~~~~~~onze tuin op NUMMER 66~~~~~~

Mijn foto
Ik woon op het Noord-Limburgse platteland, waar ik op zolder mijn Ateljee heb. Daar krijgen mijn ideeën vorm. Ik snuffel graag op rommelmarkten en in kringloop winkels. Brocante en vintage, hebben mijn voorkeur. Ik maak met liefde, van oude waardeloze spullen, weer een mooi gebruiks of decoratief voorwerp. Maar ook van alles wat groeit en bloeit, daar kan ik intens van genieten !

maandag 15 maart 2010

ECHT VOORJAAR....


..........Het voorjaar is nu echt losgebarsten...hier in Limburg.......

........Vanmorgen regende het...maar intussen schijnt het zonnetje en de temperatuur is inmiddels opgelopen tot 17 graden..........

........Niet gek voor een eerste lentedag.......

........Ik heb al een rondje tuin gedaan.....ik vind de crocussen die hun gezichtje naar de zon opheffen zo lief.........Mooi he...die gevulde sneeuwklokjes........

...........De eerste Helleborussen zijn intussen al open........dat vind ik toch zo'n geweldig mooie bloemen.........je kunt er ook heel lang van genieten.........Zelfs uitgebloeid blijven de bloemen mooi.......




.........De kronkelhazelaar in onze voortuin staat nu ook in volle bloei....de lange mannelijke katjes kent iedereen wel.....maar de kleine vrouwelijke bloemetjes heeft nog bijna niemand ooit gezien.....ze lijken een heel klein beetje op een cactus......






~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.......... Der Frühling ist hier bei uns nun wirklich ausgebrochen...... Heute morgen regnete es.....aber jetzt scheint die Sonne und Die Temperatur ist mittlerweile auf 17 Grad gestiegen......Ist das nicht schön... ich meine nur......Nicht schlecht für einen ersten Frühlingstag........ich habe auch schon einen Garten Tour gemacht..... Ich finde die Krokusse so süß....sie heben ihre Gesichter nach der Sonne...... Dass gefüllte Schneeglöckchen gefalt mir besonders gut.........und Die erste Hellebores sind nun auch wieder da...... ich finde sie so erstaunlich schön....... Die Blumen blühen so lange....... Im Vorgarten ist jetzt der Blut-Hasel im voller Blüte .... die lange männliche Kätzchen kent jeder....aber die kleine weiblichen Blüten hat niemand je gesehen ..... sie sehen ein wenig aus wie einem Kaktus .....

19 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke voorjaarsfotos,schitterend en,17 graden heerlijk hier in noord-holland regent het momenteel.

    fijne dag verder,lieve groetjes inka en andre

    http://inkaenandre.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Thea ... das ist ja traumhaft! ;O

    17 Grad ... dann kann ich ja hoffen, daß es bei uns auch ganz bald was mit dem Frühjahr wird.

    Hier ist es heute noch grau, regnerisch und kalt.

    Herzlichst, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan is het weer net andersom :-))
    Vanmorgen scheen de zon volop en nu trekt het dicht en wakkert de wind aan :((
    Maar van jouw tuin word je helemaal vrolijk.
    Mag ook wel na het nare bericht van Thea :(
    Dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Thea wat heerlijk is het daar bij jullie. Ik heb zoooo en heimwee naar Limburg maar ik kan wachten. Zit zo te genieten van het idee dat we gaan.Vanmorgen nog het hotel gebeld in Schin op Geul of ze nog een kamer hadden want er gaat waarschijnlijk nog een stel mee.Alleen al het naartoe bellen vind ik leuk. haha.
    Ik heb een nieuwe weblog adres; www.pourquoipas.web-log.nl
    De natuur is bij jullie een stukje verder.
    Hele fijne week. liefs Hélène

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben jaloers!
    17 graden en zon????
    Hier regent het de hele dag al en de wind die wil maar niet gaan liggen, hier nog niks geen lente hoor.
