~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

dinsdag 23 maart 2010

DE LENTE IS GEARRIVEERD...


.......In onze tuin is de lente nu echt gearriveerd.....je krijgt meteen zin om weer wat leuke hoekjes te decoreren.....kan ik er meteen van genieten als ik even buiten koffie drink.......of mijn boterhammetje op eet....zo tussen de middag.....

.........Ik zag alweer dikke knoppen aan de Akebia Quinata zitten.......het is een erg mooie vroege bloeier waar ik elk voorjaar wel een logje aan besteed.....nog steeds kennen heel erg weinig mensen deze plant.......

........Mooi zijn die mini narcisjes tête à tête.....door de hele tuin heb ik overal bosjes hier van staan.....gewone grote narcissen komen in onze tuin niet voor.....een kwestie van smaak......

.........De hommels hebben het al weer druk....misschien willen ze de schade inhalen......de winter duurde ook zo lang....

.........Dat de Helleborus in Duitsland Lenzrose genoemd word.....vind ik zo gek nog niet.....beter dan Kerstroos zoals men ze hier ook wel noemt.....al worden dan meestal wel de witte bloemen bedoeld......

......Voor gevulde sneeuwklokjes wonen wij volgens mij in de verkeerde streek......die worden hier nooit aangeboden.....en als je een kweker wilt bezoeken moet je een heel eind reizen......


..............................Toch zijn ze ontzettend mooi......evenals de aparte kleuren van de crocus.....als de zon schijnt lijkt het wel feest.....

...........De goudvink zag ik dit jaar voor het eerst......niet in de tuin......maar wel zichtbaar in de groenstrook........eigenlijk een beetje te ver weg om er foto's van te knippen.....

...........Alles is best wel groen uitgeslagen door die lange winter...maar ik vind dat juist mooi.....ik zal het dan ook niet schoonmaken......het lijkt een beetje doorleefd op deze manier.........



.......Helemaal mijn stijl........groen verweerd...daarbij oud lood en witte bloemen......mooi om een decoratie mee te maken.......

..........Daar kan ik echt van genieten........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
....DER LENZ IST DA.....
....... In unserem Garten ist der Frühling nun wirklich angekommen ..... Ich möchte sofort wieder ein paar schöne Ecken machen.....Davon Geniese ich immer sehr.....schau mal.... wie groß die Blumknöpfen von der Akebia Quinata schon sind.....Es ist eine sehr schöne Frühjahr Kletterer......Die Blüten sind ja klein aber sehr zahlreich.......Mini narcisjes tête à tête auch sehr schön.....Uberal im unserem Garten stehen zu herum...... Große Narzissen findet mann in unserem Garten nicht......das ist eine Frage des Geschmacks denke ich....... Das die Helleborus im Deutsch Lenzrose genannt werden.... das ist denke ich..... nicht so verrückt.....immer nog besser als Christrose wie sie hier die Blüte nennen...... meistens nent man die weißen Blüten so......Für das Gefülltes Schneeglöckchen leben wir in der falschen Ecke.....weil die hier nirgends angeboten werden.... und wenn ich Züchter Besuchen möchte dan habe ich einen langen Weg zurück zulegen......Dennoch sind sie sehr schön.....Der Gimpel sah ich in diesem Jahr zum ersten Mal in den Garten..... eigentlich ein wenig zu weit weg......um Bilder zu machen .....

24 opmerkingen:

  1. Auch bei uns hat sich schlagartig der Frühling breit gemacht. Ich finde die kleinen Narzissen auch sehr schön im Herbst werde ich auch welche pflanzen. Ich hatte sehr viele große und gefüllt blühende ich habe sie mittlerweile fast alle wieder raus genommen, die fallen beim kleinsten Windhauch um und stehen auch nicht mehr auf.
    liebe Grüße Susanna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Thea

    Ik vind het ook het mooist als elementen in de tuin er verweerd uitzien. Dat heeft toch meer uitstraling. Als ik betonnen bakken maak doe ik ook wel modder door het cement heen om het proces te versnellen. Wat is het heerlijk om nu in de tuin te zijn. Ik ben druk aan het opruimen hier en daar nog snoeien etc..
    Ik heb de akebia ook nog steeds op mijn lijst staan, maar ja daar staat zoveel op dat het maar net boffen is of ik hem als eerste aanschaf. maar hij is zeker de moeite van aanschaf waard.
    Veel plezier nog in de tuin de komende heerlijke dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik geniet met je mee,wat een pracht van een hoekje,ik vind de groene aanslag ook mooi en ik heb een betonnen blad wat groen is uitgeslagen en ik laat het ook zo,mooi witte plantjes,dat wil ik graag in de achtertuin en dan mijn zinken verzameling erbij,eerst had ik achter mijn 1 tuinplek gemaakt,maar in mijn gedachten zie ik alweer stoeptegels verdwijnen voor planten haha,ik denk daar aan buxus te poten,veel werk vind ik niet erg,want tuinieren vind ik helemaal super,dank je nog voor je reactie terug op mijn blog,heerlijk dat alles zo uitloopt in de tuin,de tete a tete vind ik ook leuk,ik heb wel wat grotere gepoot voor in een vaas voor binnen,geweldig de foto van de vogel,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Thea..Deine Deko ist ganz nach meinem Geschmack..ich liebe es auch im Garten zu dekorieren..nur leider habe ich im Moment keine Zeit für den Garten.bin richtig schlecht gelaunt deswegen. Die kleinen Narzissen mag ich auch sehr,aber hinter meinem Garten liegt ein Feld und die Feld- und Wühlmäuse mögen die Tulpen und Narzissen auch sehr:-))Liebe Grüße Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Thea,
    schöne Gartenbilder hast du gemacht....... in meinem Garten kommen jetzt auch alle Blumen.
    Heute habe ich noch viel Laub weggeharkt, es war wunderschönes Wetter! LG Annely

