~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

woensdag 27 januari 2010

HET WINTERT MAAR DOOR...


.......Een heel klein laagje sneeuw kregen wij aan het begin van de week.......dat is meer dan genoeg........

........maar koud is het wel.......een kille gure wind......maar als het echt koud is.....zie je veel meer vogels rond de voedertafels......

.......De vogels hebben dan meer energie nodig om warm te blijven......

......Dat betekend dat ze meer moeten eten......en als ze het zelf moeten gaan zoeken duurt het veel langer eer ze hun buikje vol hebben.......

........Vandaar dat ze naar de voedertafels komen.....daar vinden ze snel voldoende voedsel..........tenminste....als wij zorgen dat er voor de vogels wat te halen valt.....dus gooi wat kruimels buiten of hang vetbollen in een struik of boom.....natuurlijk niet op een plekje waar dagelijks een paar katten rond rennen........




........Maar wel op een veilig plekje.....en als je dat plekje kunt zien vanuit je luie stoel......kun je ook nog gratis genieten van de leuke voorstellingen die vogels geven........

17 opmerkingen:

  1. Ja het wintert maar door Thea, het wordt een lange winter. Meestal begint de winter pas om deze tijd en nou hebben we al zoveel gehad. Maar we hebben ook een prachtige lange zomer gehad en die had ik niet willen ruilen.
    Het stortregent hier nu dus de vorst is weer weg denk ik. GRoeten Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea

    schöne Bilder .....aber ich für meinen Teil bin den Winter echt leid....gerade ist es bei uns -5° ,aber durch den eisigen Wing fühlt es sich viel kälter an.....
    LG Sandra

    PS wäre ja toll wenn das mit der Offenen Gartenpforte klappen würde.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo is het naar net, genieten vanuit je luie stoel als het even kan, genieten van de natuur... daar hoeven we niet veel voor te doen he? Leuk die vogeltjes die onderste boven aan de pinda's hangen!
    Je blokje boven in van 'Lord bless...' is echt super !!!

    Een leuke avond en een groetje van Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is nou mooier dan vanuit je stoel genieten van zoveel moois.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ich kann mich an diesen niedlichen Schwanzmeisen bei Dir im Garten nicht sattsehen!
    Liebe Grüße
    Silke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Obwohl es dieses Jahr so kalt ist und auch viel Schnee liegt, haben wir leider nur ganz wenige Vögel im Garten. Vielleicht sollten wir das Futterhäuschen mal an einen anderen Platz stellen, einen Versuch wäre es wert

    LG Lis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk............die vogels in je tuin maar van mij mag het lente worden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bei dir ist ja auch ganz schön viel los . Bei uns war es am Sonntag relativ warm. Der Boden war nicht mehr gefroren und der Schnee verschwunden sofort waren auch nicht mehr so viele Vögel an denn Futterstellen. Jetzt liegt schon wieder Schnee und der Frost ist zurück eigentlich hätte ich jetzt nichts gegen den Frühling die Zeit wird mir lang.
    Liebe Grüße Susanna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Thea,
    Schnee und Eis mag ich auch gar nicht mehr, die kleinen Schwanzmeisen haben uns mal im Sommer in einem großen Schwarm überrascht, jetzt im Winter haben sie noch nicht zu uns gefunden...aber viele andere Blau- und Kohlmeisen, Finken, Rotkehlchen...aber sie sind sooo scheu vor der Kamera...

    Liebe Grüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wunderschöne Vogelaufnahmen, liebe Thea. Wie ich sehe, bietest Du Deinen Vogelgästen auch einen reich gedeckten Tisch. Ich bin total begeistert von den Schwanzmeisen, die habe ich bei uns noch nie gesehen.

    Liebe Grüße vom Maifeld, Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vannacht alwéér veel sneeuw gevallen. Toch, het valt hier vaak wel tegen welke fladderaars bij het voer komen, terwijl we steeds vers bijvullen.
    Jammer dat we hier helemaal geen staartmeesjes zien, die zijn wel heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja , volgens mij moeten we nog door een hele berg sneeuw om bij het voorjaar te komen ;-)
    Goed weekeinde , groetjes van Ingrid.
    ( Je foto's zijn weer erg mooi maar dat type ik aldoor al vandaar dat ik dat nu maar achterwege laat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, wat een mooie foto's!!!! En een tuin om in weg te dromen... wou dat wij hier ook zo'n tuin hadden, maar ach, er zijn maar 24u op een dag en da's véél te weinig om alles te doen wat leuk is!
    Bedankt van de leuke reacties op mij blogjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het blijft maar aan de gang hè. Maar ik denk dat de echte strenge winter nu op z'n retour is. Fijne dag ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Thea.
    Ja hier winterd het ook maar door.
    Ik heb er echt van genoten, zondagmorgen vers gevallen sneeuw, zon en een blauwe lucht.
    Maar nu is er niks meer aan, grijs grauw half sneeuw half regen koude wind brrrrrr.
    Laat de lente nu maar komen.
    Mooie kiekjes heb je van de staartmees, deze zie ik dit jaar niet zoveel.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Thea,
    Je laatste bericht onderga ik alsof ik naar een film zit te kijken de beelden èn de tekst volgen elkaar prachtig op; het gaat als vanzelf bewegen en leven.
    Je weet dat ons gezin weer compleet is en dus ook wat de voortschrijdende winter betekent voor met name Isabel: bibberen en afzien. Maar de overgang naar wat mildere temperaturen kan nu toch echt niet ver meer zijn.
    Overigens heb je een prachtige houten bank in je tuin staan, naar zo eentje ben ik ook op zoek; straks in de lente zal ik hem vast en zeker wel kunnen aanschaffen en in Klein Vogelijn plaatsen.
    Vele groetjes Thea,
    Ton.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Thea,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog, een perlen pen is een pen waarmee je zelf pareltjes (groot of klein) kan maken. Erg leuk!
    Ik kijk ook erg uit naar het voorjaar!!!
    Fijne zondag! Groetjes Klaske

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.