~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 16 februari 2010

BIRD WATCHING


........Ik kan me niks leukers voorstellen in de winter.....lekker warm achter het raam naar de vogeltjes kijken......

.......Dat gefladder boeit me enorm......en is goed voor uren kijkplezier.......

.......Als het zo koud is en er een laag sneeuw ligt......moet er een keer vaker aangevuld worden.......maar dat is geen probleem......ik doe het met plezier......

.........Regelmatig een appeltje klaar leggen word ook erg gewaardeerd door de gevleugelde vrienden......in het tuinhuisje vond ik nog wat noten van het vorig jaar.....daar kraak ik er telkens wat van en leg ze in het voederhuisje........

........De staartmezen vinden de vetbollen lekker maar ook appels laten ze niet liggen evenals pinda's en ook pindakaas lusten ze graag......

..........De groenling eet vooral zonnenbloempitten.......

.....VOGELBEOBACHTUNG.........
Ich finde nichts Schöneres im Winter wen ich schön warm hinter dem Fenster sitze und die Vögel beobachtete kan.
. Das Flattern fasziniert mich immer sehr ...... und ist gut für mehr als eine Stunde Sehvergnügen .......
....... Wenn es kalt ist und es liegt eine dicke Schicht Schnee .....dan sollte öfter gefutterd werden, aber das ist fur mich kein Problem. Ich mache es mit Spaß fur meine kleine freunde.
... Regelmäßig lege ich ein paar Äpfel dahin,und das wird auch sehr geschätzt von die geflügelten Freunden.In der Herbst fand ich einige Walnüsse aus dem letzten Jahr im Gartenhaus....Ich mache sie immer offen und lege sie in das Futter Haus.
........ Die Schwanzmeizen lieben die Meizenknödel, aber Äpfel lassen Sie auch nicht liegen.Sowie Erdnüsse und Erdnuss-Butter, das meugen sie auch sehr gerne ....
Und die Grünlinge ja....die bevorzugen Sonnenblumenkerne am meisten.........

18 opmerkingen:

  1. Heej Thea, wat een drukte bij jouw en wat verwen je ze, ik zie ook zoveel soorten leuk hoor.
    Mijn schoonvader had een stammetje wat hij steeds met pindakaas vulde zo leuk ze waren er dol op.
    Geniet van de beestjes en verwen ze nog maar goed want ze hebben het best een beetje nodig.

    Lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan net als jouw daar ook ontzettend van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea.
    Dat is weer genieten bij jou in de tuin en hier op je site.
    Jij geniet er al net zo van als ik doe, de tuin is gewoon het verlengde van de kamer. Als ik zit te lezen, zit ik achter in de kamer voor het raam en maar loeren of ik og vogeltjes zie.
    Het voederen is het eerste wat ik s-morgens doe, nog voor het ontbijt hebben de vogeltjes al wat.
    Prachtige kiekjes, ik heb er weer van genoten.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea!
    War schon lange nicht mehr in deinem Blogg.
    Wie schöne Vogelbilder du gemacht hast. Es macht Freude, die Vögel zu beobachten.

    Dieses Jahr haben wir außergewöhnlich viel Schnee. Es wird lange dauern, bis er restlos geschmolzen ist. Wir werden noch viel Geduld haben müssen, bis der Frühling kommt.

    VLG Gudi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Thea, herrliche Vogelaufnahmen,
    besonders die Schwanzmeisen gefallen mir sehr gut.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Thea,
    vielen Dank für deine lieben Kommentare. Wir füttern die Vögel auch schon den ganzen Winter hindurch. In diesem Jahr sind neben dem üblichen Vogelfutter besonders Erdnüsse sehr begehrt. Bei uns kommen viele größere Vogelarten wie Amseln, Wacholderdrosseln und auch Elstern. Sie alle mögen gern Äpfel oder gekochte Kartoffeln. Aber auch kleine Singvögel aller Arten sind vertreten. Besonders gern mag ich Goldammern, sie kommen immer paarweise, aber die hübschen Schwanzmeisen, die in eurem Garten leben, gibt es hier nicht. Ein schönes Wochenende wünscht dir Anette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Schwanzmeisen sind wirklich zu putzig. Ich beneide Dich sehr um diese gefiederten Gäste. Wir hatten in diesem Winter auch regen Besuch an unseren Futterstellen, überwiegend Spatzen, Amseln, Stare, Wacholderdrosseln, Kohl- und Blaumeisen, es ist immer wieder schön, sie zu beobachten.

