hebben wij onze eigen kleine lieftallige natuur, ook enig in zijn soort.
    Tot gauw en groetjes,
    Ton

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea
    Ik ga zeker jou recepten gebruiken,maar ik moet eerst nog wat aan de bomen zien te krijgen.
    Het laatste stuk in de tuin gaat eenn moestuintje worden die komen ze van de week alle wortels van weg halen.
    Maar of mijn tuin net zo mooi gaat worden als die van jou!!!!!!!!!!!!!!!.dat weet ik nog niet hoor groetjes yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Thea,
    You take wonderful pictures! I would love to learn how to do a mosiac like that -so pretty.
    vickie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk die foto's Thea. Ik heb er met verlangen naar gekeken. Ben nu al dik drie weken ziek geweest. Maar zoals je ziet ben ik er weer. Nee, nog helemaal niet beter, maar inmiddels hoestloos dus m’n gekneusde rib kan tot rust komen en het gaat langzaam vooruit. Bidt maar dat jij het niet krijgt, het is een ellendige griep. Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.