~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

vrijdag 1 januari 2010

GELUKKIG NIEUWJAAR


........ALS KIND GINGEN WE VROEGER EEN NIEUWJAARSBRIEF VOORLEZEN.....AAN OUDERS MAAR OOK AAN OMA EN OPA......VANMORGEN IN DE EERSTE UREN VAN HET NIEUWE JAAR SCHOOT ME DAT INEENS TE BINNEN........SPONTAAN KWAMEN ER ENKELE DICHTREGELS IN ME OP.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Als kind werd het nieuwe jaar begonnen
wie staat daar nu nog bij stil
met een versje...nee, niet zelf verzonnen.

Is....toen het digitale tijdperk is gekomen
zo electronisch, koud en kil
alle liefde voor elkaar weggenomen?

Het bloggerswereldje lijkt dan misschien raar
in de praktijk blijkt dat gelukkig niet zo te zijn.
In vreugde en verdriet staan we klaar

Een vriend'lijk woord soms heel klein
vele vriendschappen zijn hier al ontstaan
soms brengt die akelig kille pee cee

Laat ons daar in 2010 vooral mee verder gaan
voor ons een vrolijke reactie mee
ook kritiek mag er zijn.

Door dit gedicht voor te leggen
aardig verpakt doet kritiek geen pijn
nee, ik schud dit niet zomaar uit m'n mouw.

Ja, dat hoort er allemaal bij
dat is, wat ik als dank even zeggen wou
is dat vriendschap of is dat klef?

We staan steeds bij elkaar in de rij
om over te brengen onze goede wensen
Geluk Liefde Gezondheid....ik besef

Dat we het zelf moeten doen, beste mensen
Maar met steun van elkaar
gaat het vast weer lukken't komend jaar!!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


..........IK BEN ER EVEN VOOR GAAN ZITTEN......JULLIE HOEVEN NIET BANG TE ZIJN DAT IK VOORTAAN IN DICHTVORM VERDER GA......Een schoonheidsprijs zal het niet verdienen!!......IK HOOP DAT ER UIT HET GEDICHT BEGREPEN WORD......HOE ZEER IK JULLIE WAARDEER.....IK WENS IEDEREEN EEN HEEL MOOI, GELUKKIG EN LIEFDEVOL 2010 TOE.........

14 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor je prachtige gedichtje met mooie woorden.
    Ik wens jou en al degene die je lief zijn een geweldig 2010.
    Dikke knuffel,
    Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Thea!
    Ook ik wens je een goede 2010.
    Moge al je wensen uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedicht !
    Ook voor jou veel geluk en gezondheid in 2010 ! En dat je maar lekker zo doorgaat met je blogs ;-)
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor je mooie gedicht en ik wens jullie ook heel veel geluk en gezondheid het komende jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Thea


    Mijn allerbeste wensen voor 2010!
    En nog vele jaren blogplezier!


    Groetjes


    Rudi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo
    Auch dir ein gutes neues Jahr!LG Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea,
    ich wünsche Dir ein schönes Jahr 2010! Vielen Dank für Deinen Besuch in meinem Blog... ich werde jetzt auch öfter bei Dir reinschauen.
    Groetjes Annely

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heel mooi gedicht hoor Thea,jij ook met je hele gezin een goed jaar toegewenst,en wat een mooi horloge is dat.,daar kan je de tijd heel goed opzien.leuke foto's van je uitstapje ,heerlijk he er even uit.

    groetjes greet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Thea,

    Meis voor jou en je familie een goed en vooral gezond 2010!

    En wat een mooi gedicht, bedankt dat je dit met ons wilt delen

    Ik hoop in 2010 veel moois van je te blijven zien...ik wordt er altijd zo blij van.

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Thea
    Ik wil jou en je naasten ook een fantastisch en vooral gezond 2010 wensen!!!
    Liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OT.
    Goeden morgen Thea!
    Vannacht geen sneeuw! Maar tegen de avond zal er weer iets bijkomen :-((

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi en lief gedicht Thea! Ik herinner me trouwens nog heel goed dat ik in de zomer van 2008 met mijn Blog begon, zomaar, zonder al teveel reacties te verwachten. Maar wat was ik blij toen ik na een paar weken toch een eerste reactie kreeg, ook zomaar leek het, 'out of the blue'. Jij was het die destijds het eerst reageerde Thea, en sindsdien hebben we al heel wat berichtjes over en weer gestuurd. Net als jij hoop ik dat we ook in dit nieuwe jaar hier mee doorgaan. De moderne techniek kan verkillend werken, maar zolang wij meester over hem blijven zorgt hij voor een prachtige aanvulling in ons leven; bijvoorbeeld het maken en het bijhouden van een Blog, dat vervolgens weer allerlei contacten mogelijk maakt.
    Heel goed 2010 Thea, voor jou en de jouwen.
    Groetjes,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Thea,
    Veul hail en zeeg'n in 't nije joar !! Oftewel alle goeds voor 2010 :)
    Groetjes, Janneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. mooi gedicht!
    en voor jou en je gezin ook een fijn gezond en creatief jaar!!!
    met vele uurtjes genieten van de vogeltjes in je tuin...mooie foto's heb je ervan gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.