    Ook de Helleborussen zijn verder bij jou, ik heb er eentje die zijn bloem heeft geopend, het logje wat ik vandaag plaatste is een nieuwe en vind ik zoooo mooi!!!!
    Dit weekend gekocht.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Auch bei uns soll es nun endlich wärmer werden, wird aber auch zeit. Die ersten Krokus sind bei mir aber schon verblüht dafür stehen die nächsten aber schon bereit.
    Liebe Grüße Susanna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Thea,
    schöne Fotos zeigst Du uns...
    17 Grad Wärme...wooow... am Mittwoch soll hier auch der Frühling Einzug halten...warten wir es ab...noch regnet und stürmt es...

    Liebe Grüße schickt Dir Traudi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. GRappig dat weer toch. Wij hebben de hele dag zon gehad tot het om een uur of vijf begon te regenen. Mooie foto's van je tuin Thea.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben jaloers. Hier was het vandaag nog steeds koud, maar de berichten zijn goed. Dus ik kan vast eind van de week net zo genieten als jouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Thea.
    Wat heerlijk al 17 gr.ik kan bijna niet wachten tot dat het zo lekker warm is hier.
    Maar eind van de week beloven ze ook hier mooier weer.
    Prachtige kiekjes van je vogeltjes en planten, dat is weer genietn bij jou in de tuin.
    En sjors komt die ook nog steeds.
    Gr. Tinie

    Ik probeer het nog een keertje. Ik moet vaak afsluiten en opnieuw beginnen.
    Ik reageer dan niet anoniem maar op naam en dan doet ie het nog niet, is niet leuk ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een temperatuurtje bij jullie. Hier was het nog even flink anders, oftewel, flink kouder, en ik merk dat het qua bloei & groei ook achterloopt. Niet getreurd, het wordt ook hier warmer zeggen ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als je mij nu kon zien,zou je zien dat ik een big smile op mijn gezicht heb,ik zit hier echt te genieten van je prachtige foto`s,ja dit is echt voorjaar,helaas regende het hier,maar volgens de weerberichten gaat het goed komen,ik ben blij dat ik je prachtige blog heb gevonden,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een schitterende foto's en sfeer. Fijn dat er al zo veel bloeit. Wij hebben een veldje vol sneeuwklokjes. Heerlijk. Groeten, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige, duidelijke foto's Thea! Kan niet wachten om de krokussen ook in mijn tuin te kunnen begroeten... Het belooft in ieder geval veel goeds voor de rest van de week. Na een paar warmere dagen wil alles snel groeien en misschien open barsten... ik wacht het nog maar even geduldig af.... Een hele fijne week! Leuk hoor, je lieveheersbeestje aan mijn cursor..... :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. nee en nu zeker niet heb trouwens mijn logje aangepast
    ik wist niet dat théa noorderkriek zo ziek was
    pffffffffffffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Liebe Thea
    Danke für die entzückenden Frühlingmotive und die Sonnenstrahlen die du mir geschickt hast.
    Einen schönen Tag wünscht dir Jutta.
    Ps: Wie schafffst du nur diese einmaligen Vogelmotive ?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ...hallo liebe Thea...bei dir im Garten ist ja schon richtig was los...die Christrosen haben bereits ihre Augen geöffnet und die Blüten am Hasel habe ich auch noch nicht gesehen...da macht doch der Spaziergang durch den garten so langsam wieder richtig Spaß...LG Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Liebe Thea,
    bei dir im Garten sieht es ja traumhaft aus! Jetzt glaube ich es endlich, dass der Frühling auch bei uns im Anmarsch ist. 17°- wie WUNDERVOLL! :-)
    LG Angelika

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Thea, wenn es bei dir schon Frühling ist, wird er doch bei uns irgendwann auch ankommen. So langsam schmilzt die Schneedecke.
    Liebe Grüße Monika

    BeantwoordenVerwijderen

Hallo, ik vind het heel erg leuk als je een reactie achterlaat.
Lieve groetjes van Thea
Helaas krijg ik veel spam...vandaar tijdelijk weer de woordverificatie.