~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zondag 24 januari 2010

TUINVOGELTELLING 2010



............Gisteren en vandaag 23 en 24 Januari word de nationale tuinvogeltelling gehouden...........doen jullie ook mee.........

......het kan nog de hele dag........je tel resultaten kun je HIER doorgeven......en denk niet...ach die paar vogels die ik zie.....elke vogel telt....het beste is natuurlijk om de vogels al dagen van te voren te voeren....dan weten ze waar ze moeten zijn.....

......ik doe dat ook altijd.....al hebben ze nog niet die prachtige vogelbonbons gekregen die onze jongste dochter heeft gemaakt........

........en ook deze prachtige taart staat nog even bij ons binnen.....ik wil er eerst zelf van genieten......zodra ik zelf nieuwe maak mag deze naar buiten heb ik de vogels beloofd......

.......op de site van de vogelbescherming kun je ook al wat tel resultaten zien........de koolmees staat in onze regio op nummer een.....

7 opmerkingen:

  1. Hallo Thea.

    Eerst mijn complimenten voor de prachtige taarten die je dochter maakt. Inderdaad gewoon zonde om buiten te zetten.

    Bij ons in de regio staat trouwens de huismus op de hoogste plaats. Ik heb ook maar 2 koolmezen in de tuin gehad, die zaten natuurlijk lekker bij jullie in de provincie ;)
    Zelf had ik een overdaad aan merels. Bij de telling had ik er 12 maar later op de middag telde ik er 15. Dat zijn er dus wel een heleboel. Ook had ik voor het eerst een koperwiek.
    Wij hebben hier geen natte sneeuw maar sinds gisteravond is de hele wereld hier al weer wit. Ik ben er eigenlijk wel een beetje zat van ik heb zin in het voorjaar lekker zaaien en tuinieren.

    gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Törtchen hat deine Tochter sehr schön gemacht. Darüber freuen sich die Vögel sicher auch, falls man es übers herz bringt sie zu verfüttern.
    Ich habe 6 oder 7 Vogelfutterstationen in meinem Garten untergebracht und es zwitschert in allen ecken und enden.
    Liebe grüße Susanna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thea

    viel Spaß beim Vogelzählen und guten Hunger bei dem leckeren Kuchen!Liebe Grüße Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In mijn tuintje is de koolmees het meest vertegenwoordigd
    Zal eens op de site kijken hoe het hier regionaal was :))
    Mooie taarten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,
    ich habe auch viele Futterstellen im Garten und füttere jeden morgen.Bei uns sind viele Vögel und auch Eichhörnchen.... heute war sogar ein Fasan in meinem Garten und suchte nach Futter!
    Die Torten sehen sehr lecker aus!!!
    LG Annely

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooo wat is dat leuk! Om de vogels op die manier te voeren. Hoe kom je erop. Je dochter heeft de creativiteit ook met de paplepel ingegoten gekregen, dat kan ik wel zien! :-) Hartstikke mooi. Fijne dag, Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht dat t taart voor ons was
    ziet er erg lekker uit!!
    Jou vogels hebben geluk :-)

    Groetjes van ikke (@^.^@)

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.