~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

donderdag 7 januari 2010

HONGER IN DE WINTER


..........MOOI MET EEN LAAGJE SNEEUW......UPDATE: de planten heten Gaultheria procumbens of in het Nederlands - Bergthee...........

........IK HEB DEZE BOEF AL EEN PAAR KEER ACHTER DE VOGELTJES AAN ZIEN ZITTEN......IN ANDERE JAREN HEB IK DAT NOOIT GEZIEN......DE FOTO IS ERG SLECHT.....MAAR VOLGENS MIJ IS HET EEN TORENVALK........

.......HIJ ZAL WEL ERGE HONGER HEBBEN LIJKT MIJ.....ALS HIJ ZELFS IN ONZE TUIN KOMT.......GELUKKIG ZAG IK HEM ALLEBEI DE KEREN DAT HIJ TOT AAN HET TERRAS KWAM ONVERRICHTERZAKE WEER VERTREKKEN.......MAAR IK WEET HET.....HIJ MOET OOK ETEN.....



.....................................................................ERG VEEL SNEEUW LIGT ER BIJ ONS NIET.......AL IS ER VANACHT WEER EEN PAAR CM GEVALLEN.......

...........EN NU SCHIJNT DE ZON..........

............MOOI WEER VOOR EEN WANDELING IN DE SNEEUW..........

14 opmerkingen:

  1. Bij jouw zijn de rovers dus ook al gearriveerd. tja ze moeten ook eten. En het is toch uniek om zo'n exemplaar in de tuin te hebben. Ik heb de smelleken hier ook nog gezien dus hij is ook nog steeds in het dorp opzoek naar prooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja het is zo dubbel he ieder dier meot eten maar juist die kleine vogeltjes die zijn nprooi worden mmm tja, mooie plaatjes je sneeuw het is zo lekker licht aan de ogen dat witee goedje.

    groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Thea!
    Ja der Hunger treibt so manch seltenen Gast in den Garten.....ein Falke ist schon besonders...herrlich der Schnee in deinem Garten,bringt die Formen noch mehr zur Geltung! LG Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea,
    Freue mich,das du wieder meine Blog besucht hast!
    Wir waren in dieser Woche auch noch in Holland Frühlingsblumen kaufen! Wir wohnen 2Km von der holländischen Grenze entfernt,nahe Denekamp (Provinz Overeijssel)und 20 Km Von Hengelo und Enschede.
    Mein Mann ist Holländer(Vater-Holländer,Mutter-Deutsche)und wir haben ein Haus im holländischen Stil.
    LG Annely

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, de een zijn dood is de ander zijn brood!
    Dat geld zelfs bij de dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rja, torenvalken horen er ook bij. Een paar jaar geleden vloog er een buizerd door mijn tuin die op 1 haar na een duif mistte.

    Wat heb je weinig sneeuw, hier ligt wel 15 cm.

    Beste wensen voor 2010 Thea!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thea..het is zo vreemd,hier hebben we al meer als een week geen sneeuw meer gezien!

    Volgens mij zijn ze Wateringen boven een beetje vergeten!

    Maarre...wat een mooie foto's weer meis.

    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je weer prachtige vogel foto's geplaatst !
    Goed weekeinde , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke winterse plaatjes Thea. Volgens mij had je de sperwer in de tuin, iets groter dan een duif met lichte en bruine veertjes op de borst. Deze had ik laatst ook in de tuin.
    Ja ook die moeten eten.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. hay Thea,,ja joh,,alle vogels moeten eten,soms ook elkaar,niet leuk he,weet je wat ik doe,heb een heel groot stuk schoongeveegd,en strooi dan alles over de grond,zien ze ook de poezen aankomen,,
    even over de taarten,voor de avond doe ik een klein beetje water,laat dat bevriezen,en de volgende dag doe ik hem vol.maar als je er iets indoe duurd het veel langer,of het gaat helemaal niet. cucses hoor.

    greet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hnag een paar dode muisjes in de bomen:-) Dat zal hij wel waarderen denk ik zo. Fijn week-end Thea en je plaatje staat nu bij de reacties hoor! Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. en nu ligt er heel veel sneeuw hé hihihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Thea
    Ich weiß nicht wie Deine zwei Topfpflanzen heißen aber sie sind eine schöne Winterdekoration.
    LG Jutta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. volgens Hein is dit een havik , denkt ie....

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.