    Liebe Grüße und ein schönes Wochenende, Bärbel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jaloers ben ik op de manier, waarop jij de foto`s bewerkt. En inderdaad, heb je veel verschillende soorten vogels. Er wordt goed voor ze gezorgd. Een prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan me niets leukers voorstellen dan dat de lente eindelijk komt!☺ Lekker Carnaval geveird Thea? je hebt vast vele creaties gemaakt. Wij zijn de herrie een weekje ontvlucht want dat was hier echt niet leuk meer met keiharde muziek waar de ramen van rinkelden vanuit een feesttent twee huizen verder. Allemaal van die housemuziek! En dat gedurende 5 dagen. Maar nu zijn we weer terug van een weekje Kijkduin. Was prima ☺ Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Liebe Thea,
    Deine Fotos von den lieben kleinen Piepmätzen erfreuen mich immer wieder, danke sehr für diese schönen Fotos...
    ich kann auch stundenlang am Fenster sitzen und mich an diesen kleinen Flugkünstlern erfreuen...ihr Zwitschern ist lauter und fröhlicher geworden...der Frühling naht...

    Liebe Grüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Thea, prachtige vogelfoto's. Leuk om zo'n druk bezochte tuin te hebben. Dit jaar hebben wij ook weer veel geveederde vrienden aan de 'minibar' gespot. Je kunt er naar blijven kijken. Ergens anders op je blog heb ik de truc met het fietswiel gezien en ik ga zeker op zoek naar een oud wiel om het ook te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. :))))), pas op dat je niet te lang naast de apfel blijft liegen. :)))) hahahahahhaa, heerlijk meid, ik heb al lanng niet er zo genoten, bij ons vliegt ook vanalles rond, per daag een kilo voer is niks :)), sage mal musst ik jetzt dan ook in deutsch antworten? GLG = ganz liebe grusse, Jeany.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. plagen is toch zo leuk!!! :))) liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk al dat gefladder hè ?
    Wat zijn die staartmezen leuk, die zie je hier totaal niet !
    Kan ik lekker bij jou genieten !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Das ist wirklich eine wunderbare Beschäftigung, die vielen Vögel im Futterhaus zu beobachten.Sie haben in diesem Winter Not gelitten und sind auf unser Futter angewiesen. Dafür bedanken sie sich im Sommer wieder mit herrlichem Gesang.

    LG Charlotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het mes snijdt aan twee kanten hè? De vogels zijn blij met jouw inspanningen en jij geniet er van om ze zo dichtbij te zien!
    Hier hoeven we vogels niet echt bij te voeren omdat het bijna nooit vriest, een enkel nachtje in de winter van -1 of -2 doet ze geen kwaad.
    Maar wij worden ook beloond door de vele bomen en struiken en vooral de inheemse flaxen die tui's aantrekken, mijn absoluut favoriete zangvogel en nog mooi ook.
    Dat het maar gauw lente mag worden bij jullie!
    Liefs
    Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Thea, ik was gisteren jarig. Dank je wel voor je felicitaties. Het was een leuke dag. Ik zit net als iedereen op de lente te wachten maar ik ben geduldig. Ik heb geeb last van dit weer. Ik verheug me gewoon op wat er komen gaat. Wij zijn gek op grassoorten en ik wil hiermee de lege plekken in de borders opvullen. Moet inderdaan nog wel geduld hebben maar plannen maken is leuk. fijne zondag. Hélène

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.