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke voorjaarspost Thea, ik heb ervan genoten. En die groene aanslag zou ik ook niet weghalen hoor.
    Mijn moeder had heel veel van die sneeuwklokjes
    ik heb er een paar in Frankrijk gezet, weet nog niet of ze het daar doen.
    Een lentegroet van
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was een lange winter en dan hebben we nu toch al een prachtige lente. Hier bloeit de Helleborus ook, ik vind dat prachtige planten.
    Ik ben benieuwd naar de bloemen van de Akebia Quinata.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het word tijd dat ik ook weer mijn nest uit kom!
    Heerlijk deze voorjaarsprenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Liebe Thea,
    schöne Frühlingsbilder dürfen wir bei dir bewundern. Auch deine Deko gefällt mir wieder sehr gut. Die kleinen Tete-a-tete Narzissen liebe und habe ich auch im Garten. Du hast recht, die hohen Sorten fallen leicht um, trotzdem habe ich noch einen Versuch gewagt und im Herbst viele neue Sorten gesteckt und bin schon total gespannt auf die Blüten.
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik heb al in elk geval op mijn terras gegeten hihihihihi
    zalig hé
    knufke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hee meis, je krijgt steeds mehr deutschen auf besuch ;)) mot ik nu weiter deutsch pratschen dan? :)) Nou, mein akebia wil niet, ik denk ik heb de verkeerde gekocht, maar goed, wat nu nog niet is kan nog komen nie waar, moooooooooooooie fotokes van een heerlijk stukje nl. liefs van mie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het valt hier niet mee om een Akebia te bemachtigen. Als ik in Holland ben ga ik ernaar uitkijken. Het ziet er gezellig en voorjaarsachtig uit op je blog. Wat bloeit er dan onwijs veel hè.
    Het zou mooi zijn als het gastenboek de boosdoener is bij mijn storing. we wachten af.
    Dank je wel dat je het gemeld heb. groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hey ook al in het duits
    en waar is het engels en het chinees hihihi....

    Geweldig he Thea
    "LENTE"
    Ik heb vanmiddag voor de eerste keer in de zon gelegen op een beschut plaatsje in de tuin
    heeeeeeeeeerlijk :))))))

    Doeiiiiiiii :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. nope zweethart
    geen mailke gehad
    maar volgende week ( 3april) begint de paasvakantie)
    dan spreken we nog eens af hé
    knufke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Thea,hier bij ons is het nog steeds droog,heerlijk weertje iets kouder dan de afgelopen dagen.
    We treffen het.

    Alvast een heel fijn weekend,lieve gr inka en andre

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De lente komt nu wel echt te voorschijn in de tuin, dat zie je goed.
    Bij mij is de Akebia nog niet zover, het loopt al wel uit maar knopjes zie ik niet.
    Je tuin ziet er mooi uit Thea, dat is genieten.
    Fijn weekend, gr. Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk het is dan toch eindelijk voorjaar geworden ! ( Al regende het hier vandaag de hele dag ;-)
    Mooie foto's , goed weekeinde , groetjes van Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hay Thea,

    Wat een prachtige fotos toch weer.
    Je laat ons altijd zo meegenieten van alles wat zich in jouw tuin afspeelt..daar wil ik je echt voor bedanken!
    En ik ben zo blij het is eindelijk ..LENTE!!!

    Liefs,
    Marijkexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk al die foto's Thea. Wat is het weergenieten hè, eindelijk weer lente. Die groene uitgeslagen dingen vind ik ook mooi hoor, zonde om alles schoon te maken. Ik vind het zo, ook veel natuurlijker. Wat de zaadjes betreft: ik zaai ze nooit in de volle grond uit omdat ik denk dat er dan maar heel weinig van opkomt. Ik zou het natuurlijk gewoon eens kunnen proberen.;-) Fijne avond, Liefs Leonie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk was het hè om buiten te toefen
    Maar vandaag was het hier berekoud met een harde wind!!
    Die akabei ziet er idd erg mooi en verrassend uit.
    Fijne week weer

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi THea,

    Bedankt voor je reactie op mijn blog. Natuurlijk heb je gelijk.... Ik bedoelde naar het oosten van het land. Het was nog een aardige tocht. Wat een rustige, vriendelijke en mooie provincie.
    Je blog ziet er leuk uit! Ga je zeker volgen!

    Groetjes
    ALmay

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Liebe Thea,
    danke Dir sehr für Deine schönen Fotos, deine Dekos sind wunderschön, Du hast ein Händchen für so schöne Dinge...

    Liebe Ostergrüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie bloemen.
    Prachtige engeltjes. Helemaal verweerd maar zo mooi.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gezellige blog heb je. Geweldige foto's

    Hele fijne paasdagen,
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.