~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 26 november 2009

WINTERKLAAR


..........DE TUIN IS BIJNA WINTERKLAAR.........DAAR VERSTAAT NATUURLIJK IEDEREEN WAT ANDERS ONDER......IEDEREEN HEEFT ZO ZIJN EIGEN MENING VAN WAT MOET EN ECHT NODIG IS.........

........IK OOK NATUURLIJK.......IK VERSTA ONDER WINTERKLAAR MAKEN.....HET WATER AFSLUITEN......DE SLANGEN OPRUIMEN.........POTTEN VAN EENJARIGE LEEGMAKEN EN OPBERGEN........STEUNMATERIALEN OPBERGEN.......

.........VOEDERBAKJES VOOR DE EEKHOORNS EN VOGELS VULLEN.......EN ZONODIG NOG WAT OPHANGEN.......

.........DE WATERSPUWER LATEN WE ZOLANG MOGELIJK AANSTAAN......ER ZIJN VEEL VOGELS DIE DAAR KOMEN DRINKEN.........

.........EN OOK NOG EVEN GENIETEN VAN DE WEINIGE BLOEMEN DIE NU NOG STEEDS MOOI ZIJN........ZOALS DE KLOKWINDE EN DE BORAGO..........

14 opmerkingen:

  1. Hay Thea,

    Wat zijn deze foto's mooi...!!!
    Het lijkt wel een sprookjestuin, dit is echt genieten om naar te kijken...
    Gelukkig is je tuin winterklaar..
    laat nu de winter maar komen.

    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er allemaal al mooi uit bij jouw, ook nog genoeg te bloeien. En de vogels zijn prachtig genomen. Ik vind ook dit een heerlijke tuin tijd. Er is zoveel te zien en te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eekhoorntjes krijgen we hier helaas niet maar van de vogels genieten we volop.
    Prachtige tuin heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige post Thea!!! wat een mooie foto's je tuin is een paradijs.
    Geeft een heerlijk gevoel als de tuin winterklaar is, voor je het weet valt de vorst ineens in en dan zijn sommige klussen die er nog liggen te laat dus laat de winter maar komen.

    Groetjes Irma en klinkt wel heel lekker Limburgse vlaai mmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klaar of ook winterklaar.
    Krijg je de tuin überhaupt ooit eens klaar. Uit eigen ervaring kan ik zeggen....NEE.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kwam hier via Jacqueline (Knovos) en heb een hele poos rondgekeken. Prachtige foto's maak je.
    Groet van Bettie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke fotos. En er bloeien nog bloemen bij jullie?? Ik zit in de verkeerde buurt hier :)

    een prettig weekend, Julianna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jeetje Thea, dat jij nog klokwindes hebt enz. Wij hebben niks meer bloeiend in de tuin. Misschien nog een enkele roos, ik zal morgen eens op onderzoek uitgaan. Fijn week-end! Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad, ik versta onder winterklaar maken: Alles uit de groentetuin, de stokken van de tomaten en alle ouwe zooi, die we niet meer eten. De chrysanten afbreken en de stelen met blad op de rest laten liggen. Alle geraniums en dit zijn er veel, in de cave rijden. Alle overblijvers in de broeikast, die niet verwarmd is, dus daar gaan alleen de sterke planten in. De vijverpomp eruit en schoonmaken. Alle zomerbollen in de berging en ga zomaar door. We zijn ook nog niet klaar. Je vroeg of die aardperen geschild moesten worden? Eigenlijk wel, denk ik. Maar ze hebben z`on raar model, ik boen ze goed af en dan gaat het ook wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Natuurlijk wil ik dit niet anoniem versturen!!!!!!

    Groetjes Tons

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Thea.
    De tuin winterklaar, ik doe er heel weinig aan voor de winter. Net als jij de potten opruimen en stutmatriaal opruimen. Voor de rest laat ik de boel,de boel.
    Zo kunnen de vogeltjes overal lekker rondstruinen, overal vinden ze wel wat.
    Prahtige kiekjes heb je weer, ik zie zelfs het winterkoninkje bij je.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Tha
    Du hast einen wunderschönen Garten, die Bäume mit Buchse eingezäumt, einfach traumhaft.
    Liebe Grüße Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hay Thea,

    Ja ik zou heel graag de link willen hebben, om zelf van die mooie collage's te leren maken..

    Ik zou niet weten of me dit lukt, maar ik kan het altijd proberen toch..

    Lief van je dat je aan me denkt..

    Liefs,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De foto's van de vogels en de eekhoorn zijn prachtig Thea. Je weet elke keer de pracht van de natuur toch weer een beetje anders weer te geven. Erg fijn om rustig te bekijken.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.