~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

zondag 28 februari 2010

SPRINGTIME....





........Het roodborstje dat deze winter in onze tuin woont is best wel bang.......meestal als hij me aan de raam ziet verschijnen gaat hij er snel vandoor.....en niet alleen bang...ook nog agressief.....als er een ander roodborstje komt moet er meteen gevochten worden.......Een heel verschil met de andere roodborstjes die eerder onze tuin bewoonden.....die waren doorgaans helemaal niet bang......en kwamen altijd erg dicht bij me zitten als ik in de tuin bezig was.....



.........In de dubbele sneeuwklokjes zaten de vorige week al dikke knoppen.....maar omdat de temperatuur nu heel wat zachter is.......zijn ze intussen al helemaal open gegaan.......


............Deze kransen heb ik gedraaid van klimop.....nooit geweten dat zoiets ging.....ik zag het bij Sandra.....en ben toen ook maar eens op zoek gegaan naar de lange uitlopers van de plant.....alle bladeren eraf halen...en je krijgt een prachtige krans......erg goedkoop bovendien........


.......De groenling zat te genieten van het zonnetje....ik heb het idee dat hem wat mankeert.....z'n oog lijkt me erg raar........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
....Das Rotkehlchen, das in diesem Winter in unserem Garten wohnt, ist sehr Angstlich ausgefallen.Wenn er mich am Fenster sieht, ist er sofort geflohen.
Er ist auch sehr aggressiv, wenn ein anderer Robin kommt, gibt es sofort ein Kampf.......
Die gefüllte Schneeglöckchen sind jetzt bereits vollständig geöffnet,weil die Temperatur jetzt ein wenig höher ist, die letzten tagen......ist das sehr snel gegangen.......
Ich sah bei Sandra dem Efeu Kränz, ich finde sie sehr schön, schnell machte ich mich auf die suche nach lange Triebe der Efeu. Schöne Kränze sind das.... und........ völlig kostenlos........
.........Der Grünfink, Genießt die Sonne so schön, was mit dem ist,ich weiß es nicht, ich glaube seine Augen fehlt was. Es sieht nicht gut aus.......

10 opmerkingen:

  1. Heej Thea,

    Wat bijzonder die groenling nog ooit gezien hoop dat hij niets mankeert en ja het roodborstje....je hebt er rare vogels tussen zitten ook onder het vogelvolk, in het algemeen zijn roodborstje zeer sociaal en tam, mischien zijn dag niet hihihi,
    Je dubbele sneeuwklokjes daar smul ik van ja het gaat nu echt gebeuren.
    wat een gaaf idee van die klimopranken echt heel erg leuk,
    Alvast een hele gezellige nieuwe blogweek, lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea.
    Leuk dat je het roodborstje veel in de tuin hebt.
    Misschien gaat ie wel nestelen bij jou, dat zou mooi zijn.
    Hij/zij zal zijn plekje wel verdedigen net als de andere vogeltjes doen.
    Heerlijk dat de lente begint te komen, hier bloeien de klokjes ook al in de tuin. Nu nog
    het zonnetje erbij en het is helemaal goed.
    Je kransen brengen mij op een idéé.
    Gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu de sneeuw weg is zie je idd van alles de tuin uitschieten. Heerlijk om al weer sneeuwklokjes te zien al zijn ze bij mij in de tuin nog iets minder ver.
    Weet je dat je wilgenstengels ook goed kan gebruiken om kransen van te draaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi ; bedankt voor deze prachtige plaatjes !
    Groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea
    Wieder herrliche Vogelbilder....du hast schon schöne Gäste in deinem Garten...einen Grünfink habe ich in Natura noch nie gesehen...und deine Kränze sind toll geworden,schön wenn man sich gegenseitig Ideen geben kann!Grüne Grüße Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat leuk, dat bij jullie al iets bloeit in de tuin

    groetjes, Lilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo - da muss ich doch einmal laut wuffen, so ein schöner Blog und Dein Post mit den Vögeln im Winter, da ist auch mein Frauchen ganz glücklich drüber und hat jeden Tag immer wieder mit der Diggi Aufnahmen gemacht. Viele seltene Vogelarten waren am Futterhäuschen.
    Ich komme jetzt öfters bei Dir rein schauen.
    Wuff und LG
    Aiko und sein Frauchen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Thea,
    ich verstehe natürlich nicht alles, was hier geschrieben steht. Aber die Fotos sind sehr hübsch, es ist ein Rotkehlchen und wohl ein Grünfink? Na, ich bin da keine Spezialistin, trotzdem haben wir schon lange eine Futterstelle im Garten und viele Vogelbesucher. Es kommt sogar ein Buntspecht.
    Eben habe ich auch entdeckt, dass du weiter unten in deutsch schreibst. Der Grünfink könnte krank sein, aber auch Vögel werden krank und alt.
    Ich bin froh, wenn es bald endlich Frühling wird!

    Einen lieben Gruss, Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dein Grünling sieht wirklich nicht gesund aus, der arme. Wir haben in diesem Jahr so viele Vögel im Garten wie lange nicht. Selbst einige arten die ich bis dahin nicht gekannt habe. Auch bei uns lässt sich endlich der Frühling erahnen.
    Liebe Grüße Susanna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Liebe Thea,
    wunderschöne Vogelbilder zeigst du uns wieder und die Kränze sind ganz wundervoll gelungen - gratuliere. Ich weiß nicht, ob ich das könnte.
    Mit den Schneeglöckchen kommt nun endlich auch der Frühling, auch wenn es bei uns wieder frostig kalt geworden ist, lässt er sich hoffentlich nicht mehr lange aufhalten. Wenn ich richtig sehe, ist das eine gefüllte Schneeglöckchensorte - sehr schööön! :-)
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.